![]() |
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,566
|
![]()
Nok en gang slår WF til og er best blant alle, mens SAS er best blant de største! Norwegian derimot faller og faller og ligger på 61% (36.plass av 46 selskaper), som også er under snittet for hele Europa. Noen bør vel ta en skikkelig grep der i gården!
Quote:
Last edited by TCAS; 05-01-2010 at 12:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Oct 2007
Posts: 918
|
![]()
hurra for widerøe!
finnair på bunn???
__________________
Upcoming flights; mange! |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
Location: Bergen, Norway
Posts: 8,735
|
![]()
Dette er ytterst imponerende, med tanke på den vinteren vi har hatt til nå. Selv om det kanskje er nettopp vinteren som gjør at de er der i desember, siden Europa har vært knallhardt rammet av det hvite stoffet i år.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,287
|
![]()
Finnair har i hele desember slitt med en konflikt med stuerene som har hatt en gå-sakte aksjon
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
ScanFlyer Dusty
Join Date: Jan 2005
Posts: 4,745
|
![]() Quote:
Det er fasinerende å se hvilken glede det gir deg å fabrikkere feil gang på gang TCAS. At Norwegian faller og faller er en påstand som ikke holder i henhold til data som er presentert. I forhold til desember 2008 er de ned en plassering, fra 34 til 35. Norwegian har en kraftig forbedret punktlighet fra 2008 og mot 2009 som helhet. Desverre er det, som diskutert opp og ned de siste ukene, vært utfordringer i trafikkavviklingen til DY nå i desember. Til info er SAS Norge ned fra 82,78% i desember 2008 til 78,27 i 2009. Selskapet har selv gått ut i dag og poengtert at dette er uholdbart. De setter inn personell fra egen stab til å følge opp Røros allerede fra i dag. dette fordi at punktligheten i desember ikke er bra nok og langt fra det selskapet presterer ellers i året! Quote:
Det eneste det burde bli tatt grep om er vel de som umettelig mener å kunne sette den totale punktligheten til DY ut fra punktligheten i desember! Uansett er det svært gledelig at Widerøe presterer på topp i euopas mest uforutsigbare klima!
__________________
Lufta er for alle! Last edited by MartinL; 05-01-2010 at 14:11. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Eurobonus Diamond
Join Date: Jun 2007
Location: Stavanger
Posts: 1,111
|
![]() Quote:
Etter sammenslåingen av AOC kan man ikke ved hjelp av denne statistikken finne SAS i Norge sin posisjon i forhold til resten av SAS. I hele perioden hvor SAS Norge lå i topp, var punktligheten til SAS alltid lavere. Men over til topic. Flott gjort av Widerøe å toppe statistikken nok en gang ![]() Last edited by LN-RRA; 05-01-2010 at 14:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,566
|
![]() Quote:
Men back to topic.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Jan 2005
Posts: 4,745
|
![]() Quote:
Dette fordi bransjen opererer med variabler som påvirker samtlige måneder på forskjellig vis. Med din logikk så faller SAS sin punktlighet med 12,08% fra november til desember ![]()
__________________
Lufta er for alle! Last edited by MartinL; 05-01-2010 at 15:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Drammen
Posts: 5,329
|
![]()
TCAS' poeng, slik jeg ser det, er at DY faller relativt sett mer enn andre selskaper gjør fra november til desember (ergo fallet ned til 36. plass på "tabellen"). Så jeg skjønner ikke helt påstanden om at TCAS farer med usannheter og fabrikerer fakta?
__________________
"You cannot call yourself a petrolhead until you've owned an Alfa Romeo" - Jeremy Clarkson |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Oct 2009
Location: Oslo
Posts: 265
|
![]()
Meget bra av Widerøe, førsteplass igjen!
![]() Uansett hvordan MartinL vender og vrir på det, så stinker punktligheten til DY like mye. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,390
|
![]()
Bare å gratulere Widerøe og SAS nok en gang...bra jobbet - og det til og med i selskaper som har godt voksne ansatte!!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Jan 2005
Posts: 4,745
|
![]() Quote:
Det er ingen som betviler at Norwegian har et kjempe problem med regulariteten. Selskapet sier også selv, som sitert ovenfor, at det ikke skal være slik. Norwegian har i likhet med SAS et mål om en punktlighet på 90%. Ser man på året som helhet, er Norwegian ikke langt fra målet. Da blir det feil å fabrikere påstander om katastrofale problemer som følge av isoletre problemer for desember måned! Når SAS også viser til en regularitet på 78% i en tid med redusert trafikk, et skred av tilgjengelig materiell og liggetid på over 6 timer, indikerer dette også hvordan været har påvirket den generelle trafikken fra Osl. At Norwegian har problemer med kapasiteten i handeling gir bare et dobbelt utslag.
__________________
Lufta er for alle! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,390
|
![]()
Grunnen til at SAS er punktlig er nok ikke så viktig for kunden - men punktlighet er en viktig grunn for å være villig til å betale mer for å komme fra A til B...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Jan 2005
Posts: 4,745
|
![]() Quote:
Jo mer tiden går, desto mer overbevist er jeg om akkurat det! At informasjonen kommer opp på deres hjemmeside er ikke akkurat et haggleskudd til konkurrentens lojale kunder!
__________________
Lufta er for alle! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
Location: Bergen, Norway
Posts: 8,735
|
![]()
SAS har nå i lengre tid vært flinke til å fortelle sine reisende ved landing at "takk for at du reiser med Europas mest punktlige flyselskap", også i de månedene der de har vært litt ned på statistikken, så når en først er kommet ombord, så blir det formidlet i hvert fall.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Jan 2005
Posts: 4,745
|
![]() Quote:
Dette må jo gjøres kjent slik at Norwegian kunder får et nytt og viktig argument for å velge SAS!
__________________
Lufta er for alle! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,924
|
![]() Quote:
Kvalitet koster - men det er det i alle fall ingen som tør å si ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
ScanFlyer Dusty
Join Date: Jan 2005
Posts: 4,745
|
![]() Quote:
![]() Det burde jo også være en god intikasjon på hvor bra dette er blitt kommunisert ut når det i følge flere undersøkelser er en minimal forskjell i hvordan de reisende oppfatter kvaliteten på selskapene som flyr inneriks. De selskapene i ulike bransjer som ønsker troverdighet om sin egen punktlighet, utfordrer seg selv åpent på den! Quote:
Slik jeg ser det skaper dette ikke annet enn en sterkere grad av lojalitet hos eksisterende kunder. Dette kunne vært et stort fremskritt for Core SAS, som virkelig kunne ha flagget produktet til en mer betalingsvillig forsamling hos konkurrenten! Vi skal heller ikke glemme at det er SAS her som har mest å vinne på å fremstå som et selskap med god forutsigbarhet. Historikket taler ikke akkurat til selskapets fordel på dette området. Derfor synes jeg det er synd at selskapets virkelige markedsfordeler ikke blir fremmet tydligere.
__________________
Lufta er for alle! Last edited by MartinL; 06-01-2010 at 10:35. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,390
|
![]()
Punktligheten til SAS er ikke hemmelig for de som sitter foran i kabinen...og som gladelig betaler for nettopp å komme frem til den tiden de er lovet og faktisk har betalt for å komme frem til.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,924
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Kvalitet betaler seg også i nedgangstider, overskudd for Swiss i 2009 også | Someone | Flyforum | 3 | 11-03-2010 13:08 |
Widerøe mest punktlige selskap også i januar | Farmer | Flyforum | 0 | 05-02-2010 13:49 |
Widerøe med europas beste punktlighet i november | MartinL | Flyforum | 18 | 02-01-2010 23:44 |
Widerøe var Europas mest punktlige flyselskap i November ! | Farmer | Flyforum | 6 | 07-12-2009 22:18 |
Streiketrusler også hos Widerøe... | EB | Flyforum | 6 | 30-05-2005 16:53 |