![]() |
SAS sier opp 100 i Norge
Kunne ikke finne denne noen sted.
http://e24.no/boers-og-finans/article3795445.ece Quote:
-A |
Re: SAS sier opp 100 i Norge
Nei, dette var leit!
Tviler vel på at dette blir til det bedre? Blir telefonen svart av Anton i India fremover da?? BF:cool2 |
Re: SAS sier opp 100 i Norge
Min erfaring med callsenter i Irland, India, USA etc. er ikke mye å skryte av...
Rett og slett en dårlig løsning av SAS. Men så langt har SAS høstet mye kritikk for laaaaaang ventetid på telefonlinjene. Nå setter de bort denne tjenesten og kan skylde på noen andre, eller enda bedre stramme opp noen andre når ting ikke er i henhold til avtale.. Men hvorfor callsenter? Bør man ikke heller satse på å effektivere tjenester som gjør at kunden slipper å ringe? E! |
Re: SAS sier opp 100 i Norge
Quote:
|
Re: SAS sier opp 100 i Norge
De ansatte i Bergen og Bodø blir overført til Sykes. Altså virksomhetsoverdragelse, de mister ikke jobben. De får ny arbeidsgiver.
De ansatte i Stavanger, Ålesund og noen i Oslo mister jobben. De kan hvis de ønsker fortsette å jobbe for Sykes. Men da i Bergen eller Bodø. Lite trolig at det er en god løsning. Det er ikke noe i artikkelen som tyder på at man flytter samtalene ut av landet. Selv om det sikkert kan være en løsning på f.eks engelske samtaler. |
Re: SAS sier opp 100 i Norge
Quote:
Dessuten kan det jo hende at Spykes klarer å sette opp organisasjonene på en smartere måte. Slik at de får utnyttet de ansatte bedre. |
Re: SAS sier opp 100 i Norge
Dette er å angripe 'problemet' i helt feil ende. Callsentre er en dinosaur fra fortiden og mye av det man i dag må ringe for. kan enkelt løses med online løsninger. Så kan de ansatte heller settes til å besvare chat og email og de få som virkelig har behov for å ringe kan gjøre det uten å måtte vente til.
Ja, dette ville nok også føre til bemanningsreduksjoner, men med en ordentlig 'pakkeløsning' er det godt mulig det hadde løst seg av seg selv. |
Re: SAS sier opp 100 i Norge
Det er da HELT naturlig at SAS ikke kaster bort masse penger på å ha folk ansatt i callsentre, når de kan leie inn tjenesten MYE billigere andre steder.
Hvor mange er ansatt av Norwegian eller Ryanair i Callsentre i Norge? De får jo solgt billetter uansett! |
Re: SAS sier opp 100 i Norge
Norwegian har et utrolig bra callsenter, med norske folk som vet hva de snakker om og har gitt meg superservice mange ganger, da jeg har transportert hund og sist ved å ersatte en koffert til kr 2000,-!! Kort ventetid også!
MEN Norwegian har ansatt folk på et helt annet lønnsnivå enn SAS som på de fleste andre funksjoner... Og resulatet her er igjen som med mange andre deler av SAS at de blir outsourcet :-( |
Re: SAS sier opp 100 i Norge
lidt off topic, men skulle snakke med UA i YYZ..fandt et nummer,,trykkede frem til lost bags og snakkede med en i.......................MNL
Hilsen Ole |
Re: SAS sier opp 100 i Norge
Og ringer man Swiss eller BMI havner man i India
|
Re: SAS sier opp 100 i Norge
Enda mer off topic, men jeg trengte hjelp med en USAirways/America West codesharesak rett før mergeren, og ble penset frem og tilbake mellom Bangalore og Manila opptil flere ganger før saken ikke ble løst ... :rolleyes:
Men nok om det .... :old: |
Re: SAS sier opp 100 i Norge
Quote:
Quote:
|
Re: SAS sier opp 100 i Norge
Dette er tragisk.. jeg vet ikke ennå om jeg beholder jobben min på kundesenteret i Oslo.. vi får vite mer iløpet av relativt kort tid. Jeg kan ikke si så mye da jeg ikke vet stort mer en hva som som står i avisa her. vi har fått begrensa med informasjon.
Når det gjelder hva SAS ansatte tjener er dette en sak jeg ikke vil ta i det offentlige rom.. men jeg kan si at for kundesentrene sin del, er dette på ingen måte den best betalte jobben i selskapet.. snarere tvert om.. |
Re: SAS sier opp 100 i Norge
Quote:
|
Re: SAS sier opp 100 i Norge
Ikke langt unna at de har gjort det her borte, og Alpharetta er full av dem .... Importert på arbeidsvisa for å ta godt betalte jobber som godt kunne vært gjort av lokale. Og de jobber for halve lønna.
|
Re: SAS sier opp 100 i Norge
Quote:
Noen som har sett Mr. Topic i det siste? |
Re: SAS sier opp 100 i Norge
Quote:
Men uanset er det tragisk, at man gang på gang nedlægger gode arbejdspladser i Norden og outsourcer dette. Det er en udvikling, som desværre ses mange steder, men i stor grad i flybranchen. Personligt synes jeg det er en kedelig udvikling - både for serviceniveauet og for samfundet som helhed. Men når folk vil flyve til under kostpris og alle lader laveste fællesnævner sætte dagsordenen, så er det desværre en udvikling der kommer til at fortsætte. Men mon ikke nogle efterhånden ændrer mening, når der bliver for mange i deres familie og omgangskreds, der enten er presset så langt ned i løn at de har svært ved at leve eller er helt uden job. |
Re: SAS sier opp 100 i Norge
Jeg vil tro de fleste bestiller billetter på nettet, men det er ikke alle som har / har tilgang til PC og fremdeles er avhengig av telefonen. Da er det greit å snakke med noen som representerer produktet som selges...
Telefonkontakt er også å foretrekke ved bestilling av reiser som innebærer flere flyselskap, stop-over og spesielle behov. Synd SAS outsourcer sitt callsenter, tror ikke servicen blir helt den samme. |
All times are GMT +2. The time now is 23:13. |
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.