Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 15-06-2005, 06:55   #1
dc-8-63
Finn Erik Edvardsen
 
dc-8-63's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,890
Default Southwest forlater SEATAC ?

Det lekket ut i dag at Southwest forhandler med King County om bruk av Boeing Field i stedenfor SEATAC.....det er snakk om 40 flighter til aa begynne med......rykter har snurret rundt en stund....og SWA har klart utrykt sin misnoeye med SEATAC og gatene de operer i fra samt kostnadene.....og i dag lekket Ron Sims at forhandlingene var kommet svaert langt...
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem
dc-8-63 is offline   Reply With Quote
Old 15-06-2005, 07:06   #2
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,460
Default Re: Southwest forlater SEATAC ?

Tull og toeys ... dette har vaert oppe flere ganger. King Co. vil ikke la dette skje, ganske enkelt fordi infrastrukturen rundt BFI ikke vil kunne klare den trafikken dette ville foere med seg. Og hva sksl de gjoere naar selskap nummer to .. og tre .. og fire ... osv. ogsaa forlanger aa bruke BFI?

Dette er bare politikk for aa faa Port of Seattle til aa sette ned brukeravgiftene paa SEA. De er for oeyeblikket blandt de dyreste i landet og PoS er helt uten bakkekontakt.

__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 15-06-2005, 11:53   #3
TOS
ScanFlyer Mile High Club
 
TOS's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
Default Re: Southwest forlater SEATAC ?

Quote:
Originally posted by LN-MOW
Tull og toeys ... dette har vaert oppe flere ganger. King Co. vil ikke la dette skje, ganske enkelt fordi infrastrukturen rundt BFI ikke vil kunne klare den trafikken dette ville foere med seg. Og hva sksl de gjoere naar selskap nummer to .. og tre .. og fire ... osv. ogsaa forlanger aa bruke BFI?

Dette er bare politikk for aa faa Port of Seattle til aa sette ned brukeravgiftene paa SEA. De er for oeyeblikket blandt de dyreste i landet og PoS er helt uten bakkekontakt.
Om dette er en alment kjent posisjon så kan det vel umulig være et godt kort på SW sin hånd i forhandlingene med Port of Seattle. Hvorfor iallverden skal de senke sine avgifter dersom de vet at trusselen om flytting til BFI er en tom trussel..?

jy
TOS is offline   Reply With Quote
Old 15-06-2005, 15:29   #4
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,460
Default Re: Southwest forlater SEATAC ?

http://seattletimes.nwsource.com/html/businesstechnology/2002336439_airport15.html

Det er alvor. Men dette er en 'hot potato' og vil bli blokkert av politikerene. Southwest vil ikke kunne faa BFI for seg selv, og andre vil forlange aa flytte ogsaa. Jeg har vaert paa stasjonssjefmoeter paa SEA og kjenner godt stemningen. For Sea-Tac boer dette imidlertid vaere en vekker uansett ...

__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 15-06-2005, 15:36   #5
LN-SEK
ScanFlyer Gold
 
LN-SEK's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Langt ut på landet
Posts: 1,434
Default Re: Southwest forlater SEATAC ?

Hva med Renton ? Har den vært nevnt ?

Lenger unna, men ikke mye...
LN-SEK is offline   Reply With Quote
Old 15-06-2005, 17:40   #6
dc-8-63
Finn Erik Edvardsen
 
dc-8-63's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,890
Default Re: Southwest forlater SEATAC ?

Quote:
Originally posted by LN-MOW
Tull og toeys ... dette har vaert oppe flere ganger. King Co. vil ikke la dette skje, ganske enkelt fordi infrastrukturen rundt BFI ikke vil kunne klare den trafikken dette ville foere med seg. Og hva sksl de gjoere naar selskap nummer to .. og tre .. og fire ... osv. ogsaa forlanger aa bruke BFI?

Dette er bare politikk for aa faa Port of Seattle til aa sette ned brukeravgiftene paa SEA. De er for oeyeblikket blandt de dyreste i landet og PoS er helt uten bakkekontakt.

Ikke Tull ...og ei heller Toeys....dette er i ferd med aa skje...SWA har en meget enkel operasjon og kan fint tilpasse seg King Counties terminal....Starbucks er allerede i ferd med aa aapne kaffebar

SWA har jo ingen Interline...saa at de er paa en annen flyplass spiller ingen rolle...selskap 2 og 3 er ennaa avhenige av Interline trafikk...

SWA ser ogsaa paa Everett som flyplass nummer2 Is eattle omraadet, med det nye konferansesentret i Lynnwood begynner Everett aa bli interessant.....

Renton er vel planlagt nedlagt.....i hvertfall er Boeings planer aa flytte all produksjon til Everett.....og selv om Renton har grei beliggenhet, er det ingen infrastruktur der..BFI har derimot infrastruktur som er langt bedre enn Ha Ha Hahn....og om en ukes tid til og med Starbucks
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem
dc-8-63 is offline   Reply With Quote
Old 15-06-2005, 17:44   #7
EB
ScanFlyer Inventory
 
EB's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,350
Default Re: Southwest forlater SEATAC ?

Starbucks med landingsrettigheter... Ikke dårlig!!!
EB is online now   Reply With Quote
Old 16-06-2005, 08:35   #8
Trety
ScanFlyer Rusty
 
Trety's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Drammen
Posts: 5,329
Default Re: Southwest forlater SEATAC ?

Om ikke annet kan Boeing få korte deliveryflights. Eller skal vi si deliverytaxi?

Men når PoS engang mangler bakkekontakt prismessig er det egentlig veldig bra at SWA bruker sin "kundemakt" og sier neitakk til videre samarbeid. Sånt har lett for å komme pax'en til gode og fremmer konkurranse, uten alt for mange ulemper for nevnte pax.
__________________
"You cannot call yourself a petrolhead until you've owned an Alfa Romeo" - Jeremy Clarkson
Trety is offline   Reply With Quote
Old 18-06-2005, 06:27   #9
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,460
Default Re: Southwest forlater SEATAC ?

Det er en del motstand mot dette ...

http://seattlepi.nwsource.com/local/228927_airportfollow17.html

__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 20-06-2005, 08:20   #10
Trety
ScanFlyer Rusty
 
Trety's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Drammen
Posts: 5,329
Default Re: Southwest forlater SEATAC ?

Er Port of Seattle offentlig eid? I så fall kan jeg forstå politikernes motstand. Det var noen av argumentene jeg hadde problemer med å se at hang på greip, men det er jo politilkere vi snakker om...
__________________
"You cannot call yourself a petrolhead until you've owned an Alfa Romeo" - Jeremy Clarkson
Trety is offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
God ny uke fra SEATAC dc-8-63 Flyforum 12 24-09-2018 12:21
Storekspansjon på SeaTac LN-MOW Flyforum 2 09-08-2014 12:33
Noe å finne på på Seatac? RJon Reiseforum 3 01-04-2014 21:53
God fredag fra SEATAC dc-8-63 Flyforum 22 08-10-2010 23:33
Fuglemannen på SeaTac LN-MOW Flyforum 2 12-05-2009 17:17


All times are GMT +2. The time now is 17:39.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.