![]() |
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Ny strategi igen?
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Fornuftig hvis man oppgraderer Extra - skulle holde med 2 klasser ombord. Men jeg tror SAS fortsatt har mye å hente blant de betalingsvillige...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Et skritt frem eller tilbake? Jeg er ikke sikker.
Quote:
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Crusty
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Nå tror jeg SAS velger å beholde business class. Det er en veldig stor forskjell å vurdere å gjøre noe, til det å faktisk gjøre det. Og i den situasjonen SAS er i nå, så må alt faktisk vurderes.
Men jeg tror at SAS tilslutt innser at de vil tape på å fjerne business class på europeiske ruter....og skulle de gjøre det. Ja, da får man teppebombe dem med brev og underskrifter igjen |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Koster det egentlig SAS så mye å ha biz på europarutene? De må ha inn ett eget sett catering, og huske å smile litt ekstra lengst fremme i flyet, men bortsett fra det? Selger de ingen biz billetter så er det jo bare å flytte skiltet med biz forran denne rad inn i gally, selger de noen biz billetter så tjener de godt på det.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
FinalCall.travel/no
|
![]() Quote:
Kanskje SAS heller skulle starte som BA med å gjøre biz billettene noe billigere, ev selge upgrades? Bedre å få inn litt mer penger enn ingenting. Slik som det er i dag er jeg ikke villig til å betale 10-12 laken for en t/r i biz mellom Norge og Tyskland, når jeg kan betale 2. Men hvis jeg kunne oppgradere til biz for f.eks. 500 kr 24 timer før avgang, ville jeg nok vurdert det. Men SAS må i så fall gjøre det slik at de som betaler for biz ikke "utnytter systemet". Dessuten har jo LX blitt populære på sine billige biz billetter. Kanskje SAS rett og slett har priset seg ut av biz markedet i Europa? Kanskje burde de heller ta Eco Extra betalt og drevet med biz service? BF ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
BA Concorde Sep 1998
|
![]()
Om SAS fjerner business class vil dette være en gavepakke til Norwegian.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Ute på tur
|
![]()
Dette passer da bra med SAS Core. Legg ned Biz i Europa, endelig en god unnskyldning til å få lagt ned IC som da ikke vil selge mye IC utenfor skandinavia (som bare har Y+ til Køben anyway), og vips. SAS Leisure er igjen.
-A |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
FinalCall.travel/no
|
![]() Quote:
BF ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Claus Sonberg kaller uansett artikkelen i Børsen for spekulasjoner
http://www.dn.no/forsiden/borsMarked...T.mc_id=dn_rss Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
ScanFlyer Dusty
|
![]() Quote:
Quote:
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Hvis det i det hele tatt er noen i SAS-systemet som vurderer å kvitte seg med Business Class (innen Europa), sier det mye om manglende evne/vilje til nytenkning. SAS burde se og lære av Swiss sitt opplegg. Ved å planlegge god tid i forveien kan man reise staselig for et relativt beskjedent pristillegg, mens hvis etterspørselen på den aktuelle dato er stor, øker prisen tilsvarende - og i noen tilfeller bortfaller tilbudet helt. Idiotsikkert i forhold til å sikre ekstra inntjening.
For øvrig har SAS hatt Business Class til "lavpris" på ruten ARN-LIN i hele høst (frem til nyttår). Ca 4400 SEK tur/retur (om jeg ikke husker feil) - booket i Z. Hvis noe lignende ble forsøkt på samtlige destinasjoner som tilbyr Business Class, tror jeg fort at de kunne fått et oppsving i interessen for produktet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Jul 2005
|
![]() Quote:
Det vil være en kjempebommert. 4-6 BIZ pax på en flight er gode penger for SAS. Disse vil velge andre selskaper dersom det er alternativer til SAS. Det skal et betydelig større antall lavere prisete billetter for å kompensere for dette inntektsbortfallet. Det tror jeg blir et problem i dagens marked. BIZ - markedet vil på nytt ta seg opp om et år eller to og så er man tilbake til der markedet var for et år siden eller mer. Her bør SAS holde hodet kaldt en tid fremover. Alternativet er en gavepakke til SAS sine konkurenter. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Jeg og håper og tror, for SK sin egen del, at dette er bare en tanke og ikke en reell plan....
Det er som OJB sier, de får jo mere kroner inn på noen få bizpax enn det de som kompensasjon må ha inn på økonomi... Markedet tar seg jo opp igjen, de vet vi jo alle som har vært i bransjen noen år, så det gjelder vel mest å holde hodet kaldt, lese markedet og heller kanskje planlegge å forbedre produktet sitt, så flere vender tilbake når oppturen for alvor begynner igjen....
![]() |
#16 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Nov 2008
|
![]()
Hvor mye mer penger vil det være egentlig i å tilby biz? Alternativet er jo å ta samme samme prisene for de dyreste eco extra billettene som de tar for business i dag. Og hvem har egentlig lov til å fly business fortsatt? Ikke engang Statoil tillater det i Europa lenger, og businessavtaleprisene til London var betydelig rimeligere enn de ofesilell eco extra prisene.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Det fører masser med negative sider med seg å fjerne business i Europa, ikke minst i forhold til alle partnere det samarbeides med.
Jeg kan vanskelig se for meg at SAS har et så høyt kostnadsnivå på dette produktet. Er det ingen C pax, er det ingen C kabin og ingen C catering. Da flyttes bare gardina, samme antall crew og man kan selge hele kabinen likevel som Y/M. Enig at SAS kan lære av Swiss her, de fyller business i Europa med oppgradering og billig billtetter med restriksjoner. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Det var sto oppstandelse i 2002 da SAS droppet Business Class på intra-skandinaviske ruter, men i dag fungerer Economy Extra godt for de kundene som det gjelder. Om man tar en kikk i en tilfeldig europeisk flykabin - uansett selskap - sitter det generelt sett ikke veldig mange foran forhenget.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Jul 2005
|
![]()
Intra-skandinavisk ser jeg ikke behov for bisniss klasse.
Enig i at det ikke er mange foran forhenget pr idag , men det vil snu seg. Faren er at SAS fjerner C-klasse , mens andre beholder det.Da er slaget tapt etter min oppfatning. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
Folk her har en helt utrolig tro på SWISS' og British Airways' mulighet for billig oppgradering til Business Class. Selv om det er et hyggelig tilbud, er det neppe en vidunderkur for SAS eller et hvilket som helst annet selskap. Jeg tror ikke SAS fjerner Business Class, men jeg synes det er drøyt med tre klasser om bord på europeiske ruter. Den viktigste konkurrenten til Business Class finner vi noen rader bak - Economy Extra - og her har SAS hatt suksess. Kanskje man kan ta det beste fra de to klassene og slå de sammen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Lufthansa overvejer køb af SAS | Bll spotter | Flyforum | 361 | 13-04-2018 09:50 |
SAS overvejer ny fly køb | sk931 | Flyforum | 12 | 07-04-2010 15:56 |
Star Tour truer SAS med at droppe aftale | Bll spotter | Flyforum | 5 | 28-09-2006 20:11 |
Posten vurderer å droppe SAS Braathens | Trety | Flyforum | 31 | 23-05-2006 12:55 |
SAS overvejer udenrigsruter fra Billund | Bll spotter | Flyforum | 16 | 31-10-2004 11:56 |