![]() |
|
![]() |
#1 |
Deleted user
Join Date: Sep 2004
Posts: 865
|
![]()
Her er Sierra Academy of Aeronautics midlertidige skolebygning på Livermore. Vegg i vegg med Maintenance, hvor man kan skimte halen på nr. 94 en av våre andre Beechcraft Duchesser.
Studenten holder nå på med crew briefingen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Deleted user
Join Date: Sep 2004
Posts: 865
|
![]()
Ved run-upen tar vi plassen til denne karen. Er det ikke en 210 mon tro? Burde vite, men orker ikke sjekke.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Deleted user
Join Date: Sep 2004
Posts: 865
|
![]()
Klare for avgang på runway 25R. PF står på bremsene, setter throttle til 20 inches, sjekker all green, brakes release og deretter full power. For de av oss med flertallet av timer i en 172 er ikke akselerasjonen så halvgæern selv med maks vekt.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Deleted user
Join Date: Sep 2004
Posts: 865
|
![]()
Climbrate er heller ikke noe å klage på. Og den er mye bedre med bare to av oss og halvfulle tanker! Right crosswind for en downwind departure østover mot The Central Valley hvor vi driver mesteparten av VFR-trening.
Den lille banen ved siden av er ca. 820 m lang og benyttes når det er mye trafikk og for folk som vil være nogenlunde i fred når de driver landingsrunder. (selv om det ikke er uvanlig med 3-4 i hvert pattern) |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Deleted user
Join Date: Sep 2004
Posts: 865
|
![]()
Ett til i fra climbouten.. Motorveien er 580 fra Oakland og østover. Ganske bra flyt i dag ser det ut til.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Deleted user
Join Date: Sep 2004
Posts: 865
|
![]()
PF ettergir litt på throttle for å holde 25 inches MP. (og 2500 RPM)
Slapp av, han er ikke uten uniform, da hadde han ikke fått lov til å fly i dag. Men han syntes det var litt kjølig i skyggen, så han tok på en genser for turen. Ellers så ser vi at flyet har noen snags på VOR2 osv, så det er foreløpig VFR ONLY. Holder 100 KIAS i climb og skal flate ut på 5500 fot MSL. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Deleted user
Join Date: Sep 2004
Posts: 865
|
![]()
Her er Byron Airport, sett fra 5500 fot. En typisk liten stripe (eller to) som ligger ute i ingenmannsland. Eneste som skjer her er fallskjermhopping, og at vi fra Sierra drar bort og tar noen landinger hvis vi vil være enda mer i fred enn på den lille rullebanen nevnt ovenfor.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Deleted user
Join Date: Sep 2004
Posts: 865
|
![]()
I gang med slowflight over Stockton Metropolitan Airport. (KSCK)
Sierra Academy har en satelittavdeling i den store hvite hangarbygningen ovenfor de fire avlange. Den lille rullebanen, 29L er på ca. 1350 meter bare, mens den 29R er noe mer skikkelig med sine 3250 meter og alt utstyr en fattig IFR-student måtte ønske. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Deleted user
Join Date: Sep 2004
Posts: 865
|
![]()
Så begynner moroa.. Steepturns i BE76. I bakgrunnen ser man Mount Diablo, en topp som vokser med et par millimeter i året som følget av jordplatenenes forskyvning. De samme platene som forårsaker alle jordskjelvene.
I Duchessen gjør vi steepturns med 50 grader bank og i 110 KIAS. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Deleted user
Join Date: Sep 2004
Posts: 865
|
![]()
Etter alle manøvre var unnagjort var det bare å plukke opp ATIS og venda snuta vestover igjen mot Livermore. Her er vi etablert på en lang finale rett inn på 25R, samme runway vi tok av fra. Flaps 35 og 3 greens i det vi passerer over downtown Livermore, CA. Liten fredelig by med ca. 70.000 innbyggere.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Deleted user
Join Date: Sep 2004
Posts: 865
|
![]()
Det var dessverre så huskete på finalen pga. både termikk og litt mekanisk turbulens at det ble dårlig med bilder. Men her takser vi tilbake til parkeringen forbi tårnet. Livermore er en vanlig småflyplass med D-luftrom og ca. 240 000 bevegelser i året. Det hender de får inn litt snacks som Gulfstreamer og diverse annet, men ikke på lik linje som Oakland. Kan se ut som det kommer til å øke i fremtiden derimot, med mye business øst for Bay Area som ikke vil betale de ekstra landingsavgiftene ved bukta.
For eventuelle bilinteresserte: JA den svarte på bildet er en Dodge Viper. D-flyplasser er litt annerledes enn i Norge, her er det ikke noe problem for flyeierne og virre rundt på accessveiene. -Eller å lufte bikkja på tarmac før de skal ta Pilatusen opp til hytta. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,296
|
![]()
Det ser varmt ut... Meget bra bilder...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,799
|
![]()
Har dere uniformsplikt?
Snart blir det Seneca på meg, trolig neste uke. Fine bilder forresten, fortsett med det! |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Deleted user
Join Date: Sep 2004
Posts: 865
|
![]()
Ja uten uniform og slips får vi hverken fly eller sitte i groundschool. Eneste man får lov til er å leie flyene privat.
Seneca blir nok enda mer morsomt enn BE76! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,220
|
![]() Quote:
![]() Flotte bilder, ser gjerne flere!
__________________
\"Når du sitter der og rister i en flyvemaskin, og lengter ned mot jorden og kjæresten din - da er livet til stede....\" |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Multi hotellsøkemotorer | Chriscross | Reiseforum | 10 | 01-07-2015 18:19 |
EuroAtlantic med engine surge | krølle | Flyteknisk forum | 6 | 06-01-2014 10:22 |
SAS EuroBonus med multi-stop | FlightDeck | Reiseforum | 5 | 15-08-2011 20:32 |
Foto: VFR-natt med C-172 | seilfly | Flyforum | 2 | 11-04-2006 19:22 |