![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
Location: Bergen, Norway
Posts: 8,735
|
![]()
Denne ruten ble kuttet til 4 ukentlige for en tid tilbake, og fra høstprogrammet ser det ut til at de er nede i 2 ukentlige (tors og søn). Stemmer dette? I så fall har DY nå like mange daglige på denne ruten som SK har ukentlige. Trist utvikling, men forståelig.
Last edited by Hickok; 10-05-2010 at 09:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Nov 2009
Location: BGO
Posts: 441
|
![]()
Ser ut som det stemmer ved et raskt overblikk på sas.no.
Men med de prisene norwegian til tider har hatt på London ruten fra Bergen skjønner jeg de gir seg. flydd denne ruten selv et utall ganger og det har blitt norwegian hver gang, pga store prise forskjeller såklart. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
Location: Bergen, Norway
Posts: 8,735
|
![]()
Så lenge en blir tilbydd omtrentlig eksakt det samme produktet på kveldsavgangen, med unntak av at DY har avgang en halvtime tidligere, noe som teller i DY sin favør, så er det klart at valget er enkelt når DY tilbyr priser som stort sett er klart lavere. Med 25% bonuspoeng, så er det helt uinteressant å bry seg om disse også. Jeg skjønner derfor godt at folk velger DY fremfor SAS på denne ruten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
|
![]()
Og naar man ender i Galtevik uten mulighet for videre connections er det enda mer forstaaelig
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Jan 2006
Posts: 3,891
|
![]()
Gatwick har da mange bra destinasjoner. Selv reiser vi derfra når vi skal til Barbados. Og tidligere har vi måtte overnatte der på grunn av dårlig forbindelse fra Norge. Det er det slutt på nå. Og det gleder meg stort!
__________________
Life is Brutale |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
|
![]() Quote:
Face it, de aller aller fleste som reiser til LGW eller STN ender sin reise i London og naar prisene til DY er suverent billigst, produktet er tilnaermet likt og man mottar kun rask i bonuspoeng, sliter til og med lojale meg med aa velge SAS i en slik situasjon |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
Location: Bergen, Norway
Posts: 8,735
|
![]()
* ding ding *
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Oct 2004
Posts: 819
|
![]()
Reiser man f eks med DY's morgenfly og ankommer Gatwick på morningen har man et enormt utvalg av connection-mulighter.
Både til 'sydendestinasjoner', long-haul og Europeiske storbyer! Bare å ta en titt på 'Gatwick departures' så finner man at det er utrolig mye mer enn 'sydenfly'! |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
|
![]() Quote:
Poenget er at det aa kjoepe gjennomgaaende billetter til de aller fleste avganger fra Galtevik gaar ikke uten videre komplikasjoner. Har ikke statistikken, men jeg tipper at mens majoriteten av LHR passasjerene skal videre, er det kun en liten broekdel som booker separat billett videre fra Galtevik og at de aller aller fleste terminerer sin reise paa LGW. Derfor sliter SAS avgangen fra Bergen. Hadde den gaatt til LHR hadde historien vaert noe helt annet |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,924
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Silver
Join Date: May 2006
Location: Bodø
Posts: 898
|
![]()
De flyr fortsatt BGO-LGW på Fredager den 16 Juli right?
__________________
Mvh Per-Kristian Jensen |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,924
|
![]()
Ja, les posten over.
For øvrig har aldri SAS kuttet ned til tre ukentlige avganger på denne ruten, slik det hevdes i første post. SAS kuttet ned til fire ukentlige i 2008. Det er godt mulig SAS kan tjene penger på en slik kveldsrunde til Gatwick på de mest trafikkerte dagene i uken. Men skal det bli noe mer enn en rute for leisurepassasjerer og tilfeldige forretningsreisende, må SAS flytte ruten fra Gatwick til Heathrow med en liknende modell som brukes på Stavanger-Heathrow. SAS har jo vært flinke med å sikre seg slots på Heathrow - Stockholm har økt fra seks til syv daglige, mens Helsinki først ble flyttet fra Stansted til Heathrow og nå økes ruten fra en til to daglige avganger. Göteborg, København og Oslo har holdt seg på samme nivå med to, seks og fem daglige avganger. Dette vil nok bare skje om Norwegian også stjeler de mange connectionpassasjerer fra Bergen til Heathrow via Stavanger, Oslo og København. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
Location: Bergen, Norway
Posts: 8,735
|
![]()
Du har selvsagt rett. Det er nå rettet opp til 4. Min feil!
__________________
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
|
![]() Quote:
Her er lister over destinasjonene til hver flyplass i alfabetisk orden, og dermed kan dere selv avgjøre hvilken flyplass som er mest intessant for deg: London-Gatwick Aalborg, Aberdeen, Accra, Agadir, Ajaccio, Akureyri, Alghero (Sardinia), Alicante, Almeria, Amsterdam, Antalya, Antigua, Arrecife, Aruba, Athens, Atlanta Banjul, Barbados, Barcelona, Bari, Basle, Bastia, Belfast City, Belfast International, Bergen, Bergerac, Berlin Schoenefeld, Bermuda, Biarritz, Billund, Boa Vista, Bodrum, Bologna, Bordeaux, Brussels, Budapest, Burgas Cagliari, Calgary, Calvi (Corsica), Cancun, Cape Verde Islands, Catania, Chambery, Chania, Charlotte, Cincinnati, Cologne (Bonn), Copenhagen, Corfu, Cork, Cozumel, Cunagua Dalaman, Dhaka, Djibouti, Doha, Dubai, Dublin, Dubrovnik, Dusseldorf Edinburgh Faro, Fez, Figari, Florence, Frederichton, Fuerteventura, Funchal Geneva, Genoa, Gerona, Gibraltar, Glasgow, Grenada, Guernsey Halifax, Harare, Hassi Messaoud, Havana, Helsinki, Heraklion, Holguin, Hurghada Ibiza, Innsbruck, Inverness, Isle of Man, Istanbul, Izmir Jersey Kalamata, Kavalla, Kefallinia, Kiev (Borispol), Kingston, Knock (Connaught), Kos, Krakow La Rochelle, Lanzarote, Larnaca, Las Palmas, Las Vegas, Leeds Bradford, Lemnos, Lisbon, Ljubljana, Luxembourg, Luxor, Lyon Madrid, Mahon, Malaga, Male, Malta, Manchester, Marrakech, Marseille, Mexico City, Milan (Linate), Milan (Malpensa), Minsk, Mitilini, Mombasa, Monastir, Montego Bay, Montpellier, Montreal, Munich, Murcia, Mykonos Nantes, Naples, New York (JFK), Newcastle, Newquay, Nice Olbia, Orlando (International), Orlando (Sanford), Oslo, Ottawa Palermo, Palma, Paphos, Philadelphia, Pisa, Plymouth, Ponta Delgada, Port Of Spain, Porto, Prague, Preveza, Pristina, Puerto Plata, Pula, Punta Cana Reus, Reykyavik, Rhodes, Riga, Rome (Ciampino), Rome (Fiumicino), Rotterdam Salzburg, Samana El Catey, Samos, Santa Cruz, Shannon, Sharm El Sheikh, Skiathos, Sofia, Split, St Kitts, St Lucia, St Petersburg, Stavanger, Stockholm Taba, Tallinn, Tampa, Tangier, Tenerife (South), Thessaloniki, Thira, Tirana, Tivat, Tobago, Toronto, Toulouse, Tripoli, Tromso, Tunis, Turin Valencia, Vancouver, Varadero, Varna, Venice, Verona, Vienna, Volos Zagreb, Zakynthos, Zurich London-Heathrow Aberdeen, Abu Dhabi, Abuja, Accra, Addis Ababa, Ahmedabad, Aleppo, Algiers, Almaty, Amman, Amritsar, Amsterdam, Ashkhabad, Athens, Atlanta, Auckland Bahrain, Baku, Baltimore, Bandar Seri Begawan (Brunei), Bangalore, Bangkok, Barcelona, Basel, Beijing, Beirut, Belfast City, Belfast International, Belgrade, Berlin (Tegel), Bilbao, Bishkek, Boston, Brussels, Bucharest (Otopeni), Budapest, Buenos Aires Cairo, Calgary, Cape Town, Casablanca, Chennai, Chicago (O'Hare), Cleveland, Cologne (Bonn), Colombo, Copenhagen, Cork Dallas/Fort Worth, Damascus, Dammam, Dar-Es-Salaam, Delhi, Denver, Detroit, Dhaka, Doha, Dubai, Dublin, Dusseldorf Edinburgh, Edmonton, Eindhoven, Entebbe Frankfurt, Freetown, Funchal Geneva, Gibraltar, Glasgow, Gothenburg, Grand Cayman Halifax, Hamburg, Hanover, Helsinki, Hong Kong, Honolulu, Houston, Hyderabad Islamabad, Istanbul Ataturk, Izmir Jeddah, Johannesburg Karachi, Khartoum, Khartoum, Kiev (Borispol), Kolkata, Kuala Lumpur, Kuwait La Coruna, Lagos, Larnaca, Las Vegas, Lisbon, Los Angeles, Luanda, Lusaka, Lyon Madrid, Malaga, Male, Malta, Manchester, Marrakech, Mauritius, Melbourne, Mexico City, Miami, Milan (Linate), Milan (Malpensa), Minneapolis, Montreal, Moscow (Domodedovo), Moscow (Sheremetyevo), Mumbai, Munich, Muscat Nairobi, Nassau, New York (JFK), New York (Newark), Newcastle, Nice Osaka (Kansai), Oslo (Gardermoen), Ottawa Palma, Paphos, Paris (CDG), Philadelphia, Phoenix, Portland, Porto, Prague, Providenciales Raleigh-Durham, Reykjavik, Rio De Janeiro (Galeao), Riyadh, Rome (Fiumicino), Rotterdam Salzburg, San Diego, San Francisco, Sanaa, Sao Paulo, Seattle (Tacoma), Seoul, Seville, Seychelles, Shanghai (Pudong), Shannon, Singapore, Sofia, St Johns, St Petersburg, Stavanger, Stockholm (Arlanda), Stuttgart, Sydney Taipei, Tangier, Tashkent, Tbilisi, Tehran, Tel Aviv, Tokyo (Narita), Toronto, Toulouse, Tripoli, Tunis Vancouver, Venice, Vienna, Vigo Warsaw, Washington (Dulles) Yerevan Zagreb, Zurich
__________________
Kurt Vi flyr LOT |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Sep 2004
Location: Bergen
Posts: 566
|
![]()
Men hvor mange av de videreforbindelsene er med Star Alliance?
Jeg er sikker på at en rute BGO-LHR hadde blitt en suksess, men kanskje ikke med nok forretningstrafikk til å rettferdiggjøre å ta opp gode slottider på LHR. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Newcomer
Join Date: Apr 2010
Posts: 8
|
![]() Quote:
Derfor er LGW reelt en Point to point destination. Kommer man til LGW med DY er LGW en slutdestination |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
|
![]()
Hvem er det som har behov for å holde seg til en allianse? Jeg vil si ingen av oss normale. De eneste det måtte være tilbringer mer en 10% av sin arbeidstid i fly - og slike er det ikke mange av. Oss andre dødlige oppnår aldri å komme over den magiske 30.000 poeng-grensen før poengene begynner å gå ut på tid etter fem år.
Med et slikt tilbud fra de to flyplassene og ekstremt billige hotel som nærmeste nabo (Travelodge kan man få helt ned i £19 per rom per natt) er det bare velge og vrake hva hjertet begjærer uten noen tanke på måtte alliere seg i det hele tatt. Og planespotter1234, vi er en gjeng som har flydd rundt i Europa nesten uten noen form for gjennomgående billetter i 7-8 år nå, og ikke en gang har vi opplevd noe krøll. Selvsagt velger vi ikke så tighte connection times som hvis en har gjennomgående billetter, men er man på tur så er man på tur.
__________________
Kurt Vi flyr LOT Last edited by LN-KGL; 10-05-2010 at 15:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: NO
Posts: 10,014
|
![]()
i disse asketider....
Og LH er en litt annen historie en å kjøpe en ny tck AMS-London om det glapp |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Jan 2006
Posts: 3,891
|
![]() Quote:
For min del spiller det ingen verdens rolle hvorfor flyplassen ligger der, og om selskapene er der fordi de ikke får plass et annet sted. Jeg bryr meg om tilbudet som er for å ta meg dit jeg vil, og av og til så er det Gatwick som er den destinasjonen som passer meg best. Som KGL sier, så er det kanskje ikke så flusst med avganger fra LGW til USA. Men for min del så er det mange mange reisemål som kommer lengre opp på listen enn USA. Jeg liker meg godt på Gatwick, og skulle ønske det var et bedre tilud til flyplassen fra Norge. Om det er Star Alliancen eller andre, det gir jeg fullstendig bingen i. Godt vi er forskjellige alle sammen.
__________________
Life is Brutale |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Ute på tur
Join Date: Sep 2004
Location: Bergen, Norway
Posts: 10,012
|
![]()
En annen ting som gjør Gatwick OK er at den er vel representert med flere av selskapene i sandkassen. Selv har jeg flydd QR ut derfra flere ganger.
-A |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
DY 1314: BGO - LGW (01.10.12) | Erik S. | Register- og ATC-Forum | 1 | 25-09-2012 01:56 |
Flytype Bgo-Lgw 11.12 -13.12 | Tomba | Register- og ATC-Forum | 2 | 27-11-2009 19:01 |
BGO-LGW nedlagt? | Hickok | Flyforum | 6 | 27-01-2009 23:16 |
BGO-ABZ og GLA-LGW-BGO. | Hickok | TripReports | 8 | 14-10-2008 15:16 |
E-ticket BGO-LGW..? | TOS | Flyforum | 5 | 11-09-2006 19:03 |