![]() |
|
![]() |
#1 |
Homebrewer
|
![]()
Debuterer med en liten rapport liksågodt
![]() Kona og jeg var på en hyggelig 14. dagers reise til Singapore i Oktober. Reisen ble bestilt med KLM fra GOT (pga både pris og reiseavstand) via AMS videre til SIN t/r. Flight KL 1158 hadde avreise kl 17.40, men vi møtte opp på Landvetter i god tid og slappet av i loungen med god drikke og tilhørende snacks. Det kan nevnes at utsikten mot rullebanen i loungen er fremragende for flyentusiaster selv om GOT i seg selv er en liten flyplass. Innsjekking på alle avganger var gjort online på forhånd, så det var bare å tusle rett fra loungen når boarding var igang. Bilder fra GOT: ![]() ![]() KLM's Boeing 737-300 til AMS hadde god beinplass og betjeningen ombord var effektiv og hyggelig selv om serveringen kun besto av kjeks og "fri bar". Landet i AMS 10 min før tiden og hadde god tid før KL 0837 skulle frakte oss videre kl 21.30. ![]() ![]() ![]() ![]() Det var et Boeing 772-ER som fikk "æren" av å frakte meg og madammen til destinasjonen. Flyet bar inntrykk av å være nytt, rent og pent. AVOD systemet til KLM var meget bra med et utrolig stort utvalg. Satt på rad 43, og selv om flyet har en 3-3-3 konfigurasjon var det overraskende god plass (nå skal det dog tillegges at undertegnede ikke er det største karen i verden). Betjeningen var også her meget hyggelige og effektive. Middag/Frokost og drikke holdt god standard på økonomi, og i tillegg til at galley rett bak oss i flyet var fylt med snacks gikk besetningen rundt med is/nudler som ble tilbudt underveis. Syntes dog setene var litt vel harde for ryggen, og hadde uflaks med at en "hvalross" satt ytterst ved siden av meg på turen. Landet på Changi ca 20 min forsinket, men hva gjør vel det når man endelig er i S'pore. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Tok også en helgetur med Tiger Airways til Langkawi, Malaysia. Tiger Airways benytter seg av A320 fly på denne turen som kun tok en drøy time. Ingen fri servering underveis, men mulighet for å kjøpe div. Besetningen holdt ellers høy standard i motsetning til interiøret i flyet. Leste dog at nye fly var på vei inn, noe som vil heve kabinfaktoren betraktelig skulle jeg tro. ![]() ![]() Reisen ellers var topp med opphold på Fairmont Singapore og Raffles Hotel (som lå rett ved siden av hverandre) og selvfølgelig masse god mat og drikke slik bare Singapore kan tilby. Kan også anbefale Gold Class Cinema på det sterkeste. En kinoopplevelse du sent vil glemme med deilige reclinere og butlerservice. Ellers er en ny tur er allerede under planlegging, og vi var såpass fornøyd med KLM at det høyst sannsynlig blir å reise med de igjen. Reisen hjem var forholdsvis begivenhetsløs bortsett fra et par ting. Passkontrollen på Schiphol var overlesset med Afrikanere med visum, ergo ting tok tid og køene ble lange. Køene ble enda lenger da de av en eller annen grunn har sikkerhetskontrollen rett etter passkontrollen. Hvorfor de har lagt det opp slik er utenfor min fatteevne og er i mine øyne den største svakheten med denne flyplassen. Når vi endelig kom frem til gaten var flyet også 15 min forsinket, og siden dette var et Fokker 70 fly ble div kabinbagasje plukket ut både ved gate og på utsiden flyet. Dette fikk en passasjer til å klikke noe som førte til ytterligere forsinkelser. Da vi da endelig hadde funnet våre plasser i flyet kom kapteinen med en kjedelig beskjed om at en varselampe hadde begynt å lyse i cockpiten. Feilen ble heller ikke funnet, og det endte med at vi måtte bytte fly etter mye om og men. Ankom GOT ca 2,5 time etter planlagt ankomst. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Last edited by andyp; 15-11-2009 at 08:55. |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Fra Kristiansand til New York med KLM | krs-per | TripReports | 14 | 08-06-2014 14:36 |
KLM med ny rute til Norge i 2014? (Splittet fra KLM lancerer Sønderborg (SGD)-AMS?) | Trdfly | Småprat | 20 | 08-06-2013 02:59 |
Booking med SQ fra København til Singapore | ute_til_lunsj | Reiseforum | 5 | 17-07-2011 17:59 |
Ny rute til Göteborg fra SVG | Mats Danielsen | Flyforum | 1 | 01-03-2010 10:56 |
Med KLM fra Bergen til New York | DCHalvorsen | TripReports | 3 | 15-03-2006 07:16 |