![]() |
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,310
|
![]()
SAS overvejer indenrigstrafik til CPH Terminal 3
Quote:
__________________
Kommende flyvninger: -------------------- |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Newcomer
Join Date: Apr 2010
Posts: 8
|
![]()
Der skulle vel ikke være noget praktisk til hinder for det. I BLL går alle pax jo gennem "udenrigs" så lovgivningsmæssigt er det ikke noget problem - og defacto er "udenrigs" og indenrigs " på CPH jo connected alligevel.
Jeg har da også flere gange gået gennem security i Terminal 3 med boardingcard til en flyvning til AAL - no problem. Reelt kunne hele bagage handlingen i terminal 1 afvikles - både ankommende og afgående. Så kunne Terminal 1 bruges til Charter. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,605
|
![]()
De kunne brukt den til LCC - så kunne de sluppet å bygge den nye terminalen!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,310
|
![]()
Jeg tænkte også mere logistik mæssigt - bl.a. i forhold til lokal pax hvor det alt lige må blive mere besværligt i form at skulle igennem security i T2/3 og længere gå afstand til gate.
Nå vi må se at det bliver en realitet eller ej...
__________________
Kommende flyvninger: -------------------- |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Ebeltoft, Denmark
Posts: 5,510
|
![]()
I sin tid da T3 blev bygget var den oprindelige plan at samle AL SAS trafik i denne terminal, og det vil helt sikkert også værer praktisk muligt.
Idag har du mulighed for at bruge T3 som incheck og sec. ck. Transfer mæssigt vil der være utrolig god muligheder i T3....så jo...alle tiders gode genfundne ide Hilsen Ole |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Oct 2004
Location: Copenhagen / Malmö
Posts: 3,975
|
![]()
Jeg kan se både fordele og ulemper i det.
Absolut en fordel for transfer-pax og dem der har brug for at bruge offentlig transport til/fra CPH. Men for de local pax som ikke har det er der meget tid at spare på at flyve fra T1, då køen i sikkerhedskontrollen og afstanden til gate er langt mindre. Men ikke nogen dum ide. Det vil ihvertfald gøre det langt lettere at bruge Metro og tog til/fra lufthavnen..
__________________
Founder /Editor: FinalCall travel |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,501
|
![]()
Men siden det vel ikke er noen sperrer mellom T3/T2 og T1 på CPH og både Metro og tog stopper på T3 vil det jo være en fordel for SAS og ogsæ sende Innenriks derfra
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Oslo
Posts: 3,330
|
![]()
Har T3 kapasitet til dette da, eller har SAS kuttet så mye allerede at det blir nok plass?
__________________
Bare en passasjer... |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,501
|
![]()
Aalborg og Aarhus er da ikke så veldig mange flighter om dagen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Jan 2010
Location: København
Posts: 569
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
FinalCall.travel/no
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Kristiansand
Posts: 11,310
|
![]()
Blir det ikke litt underlig da at innenriksankommende må gå gjennom tollen ved ankomst? Eller blir de kjørt i buss til innenriksankomst?
BF ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jan 2010
Posts: 291
|
![]() Quote:
Klare fordele for SAS transferprodukt hvis man flytter indenrigs til T3, dog mener jeg at man må hive Cimber med for at SAS skal få optimale fordele ud af det. Mens det vil være en klar fordel for transfer samt tog/metro/bus pax, skal man ikke glemme at det vil være en mindre ulempe for bil pax. Mandag præsterede jeg at være på motorvejen 6 minutter efter touch down fra AAR - CRJ900éren parkerede perfekt ved indenrigsgården, direkte ud i bilen og køre lige igennem takket være ens bro bizz ![]() Den går ikke ved T3.... Last edited by janusk; 07-05-2010 at 10:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Ebeltoft, Denmark
Posts: 5,510
|
![]() Quote:
Hilsen Ole |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Mar 2008
Location: RDU
Posts: 5,746
|
![]()
Det er jo ikke toll innen EU, og innenriks vil være det samme som intra-EU med grønne striper på bagtagen som i dag.
Oslo er dog ikke EU meg bekjent(!) og her må innenriks skilles fra et tollperspektiv. Hvorfor man holder fast på T1 i CPH er for meg litt underlig - eneste er at man kan spare gangavstand til gaten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Ebeltoft, Denmark
Posts: 5,510
|
![]() Quote:
All vil kun være vindere hvis T3 også bruges til indenrigs afgange Hilsen Ole |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Mar 2008
Location: RDU
Posts: 5,746
|
![]()
Siktet mest til den separerte innsjekkingshallen, at gatene/standsene benyttes er greit nok - selvom det ville være mer hensiktigsmessig for transfer å benytte T3.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Lufthansa overvejer køb af SAS | Bll spotter | Flyforum | 361 | 13-04-2018 09:50 |
Wizzair overvejer også CPH Swift | PP | Flyforum | 9 | 22-06-2010 22:18 |
SAS overvejer at droppe businessclass | Bll spotter | Flyforum | 31 | 17-12-2009 18:36 |
Innslag fra SGS på CPH + en liten leksjon i dansk | Someone | Flyforum | 9 | 22-08-2008 02:48 |
SAS overvejer udenrigsruter fra Billund | Bll spotter | Flyforum | 16 | 31-10-2004 11:56 |