![]() |
|
![]() |
#1 |
BA Concorde Sep 1998
Join Date: Sep 2004
Location: Hvalstad, Asker
Posts: 3,332
|
![]()
Venting og eviglange køer. De to siste ukene har vært forferdelige for flyreisende over hele Europa.
Et nytt system kan halvere tiden det tar å sjekke inn på flyplassen - i alle fall når hverken aske eller andre overraskelser forstyrrer den normale trafikken. Samtidig kan ventetiden på bagasje bli betydelig redusert http://www.aftenposten.no/reise/nyhe...cle3624049.ece |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Feb 2008
Location: Smøla
Posts: 1,812
|
![]()
Tjaa...SAS har jo EB og bounskort som innsjekkingsmulighet. Kanskje ikke det samme?
__________________
-S. Holberg |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
FinalCall.travel/no
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Kristiansand
Posts: 11,305
|
![]()
Klarer ikke helt å se hva som er forskjellen mellom det QF gjør, og det å sjekke inn med kredittkort, TPC eller bonuskort.
BF ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 5,483
|
![]()
Jeg er ikke helt sikker på hva slags teknologi den artikkelen sikter til, siden den nevner mange ulike.
Det er riktig at hos SAS så kan du bruke EB kortet eller et annet kredittkort m.m. som boarding kort. Jeg vil tro det er noe av det samme. Når det gjelder baggasjetagger, så vil det f.eks på OSL ikke være noe i veien for å benytte tagg med et fast tagnummer, ettersom det er helautomatisk og leser "stripene" som gir et 10 sifret nummer som matcher hva som ble sendt som BSM fra sjekkinnsytemet. Men nå er jo RFID bagtagger på gang, og det vil jo gi en rekke nye muligheter (og løse en del problemer) som er mer interessante. Hvorvidt det gir slik besparelse på flyplassene, varierer nok mye fra flyplass til flyplass. Og en stor begrensning er jo kapasiteten i logistikken i anlegget.
__________________
“I always wonder why birds stay in the same place when they can fly anywhere on earth. Then I ask myself the same question.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Mar 2008
Location: RDU
Posts: 5,746
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Oct 2008
Posts: 1,565
|
![]()
Og "down under" har utviklerne blitt nysjerrige med tanke på Norwegians uttalte interesse. I alle fall hadde de lyst til å se artikkelen som Aftenposten skrev om saken...
__________________
Mvh Gunnar |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,524
|
![]()
Ja, dette er egentlig bare en vri på RFID-taggene som jo har eksistert i en del år nå. Hva man skal med kortene skjønner jeg egentlig ikke, ettersom dette mer og mer gjøres elektronisk.
Konseptet 'personlige bagasjetagger' var også noe jeg jobbet med i SITA uten egentlig å møte annet enn lunken interesse, ettersom inngangsbilletten er relativt dyr ... Men får man med seg IATA på en bransjestandard etter samme mønster som ETKT, så er det klart mye å vinne - både på forbruk av engangstagger og forhåpendtligvis også på at antallet lost kolli går ned. Et lite søk på RFID her på forumet gir jo også noen artige poster. http://forum.flyprat.no/search.php?searchid=243888 Last edited by LN-MOW; 29-04-2010 at 03:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
18 år gammel hacker påstår at han kan generere falske boardingkort for å fly gratis | Hypern | Småprat | 10 | 06-04-2014 15:39 |
Når kan man tidligst skrive ut boardingkort på automat? | Star Flyer | Småprat | 10 | 11-02-2014 02:08 |
Norwegian kan kutte ut Kirkenes | Jack | Flyforum | 62 | 21-09-2010 18:03 |
Nå kan vi kjøpe tax-free i CPH uten boardingkort | MD90 | Flyforum | 0 | 06-10-2004 15:31 |