![]() |
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
Location: Bergen, Norway
Posts: 8,735
|
![]()
Dermed ryker med andre ord lekeplassen for ungene, samt noen av de få sitteplassene som ennå er i terminalen. Hadde det ikke bare vært for disse plagsomme gatene, så kunne de nok fått inn enda flere butikker!
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Mar 2009
Posts: 215
|
![]()
Når skal Avinor forstå at folk er på flyplassen for å reise, og ikke for å shoppe? De tenker kun på seg selv, og muligheten for å tjene mest mulig penger. Passasjerene driter de loddrett i.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Jan 2008
Location: Årjäng, S.
Posts: 2,135
|
![]()
Og hvor mener du det blir av pengene? Noen som putter de i lomma? Det Avinor tjener blir jo nettopp brukt til å investere i lufthavner som passasjerene bruker, eller hva?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Ute på tur
Join Date: Sep 2004
Location: Bergen, Norway
Posts: 10,012
|
![]() Quote:
-A |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Jan 2008
Location: Årjäng, S.
Posts: 2,135
|
![]() Quote:
Utbyttet til til staten har vært som følger: Utbytte betalt Avinor AS har betalt utbytte til staten basert på følgende regnskapsår: 2003: 0 2004: 151,5 mnok 2005: 26,4 mnok 2006: 324,5 mnok 2007: 396,9 mnok 2008: 0 2009: 0 Kilde: avinor.no Her ligger hele årsregnskapet for flere år tilbake: http://www.avinor.no/avinor/finansie...%85rsrapporter Investeringer i 2008: 2,5 milliarder Utbytte 0,- |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Aug 2005
Location: Bergen
Posts: 957
|
![]()
Siste setningen i den siterte teksten til Avinor er artig. En butikk som lønner seg og som betaler god leie bidrar utvilsomt til verdiskapning. Men hvordan butikkdrift i bygningen også kan bidra til sikkerhet, funksjonalitet og effektivitet på flyplassen, det er meg en gåte.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Ute på tur
Join Date: Sep 2004
Location: Bergen, Norway
Posts: 10,012
|
![]() Quote:
![]() -A |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Posts: 26,713
|
![]() Quote:
Ja, første setning er heller ikke dum: Quote:
![]()
__________________
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jul 2006
Posts: 1,680
|
![]() Quote:
![]()
__________________
mvh Med småfly/*mikro 2009: ENBO,AL,SD,Stryn*,VA,BN,ST,RS,NK,EV,RA,HT,MS,LK,ML ,SG,TC,AN,SK,RG 2010:ENBO,OV,AL,ML,KB,RM,BN,NM,NK,EV,SK,LK,HT,MS,S T,EFKE,Stryn*,SO,HD,ZV,BR,EN 2011: ENBO,RK,NK,DU,EV,SH,MS,SR,HK,HF,NA,HV,MH,BV,BS,SS, VD,KR,AT,RA,HT,ST,EN,OL,KB,ML,AL,OV 2012:ENBO,EN,AN,LK,SH,EV,ST,MS,HT,RA,NK,HS |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Jan 2008
Location: Årjäng, S.
Posts: 2,135
|
![]() Quote:
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/a...p?artid=579869 Hvis man blar i billedserien til VG kommer man til omtale om Lufthavner, der Avinors økonomi beskrives som god, og at fokus er på sikkerhet og i økende grad miljø. Man signaliserer god tro på fremtiden. Dette står jo da i setrk kontrast til de andre deler av infrastruktren der man er avhengig av politikernes bevilgninger gjennom statsbudsjettet, som ligger nede for telling og heller ikke gis gode fremtidsutsikter, ifølge rapporten. En god økonomi med fokus på sikkerhet og miljø skal, som noen andre her sier, også selvfølgelig finansieres, og inntekter fra handel på lufthavnene er en del av dette. Jeg er dog enig i at luftige publikumsområder ofte føles som mangelvare i mange lufthavner, Fornebu i sine siste år var vel et prakteksempel på dette? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
Location: Bergen, Norway
Posts: 8,735
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Apr 2005
Posts: 2,621
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Aug 2005
Location: Bergen
Posts: 957
|
![]() Quote:
Hvis sikkerheten på flyplassen er avhengig av leieinntekter fra salgssteder er det faktisk grunn til bekymring. Funksjonalitet og effektivitet, derimot, er relative begreper og betyr i denne sammenhengen svært lite konkret. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Posts: 26,713
|
![]()
Det var jo denne flyplassen som nylig "effektiviserte" sikkerhetskontrollen også...
__________________
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,924
|
![]()
Er det virkelig så mange kvadratmeter tilgjengelig i den delen av innenlandspiren? Høres rart ut ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
Location: Bergen, Norway
Posts: 8,735
|
![]()
Som sagt, hvis en fjerner lekeflyet til ungene, fjerner noen rader med stoler, og kutter ytterligere ned på gangarealet inn mot utland, så klarer en nok å hete disse kvadratene, men det blir trangt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
BGO-OSL-MAN-CPH-BGO-TRD-AES-BGO-OSL-CPH-IAD-BWI-ATL-LAS-LAS-PHX-BWI-DCA-ORD-CPH-BGO | 737-405 | TripReports | 28 | 27-08-2014 04:15 |
Norwegian først i Europa med film- og tv-utleie om bord | ATC-flyradar | Småprat | 10 | 22-03-2013 17:59 |
Best pris på open jaw BGO-LAX + AKL-BGO i Business Class | hoi-ehk | Reiseforum | 11 | 20-04-2011 11:37 |
Spotter alert BGO! DK717/718 BGO-AYT-BGO | LN-RRA | Flyforum | 22 | 21-08-2008 21:26 |
OY-VKG klar for utleie til Garuda og Hajj-flighter | LN-KGL | Flyforum | 2 | 25-11-2006 19:30 |