![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Nå som A380 har hatt sin første tur med luft under vingene, burde jo ordrene strømme til... Eller gjør de ikke det???
Hvor er japanerne??? Ikke en eneste ordre fra japanske selskaper. Merkelig i grunnen, da mange andre store selskaper i Østen de kan sammenligne seg med, har bestilt A380 (Thai, Singapore, Malaysia, Korean og China Southern). Har en mistanke om at politikk er en viktig faktor her. Japan er vel VELDIG tett knyttet til USA.
![]() |
#2 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Selv om Japan er knyttet til USA og i tillegg så produserer vel en del japanske selskaper deler til 787 - så ser jeg ikke bort i fra at A380 også kommer til Japan.
Videre var vel den første flyturen noe mange hadde ventet på...og noe som kan gi Airbus flere ordre. Så langt i 2005 har jo Boeing virkelig fått det til... |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Fydda
![]() ![]() Men ja, det kommer sikkert noen ordre til på A380. Airbus selv håper på snaue 100stk i år... (Men det får man se på vel?) Det er jo også snaue 80stk på option, så får håpe de blir gjort om til ordre ! ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Har hørt at det er bestillt 154 stk allerede.
Hvor mange bør det bestilles før Airbus er fornøyd ? Jeg synes flyet ser helt tåpelig ut. Det burde vært lengre i forhold til bredden. Men lykke til Airbus |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Yes det snakkes om at Emirates har lyst på A380-900 og det har de også sagt.... De har også nevnt, at om det skjer kan de fort bestille en like stor del av de også... 45 A388 og 45 A389 holder det hehe)
Airbus har selv sagt at brake even på A388 er på ca 250 maskiner... Blir spennende dette, ønsker Airbus lykke til og håper de selger mange flere A380'r ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Leorim, det kommer en lengre variant senere, den får nok ett bedre forhold mellom lengde/bredde..
Ellers synes jeg flyet ser mye bedre ut i lufta enn på bakken ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Qwerty
|
![]()
British Airways och Cathay Pacific är två flygbolag som jag förväntar mig införskaffar A380. Ser inte varför Cathay Pacific skulle resonera annorlunda och välja att gå åt ett annat håll jämfört mot sina värsta konkurrenter i samma region. British Airways har världens största flotta (tror jag) bestående av 747-400 - dom måste ersättas av en annat flygtyp någon gång i framtiden och vad vore inte bätte än att låta Airbus jätte axla den rollen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Gold
![]() Join Date: Oct 2004
|
![]()
Tipper vi vil se disse med A380 i fremtiden:
Air China Air India Alitalia (hvis de overlever) Asiana British Airways Cathay Pacific China Eastern Iberia Northwest South African Airways United (hvis de overlever) Har tro på økte bestillinger fra: Air France/KLM Emirates Etihad Qantas Qatar
![]() |
#9 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Det blir nok en del asiatiske selskap, men jeg tviler på at noen fra USA vil bruke 380 i passasjertrafikk. Både NW og UA vil jeg tro går for 773ER, evt 346 for NW, eller 747ADV dersom det blir noe av. BA har massevis av slots på LHR, så da er det flyplassen i andre enden som blir begrensende. BA går heller for frekvenser enn store fly, og i fremtiden blir det mer og mer T7. Kanskje 747ADV. CX tror jeg avventer noe, men godt mulig de bestiller 380 etter hvert.
Hva med China Airlines, har de bestilt? Emirates tror jeg går på snørra etter hvert, ELLER så kjøper de fly for å selge videre ved leveranse (med fortjeneste). EK minner litt om FR på noen områder, og mange ansatte blir dårlig behandlet. Dessuten blir produktet dårligere og dårligere, skal man tro på de mange tripreports som ligger på nett. Så forresten at oljeprisen og den økonomiske veksten ser ut til å flate ut. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Gold
![]() Join Date: Oct 2004
|
![]()
Greit United og NWA er longshots, men ting kan endre seg fort innen 5 år. Folk ser ikke ut til å få mindre reiselyst, er ikke helt sikker på den prosentvise økningen i passasjertrafikk, men mener det ligger på 5-10% økning i passasjerer på verdensbasis.
A380 har ett marked, og BA er jeg helt sikker vil få A380. For øyeblikket sender BA 3 fullastede B744 til Hong Kong med svært lik avgangstid, fordi det passer best med tanke på ankomst/avgangstid. Dette kunne en få ned til to A380 avganger med tilnærmet lik kapasitet, mao, billigere med tanke på crew og fuel kostnader. I tillegg har BA i likhet med Qantas en stor operasjon med Kenguru flighter til Australia. Der ville A380 passet perfekt, både Heathrow og Sydney er nærmest sprengt når det gjelder kapasitet til å motta flere flighter. Og da spesielt i det tidsrommet det er mest hensiktsmessig å fly mellom de to byene. Så tror jeg også Branson kan terge BA ganske mye ved å spille på at de har A380 og at BA ikke har. Tror A380 kan bli ett statusfly slik Concorde var, selvfølgelig på langt nær så status som Concorde noesinne var. ![]()
![]() |
#11 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Qantas har allerede bestilt 12, så at BA også skulle finne på å sette inn en og annen A380 etterhvert er vel ikke helt utenkelig.
Men A380 i KLM-farger? Nja, har ikke helt troen på det sånn rent umiddelbart. De erstatter jo nå 742 og 743'ene sine med 772, og 744'ene blir vel kanskje erstattet med 772/3 de også når den tid kommer etter hva ryktene sier. Air France-delen derimot kan nok finne på å bestille etpar til. Cathay, Asiana, Air China og China Eastern tipper jeg blir de fire første som følger etter nå. China Southern har allerede bestilt 5, og det kinesiske markedet begynner å bli veldig stort. Tenk så stilig det hadde vært med A380 på kinesisk innenriks! :smokin
![]() |
#12 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Innenriks i Kina hadde vært lekkert med A380 ja
![]() Håper de fleste av Asiatiske selskaper nevt ovenfor kjøper, tiden vil vise. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Banned
|
![]()
Når får vi se A380 for Norwegian med Kjos på halen?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
BA, Japan Airlines og ANA burde kunne bestille 10 A380´s hver!
![]() |
#15 |
Qwerty
|
![]()
Har mina tvivel att Alitalia skulle skaffa A380. Ser inte riktigt i vilket sammanhang Alitalia skulle ha användning av ett flygplan i den storleken. Iberia är jag också tveksam till, de 747
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
ÜberScanFlyer
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Ryanair annulerer bestillinger | storg | Flyforum | 30 | 25-08-2008 23:48 |
Airbus venter bestillinger paa 20 A380 i aar | LN-MOW | Flyforum | 2 | 10-07-2006 17:46 |
Primaris kanselelrer 787-bestillinger | LN-MOW | Flyforum | 0 | 06-07-2006 15:13 |
Fler 777-bestillinger | LN-MOW | Flyforum | 3 | 24-03-2005 16:38 |
Dropper nett-bestillinger | Jack | Flyforum | 8 | 23-03-2005 10:50 |