![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
På SAS sine danske internettsider kan man lese følgende om tilbudsbilletter til Oslo:
* Rejser du til Oslo, tilbydes du i visse tilfælde en billet med vores partner Widerøe. Her benyttes en lufthavn, der hedder Oslo Torp. Fra lufthavnen går der tog til Oslo. Ikke helt riktig informasjon kanskje? ![]()
![]() |
#2 |
Osapanga chipongwe
|
![]()
På flyet til Amsterdam på onsdag satt jeg sammen med en fyr som fortalte følgende søte historie:
Firmaet han jobber i skulle få besøk av en engelskmann som bor i Cambridge. Nærmeste flyplass er Stansted og han fikk sin sekretær til å ordne billetter fra Stansted til Oslo. Da han ankom Sandefjord ble han overrasket over hvor liten Oslos lufthavn var, men han tenkte ikke mer over det. Norge er jo et lite land... I bagasjehallen fikk han en telefon som varte litt slik at han ikke rakk "transferbussen". Vår brave engelskmann gikk til nærmeste drosje og ba om "Trondheimsveien". Drosjesjåføren så ut som et spørsmålstegn, men lyste opp da han hørte Oslo. Drosjeturen kom på kr 2,800 - mye mer enn tur-retur med flyet. Er det ikke på tide å kalle en spade en spade? Sandefjord er en fin by i Vestfold, men det er ikke Oslo. Det ligger visstnok et fylke i mellom også. Odense er ikke København. Gävle er ikke Stockholm. Åbo (Turku for å glede The Ticktor) er ikke Helsingfors (Helsinki, igjen for å glede The Ticketor, eller var det hans tidligere arbeidsgiver?). Det er omtrent på det nivået der. Jeg synes faktisk dette ikke er trivielt. Jeg kjenner norsk/nederlandske familier som har stått på Gardermoen og ventet på familie fra Amsterdam (som har bestilt billetter til Oslo med KLM). De ankommende passasjerene står på landsbygda i Vestfold og venter på familien som forøvrig bor på Hamar...
![]() |
#3 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
KOG - endrer du dette så ødelegger du hele filosofien bak Ryanair!!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Enig med KOG, her må noen gripe inn. Har hørt mange historier om folk som har stått på TRF og ventet på et flytog som aldri kom.
![]()
![]() |
#5 | |
Osapanga chipongwe
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Jeg trodde også at det bare var Ryanair som kalte Torp for Oslo Torp, men jeg ser at når jeg legger inn Oslo eller faktisk også når jeg legger inn OSL (f.eks. på Gotogate.no) så kommer både Torp og Gardermoen opp!
Det betyr vel at Amadeus eller hva det nå er som ligger i bakgrunnen godtar Torp som en del av OSL eller oslo???
![]() |
#7 |
Osapanga chipongwe
|
![]()
Det er også tydelig ikke lett å se forskjell på Kristiansand og Kristiansund:
http://pub.tv2.no/nettavisen/skraablikk/article407544.ece ![]()
![]() |
#8 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
LN-KOG,
Da jeg har byttet arbeidsgiver, så kan du gjerne få bruke de svenske navnene om du vil. At TRF dukker opp under OSL er noe som fortsatt irriterer meg. Den som sa ja til det er en idiot! |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Er virkelig på tide at noen tar tak i dette her,vi kan ikke ha det sånn at utenlandske turister tror de er på Oslo lufthavn når de er i Sandefjord!!Er også veldig irriterende at det på nesten alle steder der man kan bestille biletter på nett får opp Oslo Torp som et alternativ(bla Widerøe)!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Dusty
|
![]() Quote:
...bra av www.wideroe.no |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Ryanair fikk presset igjennom at Torp skulle komme frem når du søkte på OSL... Tror heller ikke flyplassledelsen på Torp vill bytte fra Oslo til Sandefjord i bookingsystemene...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer ettellerannet..
|
![]() Quote:
AMEN.. og at ikke Amadeus ser forsjellen på de to flyplassne er helt utrolig, Det skaper utrolig med problemer, spesielt når det er utenlandske agenter som booker reiser. Har hatt mer en 1 gang at jeg har fått tilfeller der kunden kommer inn til "osl/torp" og skal fra gardermoen ca 1 time senere.. lykke til :P
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Stockholm Skavsta Frankfurt Hahn (den är väl det mest långsökta) Båda är godkända av IATA (jag tror det är de som styr) Paris Beauvais (Godkänd av IATA?) När man flyger, och speciellt om det är med Ryanair, så gäller det att veta vilken flygplats man landar på. Det kan vara långt till målet trots att flygresan är över... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Osapanga chipongwe
|
![]()
Men legger man inn bare TRF i Amandus kommer kun vestfoldbyen opp, ikke OSL.
The Ticketor: Bra at du faar lov til aa snakke norsk igjen.
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
at your service!
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Det stemmer, men jobber du ikke med Norge til daglig, så vet du sansynligvis ikke det. Det burde være motsatt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |||
ScanFlyer Dusty
|
![]() Quote:
...men enig at dette ikke er veldig kundevennlig...bortsett fra taxi-næringen i Sandefjord, og Torp flyplass |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Nettopp, det er det vi sier, og det er det vi ikke liker.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Bare for diskusjonens skyld, Ryanair i USA | Robin882 | Småprat | 14 | 26-07-2011 13:43 |
Ny kalender - ikke bare Ryanair | CK | Flyforum | 3 | 02-02-2009 18:21 |
Ryanair, ikke bare jubel.... | ENTO | Flyforum | 7 | 11-11-2007 19:23 |
Ikke bare Ryanair..... | DY | Flyforum | 4 | 10-02-2005 23:04 |