![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,566
|
![]()
De grønne er i siget!
![]() Allerede 3. oktober åpner Widerøe en ekstra rundtur på søndager, mens utvidelsen mandag-fredag blir fra oppstarten av neste års sommerprogram som gjelder fra 28.mars. Dermed blir det fire daglige direkteflyginger på strekningen. De nye avgangene blir kl 1240 fra København og kl 1505 fra Trondheim. I tillegg kommer en ny avgang fra Trondheim kl 0815 (via Sandefjord/Torp) for å forsterke morgentilbudet. Rutetidene fra 28. mars 2011 blir som følger (gjelder man-fre, noen endringer lør-søn): Trondheim-København Avgang 0600 0815* 1210 1505 1735 Ankomst 0750 1105 1400 1655 1925 *=gjennomgående rute via Sandefjord København-Trondheim Avgang 0915 1240 1505 2055 Ankomst 1105 1430 1655 2245 Hele pressemelding: http://wideroe.no/modules/module_123...=2&C=11&I=6150 |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,004
|
![]()
Betyr det en økning på TRF-CPH også eller er det bare at den ene TRF-CPH flighten blir forlenget til å dekke TRD-TRF-CPH?
Og hvor kommer denne ekstra kapasiteten fra? Last edited by Someone; 08-09-2010 at 14:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jun 2010
Location: Atlanta
Posts: 1,520
|
![]()
Å kalle 0815 avgangen gjennomgående blir jo litt feil. Det er WF481 om jeg ikke tar feil, som går TRD-TRF. Kan ikke kalles gjennomgående selv om samme fly brukes på TRF-CPH...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Sep 2004
Location: Nidaros
Posts: 3,471
|
![]()
Vel, pr. i dag så er det ingen passende flight fra TRF til CPH ser det ut til, så det er nok rett og slett en ny slynge fra TRF til CPH.
Ei heller umulig at det er samme rutenummer og uten bytte av fly på TRF. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Apr 2006
Location: Sandefjord
Posts: 105
|
![]()
ville vært fantastisk bra om WF kom med en tidlig formiddagsavgang fra Torp til USA flyene fra CPH. Da blir SAS et aktuelt alternativ igjen etter kun å ha flydd KLM pga altfor lang venting i København på utreisen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,310
|
![]()
Dejligt at WF har succes med sine ruter til CPH.
Mangler dog stadig HAU-CPH i deres portefølje. Med det rette ruteoplæg (ikke ligesom da de prøvede for nylig) er jeg sikker på at der er en rute som WF kunne drive med succes.
__________________
Kommende flyvninger: -------------------- |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Aug 2008
Location: København
Posts: 697
|
![]()
Bare en lille undren: Hvorfor er det Widerøe der flyver CPH - TRD? Ser man på SAS's rutekort, virker det mere som en SAS-rute. SAS flyver fra ARN til BGO og TRD, mens de fra CPH flyver på alle ruterne til BGO og SVG, men ikke TRD?
Lars |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Oct 2007
Posts: 2,508
|
![]() Quote:
Widerøe har mindre fly som er tilpasset ruten. Hadde det vært flere passasjerer på ruten kunne man ha vurdert å sette inn større fly og la SAS overta ruten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Stjørdal - TRD/ENVA
Posts: 2,459
|
![]() Quote:
__________________
Mvh Lars Tore Haugan |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jun 2010
Location: Atlanta
Posts: 1,520
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Jan 2006
Location: Mosjøen
Posts: 3,118
|
![]()
Var SAS reelt interessert i å drive denne ruten? Foretrakk ikke de rute passasjerene via Oslo?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,429
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Aug 2008
Posts: 890
|
![]()
Jepp, jeg er meget fornøyd med WF på ruten, om noe så trengs enda en daglig avgang før man bør vurdere større fly.
TRD-ARN er en vits, det går en daglig retur med sas, som starter i ARN på morgenen, er i Trondheim tidlig formiddag, og tillbake i ARN litt over 12 (tall fra hukommelsen). Dette gjør at om man skal reise ut fra ARN så må man via OSL, for man rekker hverken USA eller Asia flights når man kommer med dirketeruten. På retur har man ikke sjans til å rekke direkteruten fra ARN til TRD ettersom den går i 8-tiden om morgenen. Dette fører til at TRD-ARN har veldig lite feed for andre ruter, og gjør at vi fra TRD i hovedsak må via CPH, eller eventuellt TRD-OSL-ARN når vi skal ut i verden. Ruten burde i det minste startet i Trondheim på tidlig morgen (6-7 tiden), og returnert hit på kvelden, aller helst burde den også vært operert av WF eller CRJ med 2-3 daglige. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
ScanFlyer Crusty
Join Date: Sep 2004
Location: Nidaros
Posts: 3,471
|
![]() Quote:
Quote:
(Og akkurat hvorfor og hvordan og alt det finnes det flere tråder om allerede) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Stjørdal - TRD/ENVA
Posts: 2,459
|
![]() Quote:
I tillegg flyr SAS selv mellom CPH og KRS, BGO og SVG. Da skulle man tro at SAS kunne flydd ruten til TRD også? Hva med bytte av selskap mellom KRS og TRD. Dvs. TRD-CPH = SK og KRS-CPH = WF. KRS-CPH er jo bare en liten svipptur som burde passe WF bedre...
__________________
Mvh Lars Tore Haugan |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Trondheim
Posts: 3,549
|
![]()
Jeg må si meg enig med siste taler!
Jeg overlever fint en tur med Q400 på to timer til CPH, men materiell er også med i vurderingen når jeg skal ut og reise, derfor vil KLM ofte bli valgt, med sin mye mer behagelige E190 som kommer like kjapt til AMS, med et mye større tilbud videre. Skulle alternativet også være den avgangen med mellomlanding på TRF, se da er valget rimelig greit ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Sep 2004
Location: Nidaros
Posts: 3,471
|
![]()
Gevinseten med CRJ900 vs Q400 mellom TRD og CPH er nok minimal.
Samtidig tilbyr WF et godt produkt som kundene er veldig fornøyde med, og det er nok også en viktig faktor. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,566
|
![]()
Rundt regnet ved hjelp av oppsatte rutetider/flytid og great circle mapper kunne man spart hele 4-5 minutters flytid på TRD-CPH med jet i stedet for Q400, og det er forsvinnende lite. Så lite at det raskt spises opp av faktorer som man ikke har kontroll over som f.eks. trafikksituasjonen i luftrommet og værmessige forhold. Hvis man så regner inn kabinfaktor, antall daglige avganger og setter det opp mot driftsøkonomi på forskjellige flymaskiner, vil man kanskje få regnestykker som favoriserer Q400. Jeg har ikke grunnlag å regne på, så jeg veit ikke fasiten
![]() TRD-CPH har flytid 1:50 (Q400), 546 NM TRD-AMS har flytid 2:20 (E190), 803 NM |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
|
![]()
Men har ikke wideroe alt for lite materiell og trenger sine fly paa andre ruter? Helt enig at dette burde vaere en CRJ900 rute med mulighet for stoerre materiell i heftige perioder.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: NO
Posts: 10,014
|
![]()
CRJ900 er vel også "utsolgt" , men det er vel bare å shop' både Q400 og CRJ'
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Widerøe øker til Trondheim, og kutter på København fra Kristiansand | Trdfly | Flyforum | 12 | 21-01-2015 17:25 |
Trondheim-Frankfurt-Barcelona-Alicante-Madrid-København-Oslo-Trondheim | Novair | TripReports | 19 | 07-02-2012 21:02 |
Trieste-Munchen-København-Trondheim | hanswest | TripReports | 8 | 09-10-2011 19:07 |
Oslo–København–Vilnius–København–Oslo–København–Os lo–Bergen–Oslo–Bergen–Trondheim–Tro | FlightDeck | TripReports | 37 | 16-09-2011 09:30 |
Med Norwegian og Widerøe til København via Trondheim | EB | Reiseforum | 10 | 08-06-2009 14:50 |