![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Nov 2009
Location: Berlin
Posts: 636
|
![]()
Hej!
Kom över detta idag: http://www.joefino.com/Logo_html/L26...r%20Group.html Är detta det Alcazar som Carlzon avgick för då det inte lyckades?
__________________
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,384
|
![]()
Aldri sett det konseptet der, men det er jo mulig at det ble jobbet på i det skjulte .. Men i 1997 var jo Alcazar skrapet forlengst, så enten er årstallet feil, eller så er dette bare et drømmeprosjekt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Aug 2008
Location: Gardermoen
Posts: 342
|
![]()
Kan ikke huske dette, men som Andreas sier kan det være noe hemmelig. Det kan jo også være noen grafikere som lekte seg litt med logo, mange år etter Alcazar prosjektet strandet for at de ikke skulle få problemer med flyselskapene?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Nov 2009
Location: Berlin
Posts: 636
|
![]()
Kan det inte ha varit så att SK, KL, SR och OS låg och försökte ännu en gång 1997 innan SAS gick med i Star och SR/OS bildade Qualiflyer?
Om nu Univers/Alcazar hade gått igenom så hade det varit intressant att tänka sig om bolaget hade gått under runt 2001, såsom Sabena och Swissair, eller under KLM krisen. Och vad hade Braathens gjort om de inte hade haft sitt sammarbete med KLM? Och började KLM sitt partnerskapsavtal med Braathens just för att hämnas på SAS gällande att KLM ville ha Northwest som USA partner och SAS ville ha Continental och förmodligen sedermera United?
__________________
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Nov 2009
Location: Berlin
Posts: 636
|
![]()
Företaget han har gjort konceptet för heter idag FutureBrand och har tagit fram målningarna och reklam för LAN, British Airways och Air Canada.
Notera att det på hans sida finns ett prospekt för Grupo Iberia med SAS font (!) samt att det var den mannen som ritade Norrthwests Bowling logo, Midwests logo samt Air Canadas 90-00 logo vid mergern med Canadian.
__________________
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Finn Erik Edvardsen
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,862
|
![]() Quote:
Swissair hadde vel noe samtaler med BA mens SK og LH begynnte aa snakke sammen om det som ble til Star Alliance. Personelig tror jeg at Braathen ikke ville ha tapt mye om de ikke hadde innledet samarbeidet med KLM, jeg tror Brathen fikk langt mere ut av samarbeidet med BA og tror at BU nok fikk et sjokkkurs i Proratering paa de rutene de floey I "samarbeid" med KLM til AMS......KLM derimot tror jeg tjent svaert godt paa samarbeidet med BU...og fikk et skikkelig fotfeste i Norge som gav KL muligheter til aa aapne ruter fra BGO, TRF, KRS og TRD....Jeg tviler paa at det var noe hevnmotiv fra KL sin side mot SAS, kun en god mulighet til aa utvide egne markeder.....
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jun 2010
Location: USA
Posts: 1,516
|
![]() Quote:
"de ikke kunne sluttføre saken på grunn av politiske komplikasjoner i spørsmålet om armerikansk partner" Kilde: De første 50 årene |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Et par nye godbiter .. SAS og Swissair | LN-MOW | Samlerhjørnet | 1 | 21-09-2013 10:17 |
Air France-KLM-SAS? | Boeing_fan | Flyforum | 30 | 05-11-2010 15:38 |
Air France og KLM trekker tilbake sitt bud på Austrian Airlines. | jcnorway | Flyforum | 5 | 29-10-2008 16:32 |
AirFrance-KLM byder på Austrian Airlines | Bll spotter | Flyforum | 4 | 15-09-2008 21:31 |
Austrian Airlines / Lauda - Service on B777 | Per | Flyforum | 5 | 06-08-2005 12:57 |