![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Når jeg skal laste ned det mobile boardingkortet til SAS gjennkjenner ikke mobilen filformatet, noen som har tips om hva det kan skyldes? jeg har en Nokia 6600i Slide.
S Last edited by spitfire; 15-11-2009 at 15:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Hmm..
Filene kommer vel i pdf gjør de ikke?
![]() |
#3 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Vei ikke, får bare opp "ukjent filformat"? Kan det være noen innstillinger på mobilen som ikke er riktig eller er det Telenor som gir meg utfordringer?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Samme skjer på iphonen min
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Jeg har ikke hatt mulighet til å prøve dette hos SAS enda, men har prøvd det både med DY og KL, og der kommer jo boardingkortet som en MMS, og det har fungert riktig bra!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Infrequent traveller ;-)
|
![]()
Hvordan får dere tak i PDF'en? Innsjekk med mobil?
Alternativt kan dere jo få boardingkortet send til en epostadresse dere bruker på mobilen og åpne PDFen som kommer som vedlegg... Det er i alle fall eneste måten å lagre PDF på den iPhone'n jeg har.
![]() |
#7 |
Newcomer
|
![]()
Sjekker inn på mobil (via linken som kommer på sms) og så tar jeg screenshot av siden med 2D-strekkoden. Ved automaten er det bare å åpne albumet og scanne inn.
Det er heller ikke alle i gaten som er vant med at jeg holder telefonen under den scanneren der... |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Forøvrig synes jeg nå at det virker som at SAS sitt system med å trekke kortet ved gaten er minst like effektivt som å begynne å trekke frem telefonen (og ikke minst vise fingeren når man en sjelden gang reiser med innsjekket baggasje), men det er nå bare meg. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Boardingkortet på mobil (på SAS iallefall) er ingen PDF, men en link til en WAP-side.
Så lenge telefonen din er satt påå for mobilt internett (eller wap som det het i gamledager) så skal det ikke være noe problem å få opp boardingkortet. Screenshot-løsningen er det mange som bruker (bl.a. jeg selv), men da skal du huske på at det er bare "live" boardingkort som blir oppdatert med gatenummer og eventuelt sete (om det skjer flybytte eller noe som gjør at du mister ditt opprinnelige sete). Jeg er storbruker av boardingkort på mobil - og det funker like greit i sikkerhetskontrollen som i tax-free butikken og i gate! |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
avsluttet
|
![]()
Funker bra om pax kommer på gate og har mobil-bildet klart. Tar lang tid når de kommer, finne frem mobilen fra den dypeste lomma, ta opp tastelås, forske og utforske etter mms/2d-kode. Men mange har dem klare, altså, og funker veldig greit på SK.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Jeg kan bruke internett på telefonen min, men jeg får fortsatt ikke opp boardingkortet fra SAS! Hva kan det være?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Hvor må man forresten velge dette om man vil ha mobilbillett som opsjon? Jeg kan ikke huske å ha sett det i bookingdialogen de siste gangene jeg har vært ute og reist med SK. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
Mulig jeg er treig i avtrekkeren, men når jeg reiste med SAS for et par uker siden hadde jeg tenkt å benytte meg av dette gode tilbudet, men jeg så ikke at det sto noe om dette da jeg sjekket inn! Hos DY er det jo greit, for der kommer det på mobilen med en gang billetten er bestilt og hos KL kom det som et meget synlig valg ved nettinnsjekk! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Reiseregning og boardingkort | gustavf | Reiseforum | 9 | 25-11-2016 18:06 |
Boardingkort på armen | Trdfly | Småprat | 10 | 15-10-2014 10:40 |
- Boardingkort behøves | Robin882 | Reiseforum | 3 | 23-01-2014 15:05 |