![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
Ryanair legger ned seks ruter fra Torp:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
Ryanair kutter også fra tre til to daglige avganger fra Torp til London-Stansted.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Det mest interessante spørsmålet blir da: Hvor mange avganger har de nå og hvor mange har de til sommeren?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Og ikke så kjekt for de ansatte:
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Ser vi en gradvis FR tilbaketrekking på TRF til fordel for RYG?
![]() |
#6 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Jeg frykter at det skjer fort, og at dette bare er begynnelsen.
![]() |
#7 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Nå vil jeg benytte sjansen min til å komme med ett hva var det jeg sa innlegg.
Da jeg for 2 år siden skrev at Rygge ville gjøre det bra, mens mange sa at det ville bli en ren charter flyplass. Uansett, morsomt for Rygge ![]() Blir utrolig spennende å se hva som vil skje i årene framover. Rygge er vel nå den flyplassen i Norge etter Gardermoen med flest utenlands destinasjoner ( Eller er det fortsatt Torp? ). Og med økt innenlands "feeding" fra Norwegian kan dette bli veldig bra. mangler vel egentlig bare ett nettverksselskap som kan fly til en HUB, men der tror jeg RYG vil slite litt mer. og til slutt litt off topic: Hvem konkurerer RYG mest med ? OSL eller TRF? |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Flyklapper
|
![]()
De har jo et godt marked der på vestsiden .. tror du ikke de vil fortsette å betjene dette?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
Nå har de fortsatt mye igjen på Torp, men som jeg sa for et par-tre år siden (edit: i denne tråden:http://forum.flyprat.no/showthread.p...=ryanair+rygge ), så fryktet jeg at Rygge ville kapre Ryanair, og at jeg har lite tro på en delt løsning. Jeg håper jeg tar feil.
Life is Brutale Last edited by imm; 23-02-2010 at 07:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Med SAS på sine knær var det vel bare ett spørsmål hvor lenge Ryanair ville holde labbene unna matfatet til Norwegian. 1 mill+ årlige reisekåte nordmenn som sikler etter billige billetter...
Spørsmålet blir vel hva Kjos og Co. gjør når Ryanair åpner ruter til de samme europeiske destinasjonene. Legge ned tilbudet og løpe med halen mellom beina, eller ta utfordringen og imøtekomme konkurransen? Ta en "last stand" mot Ryanair maskineriet så å si? Med de kommende ekspansjonen på Rygge kan Ryanair endelig legge hele bredsiden til. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Hvad betaler FR i handling på Rygge ????
Eller er det omvendt, Hvad betaler Rygge for at FR lægger deres ruter derfra.. Hangarer, nye taxiways osv osv. Det skal vel betales Hilsen Ole |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Dersom FR med tiden trekker seg helt fra TRF, kan det kanskje ble aktuelt for DY å flytte kapasitet til TRF?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Akkurat det ville jo vært et fascinerende scenario. Men kan det være duket for en litt bredere satsing fra de eksisterende aktørene (og spesielt WF selv) nå på Torp dersom Ryanair flytter mesteparten over fjorden? Vet ihvertfall at enkelte av WF's innenlandsruter hadde trengt kanskje en eller to avganger mer om dagen, uten at det vil redde alle arbeidsplassene.
![]() |
#16 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Etter min mening burde DY og FR bare "bytte" flyplasser. For FR ligger Rygge litt nærmere Oslo, og de kan derved lettere få fler folk derfra. For DY nesten samme argumentet, Rygge er vel litt i nærmeste laget til OSL hvor de også opererer, ville kanskje vært greit å heller operere fra Rygge hvor de lettere kan tiltrekke seg kunder fra nye geografiske områder lengere sørover og inneover i landet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Ellers har jeg ingen tro på at Ryanair kutter ut Torp fullstendig. Markedet begynner i Agder-fylkene, har hele Telemark, Vestfold og sentrale strøk i Buskerud (i tillegg til dem som fortsatt drar fra Oslo til Torp). Jeg tror ikke folk fra hele denne regionen vil krysse fjorden for å reise med Ryanair. Jeg tipper at Ryanair fortsetter som de har gjort til nå - tester ut nye ruter og legger ned/flytter dem som ikke går så bra. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Ryanair har også kuttet BGY Bergamo/Milano fra RYG...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Rusty
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Widerøe legger ned og skjærer ned på ruter | Scandinavien_Airlines | Flyforum | 7 | 11-12-2015 10:54 |
Ryanair legger ned ruter fra Rygge | FlightDeck | Flyforum | 8 | 05-04-2010 16:12 |
Ryanair legger ned 3 ruter fra Torp | foffen | Flyforum | 22 | 11-11-2009 16:35 |
Ryanair legger ned ruta Torp-Newcastle | Bll spotter | Flyforum | 24 | 14-12-2006 23:42 |
Skyways legger ned seks ruter | MD90 | Flyforum | 2 | 11-02-2005 22:12 |