![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Reisefølget fra Figgjo IL mistet tilslutningsflyet på OSL på grunn av en "vanskelig" Norwegian-ansatt.
Dette kostet idrettslaget nesten 10000,- Nå utfordres Kjosern til å ordne opp. http://www.aftenbladet.no/lokalt/san...28_kroner.html |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]()
Hvis denne fremstilling er noe i nærheten av riktig, så er det i hvert fall en innsjekkingsagent som ikke har forstått bæret av hva jobben innebærer. Noe mindre servicevennlig og mer firkantet har jeg aldri hørt om!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Om dette ikke får konsekvenser for den/de det gjelder, så vet ikke jeg. Makan til kundebehandling.
Det går ikke an! Ellers er det vel ikke en Norwegian-ansatt, men en som jobber for Røros Flyservice som utfører handling for Norwegian. Men selvfølgelig er det flyselskapet som for skylden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Helt enig i att detta var otroligt fyrkantigt gjort. Samtidigt visar detta varför separata biljetter är ett "=€/()!"=)%/%
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Nå er det kanskje mulig at den ansatte har en annen versjon - men uansett:
Moralen er: Ikke legg ut på tur uten at du kan sjekke igjennom bagasjen. Dette er ren kundeplaging, uansett om det går bra eller dårlig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Høres villt ut at noen skal måtte gå slusen på pur, og merkelig man ikke kunne fått åpnet flighten for ckin et minutt sent på siste flight...
Men separate billetter er ingen dans på roser, selvom dette selvsagt burde gått bra.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Molded
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Er heller ikke sikker på at Skånvik helt skjønner hvordan ting fungerer .. eller så har hun ikke lest ordentlig .. Ser ut som de kom inn med SAS .. den var en drøy halvtime sen.
Quote:
Hvis man kommer rett fra Ankomst med bagasjen er det jo vanskelig å være tidligere ute .... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Virgin
|
![]()
Det er vel ofte sånn at man smører litt tjukt på hvis det er penger å hente. Jeg hadde hundrevis av sånne saker da jeg jobbet i sørvisbransjen. Det var sjelden kundens versjon stemte med min, og folk kan finne på å beskylde en for de utroligste ting når de sitter trygt og godt hjemme i sin egen stue og forfatter "klagebrev".
Stoler ikke på alt som står i avisen... |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
– . Vi vil at flyene våre skal gå på rute, og da er vi avhengig av at passasjerene sjekker inn i tide, sier Anne-Sissel Skånvik til Aftenbladet.no
--- Ja men ser du det fra kundens side så er 1 minut da lige meget....men bortset fra det, så er jeg sikker på at DY havde vundet mere agtelse hos disse gutter hvis de var blevet indchecket.. Nu har DY nok tabt nogle idrætsklubber i Stavanger, når dette kommer frem... Ved indcheck er det ofte et spil om minutter, det ved vist alle som driver med indcheck. men aflevering af special bagage på OSL er jo ikke just det nemmeste. Tænker på at det jo ligge langt fra indcheck. og våben blev der sagt, ja det tager jo extra tid..det kræver jo et extra check så i bund og grund kan jeg faktisk godt forstå check-in agenten.......vedkommende har jo tænkt lidt længere end bare at checke ind. Han/hun har jo vidst at der skal bruges extra tid bed special bagage, og derefter sec.check, og der har sikkert også været langt at gå til gate,,så jo ok at afvise, således at flyet er gået på tid...god service af check-in agent, som jo ikke kan gøre for at indgående fly er forsinket....så sådan er det Hilsen Ole |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Ikke at jeg har noen interesse av å forsvare DY, men, hvis du ikke kjøper gjennomgående billett og ikke beregner nok tid er det din egen feil. Vil tro at SAS hadde latt de sende bagasjen mens DY ikke gjorde det. Mener i alle fall hatt DY ikke har gjort noe galt, bare vært firkantet. En frist er en frist, så må man ta konsekvensen av å ha valgt et lavpris/service-selskap. Derfor reiser jeg sas.... :P
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
Hilsen Ole |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Virgin
|
![]()
Det er sikkert samme type folk som kommer løpende til bussen om morgenen, hamrer på døra og spytter og freser etter sjåføren fordi han ikke stopper og åpner. "Hvor er servicen JEG har krav på - det ville jo bare tatt et lite minutt å åpne" osv. Og glemmer glatt at det sitter folk inne i bussen som kom presis og gjerne vil rekke fram i tide.
Greit nok at det her kanskje var et SAS-fly som var forsinka inn. Men noen ganger suger livet, og det er ingen andre enn en selv som må ta konsekvensene. Det er mange som sliter med å forstå akkurat det... |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Herregud for en dårlig behandling fra vedkommende bak innsjekksskranken. Er det mulig. Nei han skulle jeg gikk ett spark bak. Har full forståelse og respekt for tidsfrister og slikt, men å være så firkantet, nei dette kunne vært tatt rett ut fra en komedie...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Kan det kanskje være at det ikke nødvendigvis handler om Kr. og øre, eller dette 1 minuttet, men heller hvordan vedkommende faktisk ga utrykkiv. for at
sorry dere er forseine. Mange måter å avvise passasjerer på, et minimum av anstrengelse for å "vise" vilje til å hjelpe, selvom responsen var negativ kan være ok til at en godtar avvisning |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Hvor er reiseforsikringen oppi det hele, da tro? Nei, de er jo på tur innenlands så de trengte vel ikke det for det trenger man bare hvis man blir syk, eller?
![]() |
#18 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Høres firkantet ut fra DYs side. Men på den annen side: Jeg stoler enda mindre på folk som går til avisen med slike ting.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Det er linket inn en sak til i samme artikkel hvor DY svarer for seg, og hvor det står at det får "personalmessige konsekvenser", men at DY nekter å betale for passasjerene ekstrautgifter: http://www.aftenbladet.no/lokalt/117...kke_tapet.html
Greit nok at den ansatte kanskje ikke har vært verdens hyggeligeste, men dette er nok også en konsekvens av at de ansatte gjør alt de kan for at DY skal bli et mer punktlig selskap. Da må man regne med slike episoder. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Kjosern | Barskog | Flyforum | 2 | 15-02-2010 23:00 |
En oppgave/utfordring til HansJ... | EB | Flyhistorisk forum | 21 | 06-04-2009 21:50 |
Utfordring til forumets medlemmer | SK931 | Flyforum | 6 | 21-05-2006 17:45 |