Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 06-05-2010, 19:21   #1
PP
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,310
Danmark SAS overvejer dansk inderigstrafik fra CPH T3

SAS overvejer indenrigstrafik til CPH Terminal 3

Quote:
SAS har planer om at styrke transferproduktet fra de jyske lufthavne via København. Derfor vil selskabet i løbet af de kommende måneder undersøge muligheden for at benytte Københavns Lufthavns Terminal 3 til de danske indenrigsruter.
Interessant - spørgsmålet er om det rent praktisk overhovedet kan lade sig gøre... Men det er SAS og CPH vel i dialog omkring.
__________________
Kommende flyvninger:
--------------------

PP is online now   Reply With Quote
Old 06-05-2010, 19:43   #2
planespotter1234
Newcomer
 
Join Date: Apr 2010
Posts: 8
Default Re: SAS overvejer dansk inderigstrafik fra CPH T3

Der skulle vel ikke være noget praktisk til hinder for det. I BLL går alle pax jo gennem "udenrigs" så lovgivningsmæssigt er det ikke noget problem - og defacto er "udenrigs" og indenrigs " på CPH jo connected alligevel.

Jeg har da også flere gange gået gennem security i Terminal 3 med boardingcard til en flyvning til AAL - no problem.

Reelt kunne hele bagage handlingen i terminal 1 afvikles - både ankommende og afgående.

Så kunne Terminal 1 bruges til Charter.
planespotter1234 is offline   Reply With Quote
Old 06-05-2010, 19:47   #3
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,605
Default Re: SAS overvejer dansk inderigstrafik fra CPH T3

De kunne brukt den til LCC - så kunne de sluppet å bygge den nye terminalen!
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 06-05-2010, 19:53   #4
PP
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,310
Default Re: SAS overvejer dansk inderigstrafik fra CPH T3

Jeg tænkte også mere logistik mæssigt - bl.a. i forhold til lokal pax hvor det alt lige må blive mere besværligt i form at skulle igennem security i T2/3 og længere gå afstand til gate.

Nå vi må se at det bliver en realitet eller ej...
__________________
Kommende flyvninger:
--------------------

PP is online now   Reply With Quote
Old 06-05-2010, 21:16   #5
sk931
ScanFlyer Rusty
 
sk931's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Ebeltoft, Denmark
Posts: 5,510
Default Re: SAS overvejer dansk inderigstrafik fra CPH T3

I sin tid da T3 blev bygget var den oprindelige plan at samle AL SAS trafik i denne terminal, og det vil helt sikkert også værer praktisk muligt.
Idag har du mulighed for at bruge T3 som incheck og sec. ck.
Transfer mæssigt vil der være utrolig god muligheder i T3....så jo...alle tiders gode genfundne ide
Hilsen
Ole
__________________


AAR-CPH-NRT-AKL-LAX-ARN-AAR
når det nu engang bliver muligt...ude i fremtiden
sk931 is offline   Reply With Quote
Old 06-05-2010, 21:20   #6
FlyHi
ScanFlyer Crusty
 
FlyHi's Avatar
 
Join Date: Oct 2004
Location: Copenhagen / Malmö
Posts: 3,975
Default Re: SAS overvejer dansk inderigstrafik fra CPH T3

Jeg kan se både fordele og ulemper i det.

Absolut en fordel for transfer-pax og dem der har brug for at bruge offentlig transport til/fra CPH.

Men for de local pax som ikke har det er der meget tid at spare på at flyve fra T1, då køen i sikkerhedskontrollen og afstanden til gate er langt mindre.

Men ikke nogen dum ide. Det vil ihvertfald gøre det langt lettere at bruge Metro og tog til/fra lufthavnen..
__________________
Founder /Editor: FinalCall travel
FlyHi is offline   Reply With Quote
Old 06-05-2010, 22:06   #7
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,501
Default Re: SAS overvejer dansk inderigstrafik fra CPH T3

Men siden det vel ikke er noen sperrer mellom T3/T2 og T1 på CPH og både Metro og tog stopper på T3 vil det jo være en fordel for SAS og ogsæ sende Innenriks derfra
Someone is online now   Reply With Quote
Old 06-05-2010, 22:28   #8
TG923
ScanFlyer Crusty
 
TG923's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo
Posts: 3,330
Default Re: SAS overvejer dansk inderigstrafik fra CPH T3

Har T3 kapasitet til dette da, eller har SAS kuttet så mye allerede at det blir nok plass?
__________________
Bare en passasjer...
TG923 is offline   Reply With Quote
Old 06-05-2010, 22:32   #9
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,501
Default Re: SAS overvejer dansk inderigstrafik fra CPH T3

Aalborg og Aarhus er da ikke så veldig mange flighter om dagen.
Someone is online now   Reply With Quote
Old 07-05-2010, 08:21   #10
pingo
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Jan 2010
Location: København
Posts: 569
Default Re: SAS overvejer dansk inderigstrafik fra CPH T3

Quote:
Originally Posted by Someone View Post
Aalborg og Aarhus er da ikke så veldig mange flighter om dagen.
Nej , totalt set bliver det vel ikke ret meget mere end ca 15 flights om dagen.
pingo is online now   Reply With Quote
Old 07-05-2010, 10:49   #11
Bizflyer
FinalCall.travel/no
 
Bizflyer's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Kristiansand
Posts: 11,310
Default Re: SAS overvejer dansk inderigstrafik fra CPH T3

Blir det ikke litt underlig da at innenriksankommende må gå gjennom tollen ved ankomst? Eller blir de kjørt i buss til innenriksankomst?

BF
__________________
Siden 010106

There is only one way of flying! In Businessclass Åff kårs!
Bizflyer is offline   Reply With Quote
Old 07-05-2010, 10:57   #12
janusk
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jan 2010
Posts: 291
Default Re: SAS overvejer dansk inderigstrafik fra CPH T3

Quote:
Originally Posted by Bizflyer View Post
Blir det ikke litt underlig da at innenriksankommende må gå gjennom tollen ved ankomst? Eller blir de kjørt i buss til innenriksankomst?

BF
Det sker jo alligevel rigtigt mange steder i Europa idag, så nej det er der vel ikke noget underligt i.
Klare fordele for SAS transferprodukt hvis man flytter indenrigs til T3, dog mener jeg at man må hive Cimber med for at SAS skal få optimale fordele ud af det.

Mens det vil være en klar fordel for transfer samt tog/metro/bus pax, skal man ikke glemme at det vil være en mindre ulempe for bil pax.
Mandag præsterede jeg at være på motorvejen 6 minutter efter touch down fra AAR - CRJ900éren parkerede perfekt ved indenrigsgården, direkte ud i bilen og køre lige igennem takket være ens bro bizz
Den går ikke ved T3....

Last edited by janusk; 07-05-2010 at 10:59.
janusk is offline   Reply With Quote
Old 07-05-2010, 12:30   #13
sk931
ScanFlyer Rusty
 
sk931's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Ebeltoft, Denmark
Posts: 5,510
Default Re: SAS overvejer dansk inderigstrafik fra CPH T3

Quote:
Originally Posted by Bizflyer View Post
Blir det ikke litt underlig da at innenriksankommende må gå gjennom tollen ved ankomst?
BF
Det gør vi jo allerede i Oslo

Hilsen
Ole
__________________


AAR-CPH-NRT-AKL-LAX-ARN-AAR
når det nu engang bliver muligt...ude i fremtiden
sk931 is offline   Reply With Quote
Old 07-05-2010, 13:32   #14
JoeW
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Mar 2008
Location: RDU
Posts: 5,746
Default

Quote:
Originally Posted by sk931 View Post
Det gør vi jo allerede i Oslo

Hilsen
Ole
Det er jo ikke toll innen EU, og innenriks vil være det samme som intra-EU med grønne striper på bagtagen som i dag.

Oslo er dog ikke EU meg bekjent(!) og her må innenriks skilles fra et tollperspektiv.

Hvorfor man holder fast på T1 i CPH er for meg litt underlig - eneste er at man kan spare gangavstand til gaten.
JoeW is offline   Reply With Quote
Old 07-05-2010, 13:37   #15
sk931
ScanFlyer Rusty
 
sk931's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Ebeltoft, Denmark
Posts: 5,510
Default Re: SAS overvejer dansk inderigstrafik fra CPH T3

Quote:
Originally Posted by JoeW View Post
Hvorfor man holder fast på T1 i CPH er for meg litt underlig - eneste er at man kan spare gangavstand til gaten.
T1 bruges også til Schengen afgange..hvis en CRJ f.ex skal til TXL efter en flyvning fra AAR ja så flytter man den ikke over til T3

All vil kun være vindere hvis T3 også bruges til indenrigs afgange
Hilsen
Ole
__________________


AAR-CPH-NRT-AKL-LAX-ARN-AAR
når det nu engang bliver muligt...ude i fremtiden
sk931 is offline   Reply With Quote
Old 07-05-2010, 13:46   #16
JoeW
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Mar 2008
Location: RDU
Posts: 5,746
Default

Quote:
Originally Posted by sk931 View Post
T1 bruges også til Schengen afgange..hvis en CRJ f.ex skal til TXL efter en flyvning fra AAR ja så flytter man den ikke over til T3

All vil kun være vindere hvis T3 også bruges til indenrigs afgange
Hilsen
Ole
Siktet mest til den separerte innsjekkingshallen, at gatene/standsene benyttes er greit nok - selvom det ville være mer hensiktigsmessig for transfer å benytte T3.
JoeW is offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Lufthansa overvejer køb af SAS Bll spotter Flyforum 361 13-04-2018 09:50
Wizzair overvejer også CPH Swift PP Flyforum 9 22-06-2010 22:18
SAS overvejer at droppe businessclass Bll spotter Flyforum 31 17-12-2009 18:36
Innslag fra SGS på CPH + en liten leksjon i dansk Someone Flyforum 9 22-08-2008 02:48
SAS overvejer udenrigsruter fra Billund Bll spotter Flyforum 16 31-10-2004 11:56


All times are GMT +2. The time now is 15:48.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.