![]() |
|
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Jeg var inne og sjekket rutekartet til Pakistan International, og hvis det var dette kartet Al-Qaida brukte i planleggingen av 11. september, tror jeg det egentlig var meningen å treffe et høyhus i Salt Lake City, og ikke World Trade Center. Jeg moret meg litt over at for eksempel Barcelona er plassert i Afrika, som forresten henger sammen med Europa på dette kartet, og Oslo som ligger på samme latitud som Tromsø. Haha, for ikke å snakke om København, som er det nye navnet på Moskva. Linken er her: http://www.piac.com.pk/PIA_About/intnetwork.asp
God mandag fra meg. Last edited by Solguden; 25-01-2010 at 17:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
FinalCall.travel/no
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Hehehe! Dette var visst et kart laget i barnehagen ja. Oslo ligger i Kirkenes, og CPH i Sibir. London, Manchester og Glasgow ligger på flytebrygger ute i Atlanteren.
Håper ikke dette er det nye kartet de gir til pilotene sine!?! BF ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
PIA= Perhaps I Arrive?
![]() |
#4 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Får håpe det er noen som har tatt sin kunstneriske frihet og strukket den særs langt. Dessuten har de flyttet huben sin til sånn ca Bangladesh (som riktignok var en del av Pakistan for noen tiår siden, men tror de aldri fløy ut av Dhaka (som forøvrig har fått sin plass i Kina)).
![]() |
#5 |
Newcomer
|
![]()
Nå har det vel mest med å få kartet tydelig, mer enn å plassere byene pinlig nøyaktig. Bangladesh var aldri en del av Pakistan. Pakistan og Bangladesh var Indisk territorium.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Blue
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Helt feil, dagens Pakistan, India og Bangladesh var alle en del av den britiske kolonien India. I 1947 så ble dette selvstendig og splittet i India og Pakistan (og Kashmir). Pakistan var delt i Øst-Pakistan og Vest-Pakistan. Vest-Pakistan var det samme som dagens Pakistan, mens Øst-Pakistan senere ble selvstendig under navnet Bangladesh.
Last edited by LN-SEK; 25-01-2010 at 23:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Varme tider i ørkenen for New York ja
![]()
![]() |
#9 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Jan 2007
|
![]()
Det må være det verste rutekartet jeg har sett.
![]() |
#10 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
fy søren. Håper ingen i pakistan ser dette kartet og like så godt bestiller en tur til New York, midt i Ørkenen
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Er dere sikker på at det er denne planeten PIA snakker om her?
![]() ![]() Dette er noe av det værste jeg har sett!!! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Stakkars pilgrimmer som skal til Mekka, og ender opp i Etiopia/Sudan
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Noe spesielt i ALF ikveld ? | LN-FHU | Småprat | 2 | 24-09-2018 21:17 |
Skjer det noe spesielt i BGO i dag, kun A321 til CPH | LN-AFG | Småprat | 2 | 16-09-2016 18:04 |
TRD Noe spesielt på Værnes i dag/i morgen? | Novair | Spotteralerts | 0 | 26-06-2012 18:45 |
SVG: Skjer det noe spesielt med bane 11/29 i dag? | Twin Otter | Småprat | 5 | 28-04-2012 18:28 |
Stavanger med på Icelandairs rutekart | LN-RRA | Flyforum | 25 | 04-05-2009 19:10 |