![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Gold
Join Date: May 2009
Location: Oslo
Posts: 1,534
|
![]()
Da var det tid for en ny tur til Kroatia og denne gangen skulle vi fly Ryanair ned, Jeg litt skeptisk etter alle de forskjellige historiene om dette flyselskapet. Grunnen til at Ryenair ble valt i fremfor Norwegian til Split er prisen. Nax skulle ha ca 14000 og Ryanair tok kun 5000 T/R med gebyrer..
Pakkingen startet 6 timer før vi skulle stå opp igjen så endte med at jeg ble oppe hele natten. 2 Red Bull gjorde susen og klokken 03:20 tok jeg turen ut av senga, la fra meg PC og smurte meg en svæær matpakke med 6 brødskiver. ![]() Ute var det 12 grader og regn. Jeg hadde lade kameraet og pakket alt, men det var en ting som manglet... Feriefølelesen var ikke til stede, selvom jeg sto opp på natta som vi pleier å gjøre. Kan det ha noe med været ute eller var det fordi vi skulle fly fra Rygge? Jeg regner med at det var det siste.... Klokken tikket sakte og det var på tide og møte reisefølget klokken 4. Vi var på plass 1 min før.... ![]() Det skimtes noe i det fjerne. ![]() Vi parkerte på plan 3 og kom oss sakte men sikkert inn i den knøttlille terminalen som var stappet med forvirrede turister som ikke ante hva eller hvor de skulle gjøre av seg. Køen var lang og Ryanair hadde kun 3 skranker oppe. Det var bare å vente. Når vi endelig kommer fram legger jeg kofferten min på båndet. Til min store forundring veier den 14,9 kilo, mens hjemme på vekta veide den 13,6... Vi hadde gått til innkjøp av en ny bagasjevekt, men at denne skulle vise 1,3 kilo feil klarer jeg ikke til å tro. Mamma sin veide 1,1 mer enn hjemme. Svindel.... ? Det skjedde nøyaktig det samme med de vi reiste med. Fortsettelse følger på Torsdag...... |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Mar 2008
Location: Buskerud
Posts: 1,230
|
![]()
Kom akkurat til å tenke på at siden flyplassvekter nå også avgjør hvor mye man skal betale, bør ikke de også kontrolleres av justervesenet, akkurat som det blir gjort med bensinpumper, f.eks? http://www.justervesenet.no/Modules/...ategory.ID=822
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Jan 2010
Posts: 586
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Gold
Join Date: May 2009
Location: Oslo
Posts: 1,534
|
![]()
ikke på rygge.......
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2009
Location: Brussels, Belgium
Posts: 1,025
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,557
|
![]()
På FBU sto det en sticker på hver skranke med når vekta sist var kontrollert .. mener å huske det ble gjort annenhvert år. Trodde dette var påkrevet for en 'offentlig' vekt?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Mar 2008
Location: Buskerud
Posts: 1,230
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Aug 2008
Location: Oslo
Posts: 647
|
![]()
Den forrige jeg hadde viste 1-2 feil i forhold til hva jeg så på flyplassen. Jeg kjøpte en ny en ombord hos BA, men den viser også 1-2 for mye i forhold til de tre flyplassene jeg har sammenlignet med.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Posts: 26,724
|
![]()
Fin start på rapporten - venter i spenning på flyturen
__________________
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Feb 2009
Location: Oslo, Homansbyen
Posts: 1,930
|
![]()
Flott start! Venter på resten!
![]()
__________________
Next up: Mye moro! - Star Alliance Gold / One World Sapphire |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Jul 2010
Location: Nøtterøy
Posts: 2,233
|
![]()
Er ikke 5000 kr veldig dyrt?
Last edited by Boeing_fan; 21-07-2010 at 14:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Feb 2009
Location: Oslo
Posts: 3,564
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Jan 2010
Posts: 814
|
![]()
Jeg har sett utrolig mange syke flypriser, og dette gjelder til og med Norwegian. Men 14000,- kan like godt være for 4, 5, 6 eller 7 personer. Hvis det er færre i baselutvanns reisefølge enn førstnevnte blir jeg sjokkert . . .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Gold
Join Date: May 2009
Location: Oslo
Posts: 1,534
|
![]()
Det var for 3 personer T/R. Bestillt i siste liten
Litt mer Etter en laang kø i sikkerhetskontrollen måtte vi gjennom pass-sjekk. Dette tok nøyaktig 23 minutter fra bakerst i køen til vi var ute gjennom døra til passkontrollen. Med 2 sluser og 2 flighter måtte det bare bli kø. Når vi endelig kom oss gjennom passkontrollen møtte vi en vegg med mennesker. Hos Ryanair er det free seating så alle løper til gate for å få de beste plassene. Etter at de hadde sluppet gjennom ca 15 stk, kom en dame over høytaller annlegget. Dere som har priorety kan få komme først i køen. I et lite rom stapp fullt av mennesker skulle dette vise seg å ikke bli så enkelt. En del knuffing og noen kommentarer senere kom de omsider ombord i flyet og de kunne fortsette den "vanlige" ombordstigningen. Flyet vi fløy var EI-DPF en 738AS levert til Ryanair i 2007. ![]() Da det siste trappetrinnet var unnagjort stirrer jeg rett inn i noe som ikke er lett å beskrive. En gul dame, med rødt hår som ser ut til å "elske" jobben sin. Jeg går som vanlig med kameraet rundt halsen, og smiler til flyvertinnen men får denne setningen tilbake midt i fleisen. "No photos of or inside the aircraft" Med en en munn hengene ned til knærne putter jeg vemodig kameraet tilbake i bagen og stirrer på damen med det styggeste blikk du kan tenke deg! Ryanair til nå terningkast -1. Siden det ikke går ann å ta sete bakover valgte vi en uvanlig plass. Bakerste rad sete 33A tilfaller meg og jeg setter meg ned i de trange setene. Knyttnevetesten ble akkurat bestått, men jeg som er 155 så lurer jeg på hvordan det er for en mann/dame på 190cm. Et bilde tatt i smug ![]() Stay Tuned! |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Sep 2009
Location: RSY
Posts: 973
|
![]()
Flott TR så langt - stå på!
Kan man virkelig påberope fotoforbud, greit at jeg nok kjenner at Rxxx Air er hysteriske etter div. YT-filmer m.m. Men kan de juridisk nekte folk å fotografere, et fly er vel like mye/lite et off. sted som en buss... Og å fotografere utvendig, og å nekte noen å gjøre dette - det kan dem vel neppe, uten at jeg har noe juridisk peiling... hei å hå H Quote:
__________________
Eg har ingen signature... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2009
Location: ENZV
Posts: 415
|
![]()
Syntes at du har laget en bra TR saa langt
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Norwegian starter RYG-ALC og RYG-AGP | Trdfly | Flyforum | 14 | 16-07-2012 06:02 |
DAT med 2 for en RYG-CPH | Theaviator | Reiseforum | 0 | 04-07-2012 11:18 |
Ryanair med 3 nye ruter fra RYG | Blubird | Flyforum | 33 | 19-08-2010 12:09 |
FlyDirect starter RYG-CPH og RYG-BMA | Blubird | Flyforum | 8 | 31-01-2009 14:54 |
Feil med instrument - måtte lande på RYG | Glenn | Flyforum | 0 | 07-11-2008 00:46 |