Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 09-06-2005, 22:12   #1
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,516
Default 48-seters 757 mellom JFK og Stansted

Et nytt selskap, Eos, planlegger aa starte aa fly JFK-STN med en 48-seters 757 til hoesten. Lykke til!!

http://www.usatoday.com/travel/flights/2005-06-09-eos-airline_x.htm

http://www.eosairlines.com/index.html

Nordmann i ledelsen?

Quote:
Eilif Serck-Hanssen, Chief Financial Officer
Serck-Hanssen is the former Senior Vice President of Finance and Treasurer for US Airways and a former Northwest Airlines executive.
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 10-06-2005, 02:38   #2
TG923
ScanFlyer Crusty
 
TG923's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo
Posts: 3,325
Default Re: 48-seters 757 mellom JFK og Stansted

Blir vel en type 757 som EB også kunne tenke seg over dammen
__________________
Bare en passasjer...
TG923 is offline   Reply With Quote
Old 10-06-2005, 06:26   #3
EB
ScanFlyer Inventory
 
EB's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,384
Default Re: 48-seters 757 mellom JFK og Stansted

Absolutt... Men om jeg har noen særlig stor tro på eos er vel et helt annet spørsmål!
EB is offline   Reply With Quote
Old 10-06-2005, 10:51   #4
Superhai
ScanFlyer Rusty
 
Superhai's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 5,483
Default Re: 48-seters 757 mellom JFK og Stansted

De må vel ha billettpriser på nivå med concorden?

__________________
“I always wonder why birds stay in the same place when they can fly anywhere on earth. Then I ask myself the same question.”
Superhai is offline   Reply With Quote
Old 10-06-2005, 14:50   #5
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,516
Default Re: 48-seters 757 mellom JFK og Stansted

Concorde'n hadde dobbelt saa mange seter ... (100)

__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 10-06-2005, 15:18   #6
Trety
ScanFlyer Rusty
 
Trety's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Drammen
Posts: 5,329
Default Re: 48-seters 757 mellom JFK og Stansted

Quote:
Originally posted by LN-MOW
Concorde'n hadde dobbelt saa mange seter ... (100)
Og dobbel operating cost?
__________________
"You cannot call yourself a petrolhead until you've owned an Alfa Romeo" - Jeremy Clarkson
Trety is offline   Reply With Quote
Old 10-06-2005, 15:21   #7
CK
ScanFlyer Mile High Club
 
CK's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,487
Default Re: 48-seters 757 mellom JFK og Stansted

hvor mange slike prosjekter har vi ike sett, som ikke har blitt noe av??

BlueFox, nederlenderne som skulle fly BBJ, EuroFly, et par andre amerikanske forsøk. Siden MGM Grand Air la inn årene har vel ingen fått en ren business-operasjon til å fungere (bortsett fra LHs PrivatAir-deal, men det er en del av et større nettverk)
__________________
Christian H.F. Kamhaug
Flypodden.no

VOLARE NECESSE EST
CK is offline   Reply With Quote
Old 10-06-2005, 15:33   #8
Olebno
ScanFlyer Gold
 
Olebno's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: BOO/ENBO
Posts: 1,373
Default Re: 48-seters 757 mellom JFK og Stansted

CK. Skal vi prøve å få til en interline avtale med Eos ???
__________________
Ole Bjørn Jensen
Olebno is offline   Reply With Quote
Old 10-06-2005, 15:37   #9
Trety
ScanFlyer Rusty
 
Trety's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Drammen
Posts: 5,329
Default Re: 48-seters 757 mellom JFK og Stansted

Hvordan er det med loungefasiliteter på Stansted? Til en sånn operasjon bør jo muligens loungen stå litt i stil.

Dette blir vel en variant over det Primaris skal gjøre med 787'ene, bare litt ekstra luksuriøst.
__________________
"You cannot call yourself a petrolhead until you've owned an Alfa Romeo" - Jeremy Clarkson
Trety is offline   Reply With Quote
Old 10-06-2005, 15:41   #10
CK
ScanFlyer Mile High Club
 
CK's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,487
Default Re: 48-seters 757 mellom JFK og Stansted

Quote:
Originally posted by Olebno
CK. Skal vi prøve å få til en interline avtale med Eos ???
spørs om noen tør det - med tanke på at de kanskje går på dukken før de får betalt utestående i clearing house... Da satser jeg heller på LH DUS-EWR....
__________________
Christian H.F. Kamhaug
Flypodden.no

VOLARE NECESSE EST
CK is offline   Reply With Quote
Old 12-06-2005, 16:09   #11
Isbamse
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,325
Default Re: 48-seters 757 mellom JFK og Stansted

Problemet med en slik rute er at det ikke fyller noe behov. Det er allerede rikelige muligheter til å betale masse for luksus man ikke trenger hos dinosaurene.
LCCene fylte i motsetning et nytt behov da de kom, nemlig for lavere priser enn dinosaurene kunne klare.
Unntaket kan være bisniss-griser som LH bruker på strekninger med mye bizpax og lite i kuklasse. Og så kan det jo hende at Primaris klarer seg hvis de bygger et skikkelig nettverk som får tyngde, så de klarer å fylle flyene.
Isbamse is offline   Reply With Quote
Old 13-06-2005, 06:35   #12
EB
ScanFlyer Inventory
 
EB's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,384
Default Re: 48-seters 757 mellom JFK og Stansted

Men kommer Primaris skikkelig i luften da? Jeg tror vel heller at deres 787 ordre går til noen andre...
EB is offline   Reply With Quote
Old 13-06-2005, 06:54   #13
Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,800
Default Re: 48-seters 757 mellom JFK og Stansted

Quote:
Originally posted by Trety
Quote:
Originally posted by LN-MOW
Concorde'n hadde dobbelt saa mange seter ... (100)
Og dobbel operating cost?
Nærmere firedobbel vil jeg tro. En Concorde brant like mye fuel som en 742 over dammen.
__________________
Siden 01.01.2009
Dag Viking is offline   Reply With Quote
Old 16-06-2005, 08:08   #14
CK
ScanFlyer Mile High Club
 
CK's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,487
Default Re: 48-seters 757 mellom JFK og Stansted

Stilig webside

Stilig maling også. Terningkast: 5
__________________
Christian H.F. Kamhaug
Flypodden.no

VOLARE NECESSE EST
CK is offline   Reply With Quote
Old 23-07-2005, 09:31   #15
OMW
Deleted user
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 865
Default Re: 48-seters 757 mellom JFK og Stansted

Jeg var tilfeldigvis oppe i cockpit på en B757 på OAK i stad. Dette var kapteinens siste flight med selskapet, da han akkurat var kommet inn hos EOS

Så de ser ut til å ha seriøse oppstartsplaner ja!
OMW is offline   Reply With Quote
Old 02-08-2005, 10:17   #16
CK
ScanFlyer Mile High Club
 
CK's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,487
Default Re: 48-seters 757 mellom JFK og Stansted

og ILFC har bekreftet at de har levert tre ex-Mexicana 757-200ER (serienummer 27351, 24964 og 26332) på femårskontrakter til Eos
__________________
Christian H.F. Kamhaug
Flypodden.no

VOLARE NECESSE EST
CK is offline   Reply With Quote
Old 02-08-2005, 17:56   #17
HMWK
ScanFlyer Molded
 
HMWK's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,074
Default Re: 48-seters 757 mellom JFK og Stansted

Jeg venter i spenning til de skal begynne å fly til STN. Kommer de til å innstalere Winglets tro!
HMWK is offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
50-seters jet og deres fall Someone Småprat 1 17-04-2012 21:19
ATR vurderer 90 seters propellfly Someone Flyforum 4 27-02-2012 13:22
JFK-CMN-CDG-JFK: tur til Marokko jb1 TripReports 7 02-02-2010 04:27
Fjerde daglige mellom Torp og Stansted jb1 Flyforum 19 20-05-2008 22:34
AA med all-economy 757 NCL-JFK daglig Guest Flyforum 1 27-07-2005 15:05


All times are GMT +2. The time now is 11:16.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.