![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Heisan
Jeg skal reise med Thai til Phuket (Pattong Beach) i november. Reisen går Oslo-Bangkok-Phuket t/r. I den forbindelse lurer jeg på noe... 1. Blir jeg booket helt fram til Phuket fra Osl? 2. Må jeg ta ut bagasjen og sjekke inn igjen i Bangkok? 3. Må jeg gå gjennom tollen i Bangkok eller tas det når jeg kommer til Phuket? 4. Er det fremdeles 500 Baht i flyplassavgift i Bangkok? Phuket? Håper at noen kan gi meg gode tips til flyturen, flyplassen i Bangkok/Phuket og opphold i Phuket. Hva bør jeg se, være varsom mot. Alt mottas med takk ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
1. Ja
2. Nei, men du må bevege deg til neste fly. Ingen ventetid. 3. Phuket. 4. Jeg og fruen har reist ruten 4 ganger, aldri hørt om denne avgiften. Thai er det beste vi har reist med, alt er inkludert uansett hva det er. Anbefaler kveldsfly fra Phuket, da kan du sove om natta og våkne opp til en ny dag i Norge. Anbefaler ikke Phi Phi øyene, dette har vært et idyllisk sted, nå er det et overtrafikert møkkete utslitt sted uten glansen som markedsføres, du får heller ikke en øl til maten der ... Patong er stedet for fart både på stranda og i byen, Kata har røffere sjø da det ligger mer åpent, nordover er det rolige strender uten noen selgere hvis du ønsker det. Smilets land må oppleves ...
![]() |
#3 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Ingen flyplassavgift for gjennomgående billetter
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Det stemmer som det sies over, får billetter helt frem til phuket. Kofferten ser du først på bagasjebåndet i phuket. Det kan bli langt og gå mellom fly i bangkok, mulig helt opp i 1,5 km. Men godt og bevege seg litt etter en lang flyreise da. Immigrasjonen er i bangkok. Da får du ett klistremerke som viser at du kommer utenlands fra, og må hente kofferten på bagasjebåndet i utenlandssiden i phuket, siden du skal ut gjennom tollen der. Innenlandspassasjerer får kofferten på innenlandssiden. Har tatt denne samme turen 2 ganger og igjen nå til jul.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
4. Betalte 700 baht pr person pr gang for to transit gjennom Bangkok i august.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Kan du forklare hva og når denne betalingen foregår, er dette et beløp som inngår i våre billetter ?
![]() |
#7 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Under innsjekk ble jeg sendt bort til en minibank, tok ut penger, innsjekkingspersonal tok seg av resten. Må innrømme at jeg ikke husker hvordan det var jo fjor, når jeg var i transitt i Bangkok 3 ganger.
Tror kanskje dette kun gjelder dersom man går ut av terminalen, og sjekker inn på nytt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Har aldri hørt om noe flyplassavgift i bangkok. Gjelder vel isåfall ikke de som bare går rett på ett fly videre da kanskje.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Livsnyter
![]() Join Date: Aug 2008
|
![]()
En betaler ikke flyplassavgift i cash i Bangkok lenger, det skal være innbakt i billetten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Bare pass på at du går til transferområdet - det kan være motsatt vei av utgangen i Bangkok. Så lenge du reiser Thai får du nok boardingkort for hele reisen. Da kan du som nevnt her gå i immigration for de som skal ha innenlandsfly videre (til bl.a. Phuket).
http://www.thaiairways.com/thai-serv...t-transfer.htm
![]() |
#11 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Har betalt flyplassavgiften mange ganger jeg også.
Men jeg har aldri betalt den på gjennomående billetter. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Vi har også tatt dagstur (shopping) ut fra Patong (bil), Phuket med fly ex til Bangkok til veldig hyggelige priser. Avgang 07:00 og avgang fra Bankok i 22:00 tida hvis jeg husker riktig, tilbake på hotellet 01:00 Singapore er også reisemål for shopping glade ... Ellers så har du mange populære reisedestinasjoner både med bil og båt, med speedbåt tok vi turen til James Bond Island, ja du har lokal småflyplass der også www.phuketflyingclub.com Tuk-tuk er jo kjempefint for lokale turer på dag og kveldstid for turen sin skyld, shopping og resturang besøk osv ...
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Jeg har vært på den samme turen, og ble mildt sagt overrasket over at ved hjemreise så foregikk immigration i Phuket. Jeg hadde i utgangspunktet beregnet godt med tid, men flyplasstransporten ble kraftig forsinket. Passkontrollen i Phuket var lang som et vondt år (det var rundt juletider), og jeg måtte be pent om å få lov til å komme lenger frem i køen. Jeg rakk avgangen som sistemann mens boarding-agentene hylte og skrek... morsomt å tenke tilbake på, helt for jævlig stressende der og da.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Finnes det røykerom på flyplassen i Bangkok? Har Thai 777-200 skjermer i setene og hva av underholdning er det på disse?
Sånn som jeg har forstått det: Vi skal til transit når vi kommer til Bangkok og til flyet til Phuket. I Phuket skal vi til international og hente bagasje. Når vi reiser hjem sjekker vi inn for hele flyreise hjem. Når vi kommer til Bangkok, så skal vi til transit utland. Takker for mange gode svar ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Du har forstått dette rett ja
![]()
![]() |
#16 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Heisan. Finnes det minibank på Gardermoen hvor man kan ta ut Baht eller finnes det minibank på flyplassen i Bangkok??
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Front section flyer
|
![]() Quote:
Lite kart her: http://www.suvarnabhumiairport.com/i...ap_bank_en.php
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Gardermoen er kansje dyreste plassen du tar ut Baht på ... Det haster ikke før du er fremme!
![]() |
#19 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Takker for svar
![]() Da blir det minibank i Bangkok ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
OSL-Phuket med Swiss/Edelweiss vs Thai? | Nja | Reiseforum | 4 | 26-07-2013 12:38 |
Thai mellom Oslo og Phuket? | Nja | Småprat | 9 | 26-05-2013 17:29 |
Oslo–Frankfurt–København–Bangkok–Sydney–Bangkok–Kø benhavn–Oslo | FlightDeck | TripReports | 35 | 06-06-2011 15:50 |
Med THAI Oslo-Bangkok-Krabi og Phuket-Bangkok-Oslo del 2 | SNSK | TripReports | 13 | 17-02-2010 20:52 |
MED THAI OSLO-BANGKOK-KRABI OG PHUKET-BANGKOK-OSLO | SNSK | TripReports | 22 | 17-02-2010 20:08 |