![]() |
|
![]() |
#1 | |
Ute på tur
Join Date: Sep 2004
Location: Bergen, Norway
Posts: 10,012
|
![]()
Kunne ikke finne denne noen sted.
http://e24.no/boers-og-finans/article3795445.ece Quote:
-A |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
FinalCall.travel/no
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Kristiansand
Posts: 11,299
|
![]()
Nei, dette var leit!
Tviler vel på at dette blir til det bedre? Blir telefonen svart av Anton i India fremover da?? BF ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Apr 2005
Location: Mosjøen
Posts: 1,422
|
![]()
Min erfaring med callsenter i Irland, India, USA etc. er ikke mye å skryte av...
Rett og slett en dårlig løsning av SAS. Men så langt har SAS høstet mye kritikk for laaaaaang ventetid på telefonlinjene. Nå setter de bort denne tjenesten og kan skylde på noen andre, eller enda bedre stramme opp noen andre når ting ikke er i henhold til avtale.. Men hvorfor callsenter? Bør man ikke heller satse på å effektivere tjenester som gjør at kunden slipper å ringe? E!
__________________
:: Egil :: wias HQ |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Jul 2006
Location: Oslo
Posts: 8,481
|
![]()
Det står at de skal beholde ihvertfall to av callcentrene i Norge, men det er litt uklart for meg hvordan de skal klare å bedre svartiden om 100 med erfaring ikke blir med videre. Uansett er vel engelsktalende land lite aktuelle for norske henvendelser, men Baltikum er jo et område som håndterer en del skandinavisktalende kundeservice.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Apr 2005
Posts: 2,619
|
![]()
De ansatte i Bergen og Bodø blir overført til Sykes. Altså virksomhetsoverdragelse, de mister ikke jobben. De får ny arbeidsgiver.
De ansatte i Stavanger, Ålesund og noen i Oslo mister jobben. De kan hvis de ønsker fortsette å jobbe for Sykes. Men da i Bergen eller Bodø. Lite trolig at det er en god løsning. Det er ikke noe i artikkelen som tyder på at man flytter samtalene ut av landet. Selv om det sikkert kan være en løsning på f.eks engelske samtaler. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Apr 2005
Posts: 2,619
|
![]() Quote:
Dessuten kan det jo hende at Spykes klarer å sette opp organisasjonene på en smartere måte. Slik at de får utnyttet de ansatte bedre. Last edited by storg; 03-09-2010 at 16:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,397
|
![]()
Dette er å angripe 'problemet' i helt feil ende. Callsentre er en dinosaur fra fortiden og mye av det man i dag må ringe for. kan enkelt løses med online løsninger. Så kan de ansatte heller settes til å besvare chat og email og de få som virkelig har behov for å ringe kan gjøre det uten å måtte vente til.
Ja, dette ville nok også føre til bemanningsreduksjoner, men med en ordentlig 'pakkeløsning' er det godt mulig det hadde løst seg av seg selv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jun 2007
Location: Abu Dhabi
Posts: 100
|
![]()
Det er da HELT naturlig at SAS ikke kaster bort masse penger på å ha folk ansatt i callsentre, når de kan leie inn tjenesten MYE billigere andre steder.
Hvor mange er ansatt av Norwegian eller Ryanair i Callsentre i Norge? De får jo solgt billetter uansett! |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Apr 2009
Location: Oslo
Posts: 268
|
![]()
Norwegian har et utrolig bra callsenter, med norske folk som vet hva de snakker om og har gitt meg superservice mange ganger, da jeg har transportert hund og sist ved å ersatte en koffert til kr 2000,-!! Kort ventetid også!
MEN Norwegian har ansatt folk på et helt annet lønnsnivå enn SAS som på de fleste andre funksjoner... Og resulatet her er igjen som med mange andre deler av SAS at de blir outsourcet :-( |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Ebeltoft, Denmark
Posts: 5,510
|
![]()
lidt off topic, men skulle snakke med UA i YYZ..fandt et nummer,,trykkede frem til lost bags og snakkede med en i.......................MNL
Hilsen Ole |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,929
|
![]()
Og ringer man Swiss eller BMI havner man i India
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,397
|
![]()
Enda mer off topic, men jeg trengte hjelp med en USAirways/America West codesharesak rett før mergeren, og ble penset frem og tilbake mellom Bangalore og Manila opptil flere ganger før saken ikke ble løst ...
![]() Men nok om det .... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: NO
Posts: 10,014
|
![]() Quote:
Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer ettellerannet..
Join Date: Sep 2004
Location: Hvam
Posts: 2,184
|
![]()
Dette er tragisk.. jeg vet ikke ennå om jeg beholder jobben min på kundesenteret i Oslo.. vi får vite mer iløpet av relativt kort tid. Jeg kan ikke si så mye da jeg ikke vet stort mer en hva som som står i avisa her. vi har fått begrensa med informasjon.
Når det gjelder hva SAS ansatte tjener er dette en sak jeg ikke vil ta i det offentlige rom.. men jeg kan si at for kundesentrene sin del, er dette på ingen måte den best betalte jobben i selskapet.. snarere tvert om..
__________________
Politicians and diapers have one thing in common. They should both be changed regularly and for the same reason |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Dec 2007
Location: Oslo
Posts: 5,919
|
![]() Quote:
__________________
✈ Gamle fly bråker best ✈ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,397
|
![]()
Ikke langt unna at de har gjort det her borte, og Alpharetta er full av dem .... Importert på arbeidsvisa for å ta godt betalte jobber som godt kunne vært gjort av lokale. Og de jobber for halve lønna.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Jul 2006
Location: Oslo
Posts: 8,481
|
![]() Quote:
Noen som har sett Mr. Topic i det siste? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Oct 2004
Location: Copenhagen / Malmö
Posts: 3,975
|
![]() Quote:
Men uanset er det tragisk, at man gang på gang nedlægger gode arbejdspladser i Norden og outsourcer dette. Det er en udvikling, som desværre ses mange steder, men i stor grad i flybranchen. Personligt synes jeg det er en kedelig udvikling - både for serviceniveauet og for samfundet som helhed. Men når folk vil flyve til under kostpris og alle lader laveste fællesnævner sætte dagsordenen, så er det desværre en udvikling der kommer til at fortsætte. Men mon ikke nogle efterhånden ændrer mening, når der bliver for mange i deres familie og omgangskreds, der enten er presset så langt ned i løn at de har svært ved at leve eller er helt uden job.
__________________
Founder /Editor: FinalCall travel Last edited by FlyHi; 04-09-2010 at 10:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jun 2010
Location: Stavanger
Posts: 130
|
![]()
Jeg vil tro de fleste bestiller billetter på nettet, men det er ikke alle som har / har tilgang til PC og fremdeles er avhengig av telefonen. Da er det greit å snakke med noen som representerer produktet som selges...
Telefonkontakt er også å foretrekke ved bestilling av reiser som innebærer flere flyselskap, stop-over og spesielle behov. Synd SAS outsourcer sitt callsenter, tror ikke servicen blir helt den samme. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
SAS sier opp tredjeparts lounger | Someone | Reiseforum | 123 | 05-04-2025 16:36 |
SAS sier opp 100 piloter | XPilot | Flyforum | 1 | 30-11-2009 18:25 |
En av GE-sjefene er i Norge og sier opp folk | LN-KOG | Flyforum | 0 | 15-03-2007 17:27 |
SAS sier opp 100 piloter | spitfire | Flyforum | 3 | 06-07-2006 10:03 |
SAS sier opp 70 | DY | Flyforum | 7 | 06-03-2005 12:12 |