![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Er litt nykommer når det gjelder optiontown.
Får ofte tilbud om FRO (flexibility reward option) på mine flybestillinger. Hvis jeg finner en flight som jeg uten problemer kan bli flytta til (la oss si du får 20 EUR) på den avgangen. Hvis du blir flytta til den avgangen, må du da kontakte flyselskapet og så betale det det koster å skifte til ny avgang, eller koster det ingenting og du trenger ikke ta kontakt med selskapet? Man får mail en viss tid før avgang står det. Er det ny billett som kommer, med ny referanse og gode greier? Isåfall hvordan kan optiontown betale ut disse 20 EUR? Og koster det noe å være bruker hos optiontown? Mange spm, men er ikke helt sikker på hvordan dette fungerer.. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Det betyr i praksis at Optiontown flytter deg til en avgang med mindre belegg, slik at flyselskapet kan tilby flere billetter på den avgangen som er populær, og dermed tjene mer penger. Jeg vet ikke hvordan det fungerer teknisk og økonomisk mellom OT og flyselskap, men det koster ikke noe for deg å flytte avgang, og alt skal være klart til den nye avgangen.
I tilfeller så betyr det også at flyselskapet kan unngå å betale ut "Denied Boarding Compensation" og spare penger. Husk, at du kan ikke velge deg tilbake om du tilbyr deg at du kan reise med en annen avgang.
![]() |
#3 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Så hvis du er flexibel så er det lettjente penger å ingen ekstra utgifter?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Optiontown billig upgrade | SBT | Reiseforum | 8 | 10-03-2011 15:23 |
Oppgraderingspriser Optiontown | Bizflyer | Reiseforum | 17 | 13-12-2010 17:56 |
Optiontown Europa | S. Holberg | Reiseforum | 2 | 14-09-2010 22:32 |
Bagageregler med Optiontown | percar | Reiseforum | 0 | 13-09-2010 18:51 |
Optiontown | Gemo | Reiseforum | 3 | 18-10-2009 16:09 |