![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Silver
Join Date: May 2009
Posts: 615
|
![]()
Krohn Air starter ny rute. Denne gangen mellom Molde og Stavanger.
http://www.molde-airport.com/index.p...92010&newsid=1 |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Nov 2004
Location: @ Romerikes Toscana
Posts: 5,217
|
![]()
Skal si Krohn satser på små interessante ruter. Hvordan gjør de det sålangt på de andre de har til nå da?
__________________
I´ve been Teslified ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banned
Join Date: Nov 2008
Location: ENZV
Posts: 685
|
![]()
Hurra
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,566
|
![]()
Hvis det er mulig å skyte inn noe som On-Topic: Kunne virke som MOL-SVG var en direkterute, men den skal gå MOL-BGO-SVG. Uansett fornuftig å sende flyet videre i stedet for å la det stå i BGO hele dagen, men at det kommer på pax som kun skal fly BGO-SVG eller SVG-BGO har jeg mine tvil om hvis de ikke dumper prisene veldig for å fylle flyet.
Last edited by LN-MOW; 07-09-2010 at 15:56. Reason: fjernet henvisning |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,376
|
![]()
Har ryddet litt og flyttet noen poster til Forum Feedback.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Mar 2009
Location: I nærheten av Stavanger
Posts: 1,755
|
![]() Quote:
Vil hvertfall kikke på prisene dems neste gang jeg tar meg en tur til regnet. Fint med en god mulighet for å komme seg til Molde også! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Newcomer
Join Date: Jan 2010
Location: Molde
Posts: 30
|
![]()
Etter det jeg har forstått er dette en direkte konsekvens av at den meget lave kabinfaktoren på bergensruta-> noen som vet mer om kabinfaktoren til krohn air generelt?. Krohn håper da å fylle resterende seter til SVG.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Air Traffic Controller
![]() Join Date: Mar 2010
Location: Stavanger
Posts: 737
|
![]() Quote:
Det er jo teknisk sett et hulrom mellom 1505 (SAS) og 1600 (NAX) fra ENZV hvis de nå planlegger avgang 1540, og setter man prisene noe lavere enn flexi-prisene til SAS/NAX er det vel en mulighet for at noen velger Krohn. Ellers må jo Krohn drive lavprising av seter, og det har de vel uttalt at de ikke skal gjøre? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Jan 2007
Location: SVG
Posts: 4,706
|
![]()
Spennende dette. Nå har jo Vildanden prøvt seg på samme rute uten særlig sukksess så får vi håpe Krohn klarer det bedre.
Hvem har handling på Krohn Air på MOL og BGO?
__________________
Det finnes tre sider av en sak, min, din og den korrekte Click Here to view my aircraft photos at JetPhotos.Net! |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,923
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Drammen
Posts: 5,329
|
![]()
Skal vel litt til for at de tar med seg pax mellom BGO og SVG, men får de kabinfaktoren opp på et akseptabelt nivå opp til MOL på dette så er det vel eneste veien og gå.
Har flydd med Krohn Air TRD-MOL, og synes det virket positivt med ca. 60% belegg kun en snau måned etter oppstart - og mer trenger de kanskje heller ikke med de prisene de opererer med der?
__________________
"You cannot call yourself a petrolhead until you've owned an Alfa Romeo" - Jeremy Clarkson |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Mar 2009
Location: I nærheten av Stavanger
Posts: 1,755
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Mar 2008
Posts: 554
|
![]()
19 seter hver vei om dagen burde være mulig å fylle noenlunde. Og skal flyet deles med Bergen, trenger man ikke det engang. Dette blir jo uansett den raskeste eller tidligste måten å komme seg fra Molde både til Bergen og Stavanger.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Browncoat
Join Date: Oct 2007
Posts: 6,251
|
![]() Quote:
![]() Håper det går bra for Krohn Air på SVG i hvert fall ![]()
__________________
"The human body can be drained of blood in 8.6 seconds given adequate vacuuming systems." - River Tam |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,923
|
![]()
Jeg har stor sans for Krohn Air, men marginene blir veldig små når selskapet må besøke to flyplasser for å fylle 19 seter ... ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Mar 2009
Location: I nærheten av Stavanger
Posts: 1,755
|
![]()
La oss bli enige om at de skal lykkes
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Jul 2005
Posts: 6,558
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Mar 2009
Location: I nærheten av Stavanger
Posts: 1,755
|
![]()
Hadde jeg hatt fridager og penger til det, skulle jeg mer eller gjerne gjort det. Hadde jeg til og med hatt ærend i Molde, skulle jeg gjerne benyttet meg av det.
Holdningen din, OJB, virker som at den ikke liker nye ruter.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Posts: 26,691
|
![]()
Holdninger eller ikke holdninger - ruta blir værende dersom den blir brukt. Hadde vært veldig fint om noen nye små aktører fikk fotfeste - time will show. Lykke til!
__________________
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,923
|
![]()
Er det noen som er uenige i dette? Tviler på det ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Hva nå Krohn Air? Og kven tek evt over MOL-TRD? | Wiggo Hovde | Flyforum | 43 | 20-06-2014 16:35 |
Ny operatør på MOL - TRD (Krohn Air) | Wiggo Hovde | Flyforum | 102 | 04-01-2011 11:39 |
Krohn air legger ned MOL-BGO-SVG | ENKB | Flyforum | 5 | 12-11-2010 20:51 |
Krohn Air starter Molde - Bergen | Wiggo Hovde | Flyforum | 26 | 18-07-2010 14:11 |
Krohn Air TRD-MOL | Trety | TripReports | 12 | 12-03-2010 18:36 |