![]() |
|
![]() |
#1 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,516
|
![]()
Et nytt selskap, Eos, planlegger aa starte aa fly JFK-STN med en 48-seters 757 til hoesten. Lykke til!!
http://www.usatoday.com/travel/flights/2005-06-09-eos-airline_x.htm http://www.eosairlines.com/index.html Nordmann i ledelsen? Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Oslo
Posts: 3,325
|
![]()
Blir vel en type 757 som EB også kunne tenke seg over dammen
![]()
__________________
Bare en passasjer... |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,384
|
![]()
Absolutt... Men om jeg har noen særlig stor tro på eos er vel et helt annet spørsmål!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 5,483
|
![]()
De må vel ha billettpriser på nivå med concorden?
__________________
“I always wonder why birds stay in the same place when they can fly anywhere on earth. Then I ask myself the same question.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,516
|
![]()
Concorde'n hadde dobbelt saa mange seter ... (100)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Drammen
Posts: 5,329
|
![]() Quote:
![]()
__________________
"You cannot call yourself a petrolhead until you've owned an Alfa Romeo" - Jeremy Clarkson |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,487
|
![]()
hvor mange slike prosjekter har vi ike sett, som ikke har blitt noe av??
BlueFox, nederlenderne som skulle fly BBJ, EuroFly, et par andre amerikanske forsøk. Siden MGM Grand Air la inn årene har vel ingen fått en ren business-operasjon til å fungere (bortsett fra LHs PrivatAir-deal, men det er en del av et større nettverk) |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Location: BOO/ENBO
Posts: 1,373
|
![]()
CK. Skal vi prøve å få til en interline avtale med Eos ???
![]() ![]()
__________________
Ole Bjørn Jensen |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Drammen
Posts: 5,329
|
![]()
Hvordan er det med loungefasiliteter på Stansted? Til en sånn operasjon bør jo muligens loungen stå litt i stil.
Dette blir vel en variant over det Primaris skal gjøre med 787'ene, bare litt ekstra luksuriøst.
__________________
"You cannot call yourself a petrolhead until you've owned an Alfa Romeo" - Jeremy Clarkson |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,487
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,325
|
![]()
Problemet med en slik rute er at det ikke fyller noe behov. Det er allerede rikelige muligheter til å betale masse for luksus man ikke trenger hos dinosaurene.
LCCene fylte i motsetning et nytt behov da de kom, nemlig for lavere priser enn dinosaurene kunne klare. Unntaket kan være bisniss-griser som LH bruker på strekninger med mye bizpax og lite i kuklasse. Og så kan det jo hende at Primaris klarer seg hvis de bygger et skikkelig nettverk som får tyngde, så de klarer å fylle flyene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,384
|
![]()
Men kommer Primaris skikkelig i luften da? Jeg tror vel heller at deres 787 ordre går til noen andre...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,800
|
![]() Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,487
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Deleted user
Join Date: Sep 2004
Posts: 865
|
![]()
Jeg var tilfeldigvis oppe i cockpit på en B757 på OAK i stad. Dette var kapteinens siste flight med selskapet, da han akkurat var kommet inn hos EOS
![]() Så de ser ut til å ha seriøse oppstartsplaner ja! |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,487
|
![]()
og ILFC har bekreftet at de har levert tre ex-Mexicana 757-200ER (serienummer 27351, 24964 og 26332) på femårskontrakter til Eos
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,074
|
![]()
Jeg venter i spenning til de skal begynne å fly til STN. Kommer de til å innstalere Winglets tro!
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
50-seters jet og deres fall | Someone | Småprat | 1 | 17-04-2012 21:19 |
ATR vurderer 90 seters propellfly | Someone | Flyforum | 4 | 27-02-2012 13:22 |
JFK-CMN-CDG-JFK: tur til Marokko | jb1 | TripReports | 7 | 02-02-2010 04:27 |
Fjerde daglige mellom Torp og Stansted | jb1 | Flyforum | 19 | 20-05-2008 22:34 |
AA med all-economy 757 NCL-JFK daglig | Guest | Flyforum | 1 | 27-07-2005 15:05 |