Flyprat

Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 25-08-2010, 15:34   #1
LN-KGL
ScanFlyer Mile High Club

LN-KGL's Avatar

Default 5000 Ryanair-passasjerer har valgt ny SAS-direktør

En ny variant fra Ryanair - nå lar de sine passasjerer velge administrende direktør til en av sine konkurrenter SAS.

Quote:
Over 5,000 Ryanair Passengers Vote For Next SAS CEO
RYANAIR PASSENGERS CELEBRATE TIGER’S EX ELIN NORDEGREN FOR GETTING RID OF EXCESS BAGGAGE
Mer om de andre på listen her:

http://www.ryanair.com/en/news/over-...r-next-sas-ceo
Old 25-08-2010, 15:40   #2
jb1
ScanFlyer Rusty

Default Re: 5000 Ryanair-passasjerer har valg ny SAS-direktør

Quote:
Originally Posted by LN-KGL View Post
En ny variant fra Ryanair - nå lar de sine passasjerer velge administrende direktør til en av sine konkurrenter SAS.

Mer om de andre på listen her:

http://www.ryanair.com/en/news/over-...r-next-sas-ceo
Det der var relativt usmakelig.
Old 25-08-2010, 15:43   #3
RYKogREIS
ScanFlyer Blue

RYKogREIS's Avatar

Så dårlig at det er morsomt :-)

Jeg stemte på:
15% Benny Andersson (ABBA) – “take a chance on me”
RYKogREIS is offline   Reply With Quote
Old 25-08-2010, 15:45   #4
AirbusTrond
ScanFlyer Mile High Club

AirbusTrond's Avatar

Hvorfor må de være så Harry - kan de ikke bare selge billige biletter? Antakelig for å få nettavisene til å drive gratis markedsføring - igjen.
AirbusTrond is offline   Reply With Quote
Old 25-08-2010, 15:53   #5
Egenes
ScanFlyer Gold

Jeg satser på Ingvar - Bygg ditt eget fly!

Hvorfor er det bare svensker med på listen?
Egenes is offline   Reply With Quote
Old 25-08-2010, 15:58   #6
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

Tacky - men de stemte jo frem en svært hardtslående vinner da ..
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 25-08-2010, 16:39   #7
73H
NorFlyer Front Row

Default Re: 5000 Ryanair-passasjerer har valgt ny SAS-direktør

å lese Ryanairs egne statements på hvor fortreffelige de er, gir en så sur bismak i kjeften at jeg må ha noe søtt å tygge på....
73H is offline   Reply With Quote
Old 25-08-2010, 16:58   #8
LN-KGL
ScanFlyer Mile High Club

LN-KGL's Avatar

Slike galluper kjører da Ryanair titt og ofte blant sine passasjerer, og mange av dem kan få noen og enhver til å løsne litt på lattermusklene. I begynnelsen av august ble 10 000 passasjerer spurt om et nytt navn til Dublin Airport og forslaget ble "The Jedward"

Quote:
Ryanair passengers have spoken and after over 10,000 votes were cast, Dublin Airport should now be renamed Dublin Jedward Airport – because its prices rise faster than their hair. Ryanair launched the poll after the Govt decided that the most pressing issue at Dublin Airport was not that T2 will double capacity to 60m passengers p.a. while traffic collapses to less than 17m p.a., but rather that Dublin airport should be renamed
Man må være lokal for å forstå denne, på lik linje med SAS' adm.dir.

http://www.ryanair.com/en/news/dubli...ed-the-jedward

Da er det bare 13 dager til neste Ryanair-tur - jeg gleder meg til tivolistemning, IKEA-farger og pose-gin
Old 25-08-2010, 17:31   #9
MD80Kristian
Newcomer

Pinligt, pinligt og atter pinligt for FR! Deres mediestunts giver mig kvalme. Skulle SAS synke ligeså dybt, kunne de jo lave en afstemning om hvor FR næste gang lukker ruter...
MD80Kristian is offline   Reply With Quote
Old 25-08-2010, 18:01   #10
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club

Tommy777's Avatar

He he.. De stakk selvsagt Kerstin Göransson inn i mixen.. Classy as usual fra Trailer Trash Airways...
Tommy777 is offline   Reply With Quote
Old 25-08-2010, 18:02   #11
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty

Herlig... Ryanair er fantastiske på god markedsføring, de har ikke så mye utgifter på dette heller...

Nå må jeg får ut fingeren å få prøvd dem en dag...

Upcoming:BKK HKT BGO CDG DXB AMS CPH SFO AUS TPA
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 25-08-2010, 18:11   #12
FlyHi
ScanFlyer Crusty

FlyHi's Avatar

Quote:
Originally Posted by SudCaravelle View Post
Herlig... Ryanair er fantastiske på god markedsføring, de har ikke så mye utgifter på dette heller...

Nå må jeg får ut fingeren å få prøvd dem en dag...
Har svært ved at opfatte det som god marketing. For hver gang de laver sådanne usmagelige ting får jeg mere og mere kvalme over hvor lavt man kan synke.

Er sikker på at sådanne ting kommer tilbage og rammer dem en dag. Selv deres kunder må da på et tidspunkt få nok af at kommunikationen foregår på så lavt et plan.
Old 25-08-2010, 19:00   #13
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty

Quote:
Originally Posted by FlyHi View Post
Har svært ved at opfatte det som god marketing. For hver gang de laver sådanne usmagelige ting får jeg mere og mere kvalme over hvor lavt man kan synke.
Den "vanlige" forbruker syntes nok dette neppe er usmakelig, og den "vanlige" forbruker har nok neppe et sterkt følelseladet forhold til SAS.'

Det jeg legger i god marketing i dette tilfellet, er at det igjen blir en fokus på Ryanair og merkevarenavnet. De viser at de ikke tar seg selv (eller andre) særlig høytidelig, og uten tvil skiller seg ut.. Dette viser de at fungerer gang på gang... De er jo større en de fleste andre flyselskaper i Europa og i forhold til antall flights lite klager.

For oss flynerder er de ikke like populære, selv om de burde være det.. De skaper jo masse butikk for alla aktørene.. Vi flynerder derimot velger jo selvfølgelig kvalitet

Viva Ryanair

Upcoming:BKK HKT BGO CDG DXB AMS CPH SFO AUS TPA
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 25-08-2010, 19:05   #14
VC-10
ScanFlyer Crusty

VC-10's Avatar

Quote:

Er sikker på at sådanne ting kommer tilbage og rammer dem en dag. Selv deres kunder må da på et tidspunkt få nok af at kommunikationen foregår på så lavt et plan.
Hvorfor i all verden skulle slikt slå tilbake. De får fremhevet sitt navn og folk flest har nok humor til å humre litt av slike stunts.
Jeg ble ikke kvalm av dette. Har ikke selv prøvd Ryanair, men gjør det gjerne. Neste uke på denne tiden er jeg i ferd med å prøve Easyjet for første gang (LGW-MAD) og det gleder jeg meg også til!
VC-10 is offline   Reply With Quote
Old 25-08-2010, 19:17   #15
FlyHi
ScanFlyer Crusty

FlyHi's Avatar

Quote:
Originally Posted by SudCaravelle View Post
Den "vanlige" forbruker syntes nok dette neppe er usmakelig, og den "vanlige" forbruker har nok neppe et sterkt følelseladet forhold til SAS.'

Det jeg legger i god marketing i dette tilfellet, er at det igjen blir en fokus på Ryanair og merkevarenavnet. De viser at de ikke tar seg selv (eller andre) særlig høytidelig, og uten tvil skiller seg ut.. Dette viser de at fungerer gang på gang... De er jo større en de fleste andre flyselskaper i Europa og i forhold til antall flights lite klager.

For oss flynerder er de ikke like populære, selv om de burde være det.. De skaper jo masse butikk for alla aktørene.. Vi flynerder derimot velger jo selvfølgelig kvalitet

Viva Ryanair
Jeg tror faktisk der er mange "vanlige" forbrugere der synes det er usmageligt og dårlig stil - uanset deres forhold til SAS (hvad det så end har med sagen at gøre. Jeg synes ikke det er dårlig stil fordi SAS er involveret - jeg synes det er dårlig stil fordi det er useriøst og fordi det er usmageligt at gå efter sine konkurrenter på dette lave niveau). Men desværre så bliver en stor del af dem (indtil videre) ved med at bestille Ryanair-billetter - bare de er billige nok.

Dog synes jeg også der begynder at være en anden "stemning" omkring selskabet - netop pga. disse useriøse opkast de kommer med. Heldigvis er der også en masse "vanlige" forbrugere, der ikke bryder sig om at al kommunikation skal foregå på lokumsniveau.

I det seneste års tid oplever jeg mere og mere både journalister - og forbrugere som er ved at brække sig over både deres arrogante måde at kommunikere på samt deres måde at behandle deres pax når tingene ikke går efter planen.

Jeg oplever jævnligt kunder, der gerne vil flyve billigst muligt - bare det ikke er med Ryanair. Sådanne kunder oplevede vi aldrig for et-to år siden. Men nu er der flere også flere der har haft dårlige oplevelser, som de ikke tør risikere gentaget og ganske enkelt er blevet grundigt trætte af den evindelige BS og de mange gebyrer.

Der går nok stadig lang tid inden Hr. og Fru Discount for alvor bliver trætte af dem, men jeg er sikker på at "stemingen" vender på et tidspunkt og jeg synes faktisk jeg begynder at opleve denne tendens allerede nu.

At FR skulle være mere populære i flynørd/branche-kredse har jeg svært ved at acceptere - personligt har jeg stadig til gode at se hvilke positive ting de har bidraget med. Men lad nu den diskusion ligge - her bliver i alligevel ikke enige - og den har vi haft mange gange før.
Old 25-08-2010, 19:20   #16
LCH
ScanFlyer Crusty

LCH's Avatar

Klarer ikke å fyre meg opp over dette, synes det var et ganske morsomt påfunn. (Når man først skal rakke ned på konkurrenter mener jeg...) Enkelte av alternativene var kanskje litt på kanten, men...
Old 25-08-2010, 19:21   #17
FlyHi
ScanFlyer Crusty

FlyHi's Avatar

Quote:
Originally Posted by VC-10 View Post
Hvorfor i all verden skulle slikt slå tilbake. De får fremhevet sitt navn og folk flest har nok humor til å humre litt av slike stunts.
Jeg ble ikke kvalm av dette. Har ikke selv prøvd Ryanair, men gjør det gjerne. Neste uke på denne tiden er jeg i ferd med å prøve Easyjet for første gang (LGW-MAD) og det gleder jeg meg også til!
Der er helt sikkert nogle der synes det er enten sjovt eller til nød ligegyldigt, men der findes også mange mennesker hvis humoristiske niveau ligger lidt højere. Personligt bryder jeg mig ikke om "humor" som går efter andre mennesker. Selvironisk humor er til gengæld langt sjovere.

På sigt er jeg sikker på der kommer en hvis "metal-træthed" hos kunderne når de gang på gang skal høre på ligegyldigheder, der opstår i rendestenen eller på pub-toilettet. Det hører netop hjemme der - og ikke i seriøs business.

Men lad nu det ligge - der er vist ikke mere at sige om den sag. Det er ikke første gang vi har set en sådan historie og det bliver heller ikke sidste gang...
Old 25-08-2010, 20:02   #18
jikswoboB
Qwerty

jikswoboB's Avatar

Quote:
På sigt er jeg sikker på der kommer en hvis "metal-træthed" hos kunderne når de gang på gang skal høre på ligegyldigheder, der opstår i rendestenen eller på pub-toilettet. Det hører netop hjemme der - og ikke i seriøs business.
Inte för att jag direkt roas av Ryanairs försök att vara lustig, men samtidigt kan jag inte bli upprörd över något så trivialt som detta. Du har väl som kund till Ryanair ändå möjlighet att relativt lätt undvika deras kvickheter. Eller kör dom ner den i halsen på dig när du flyger med dom?

För övrigt, är inte Ryanairs humor lite som den danska, eller är jag bara fördomsfull nu? Lite plumpt, lite naket, lite under bältet...
jikswoboB is offline   Reply With Quote
Old 25-08-2010, 20:02   #19
TOS
ScanFlyer Mile High Club

TOS's Avatar

Quote:
Der er helt sikkert nogle der synes det er enten sjovt eller til nød ligegyldigt, men der findes også mange mennesker hvis humoristiske niveau ligger lidt højere. Personligt bryder jeg mig ikke om "humor" som går efter andre mennesker. Selvironisk humor er til gengæld langt sjovere.

Men lad nu det ligge - der er vist ikke mere at sige om den sag. Det er ikke første gang vi har set en sådan historie og det bliver heller ikke sidste gang...
Kjære vene, da mann. Dette er jo bare humoristisk. Hvordan man kan få dette til å være humor som går etter andre mennesker klarer jeg ikke å forstå i det hele tatt. Man må nok ha et helt spesielt forhold til SAS om man ser det på dette viset. Jeg foreslår at man her puster dypt inn og ikke tar seg selv og sitt kjære SAS så høytidelig. Hadde jeg vært Jansson & SAS ville jeg sett det humoristiske i dette.
TOS is offline   Reply With Quote
Old 25-08-2010, 20:11   #20
FlyHi
ScanFlyer Crusty

FlyHi's Avatar

Quote:
Originally Posted by TOS View Post
Kjære vene, da mann. Dette er jo bare humoristisk. Hvordan man kan få dette til å være humor som går etter andre mennesker klarer jeg ikke å forstå i det hele tatt. Man må nok ha et helt spesielt forhold til SAS om man ser det på dette viset. Jeg foreslår at man her puster dypt inn og ikke tar seg selv og sitt kjære SAS så høytidelig. Hadde jeg vært Jansson & SAS ville jeg sett det humoristiske i dette.
Som jeg skrev tidligere, så har det intet med SAS at gøre. Uanset om jeg anstrenger mig, så kan jeg ikke se at det skulle være sjovt, men sådan er folks humor jo forskellig. I min optik og det usmageligt - hos dig humor. At du synes det er sjovt respekterer jeg - men forstår ikke. Jeg forventer til gengæld samme respekt for mine holdninger.

...og når det er sagt, så er det vel muligt at have sin mening om hvor lavt et niveau man synes er "humoristisk" uden at blive beskyldt for at være selvhøjtidelig. Det synes jeg faktisk er ganske respektløst - specielt i en periode, hvor vi vel forsøger at hæve niveauet på forum.

Posting Rules