![]() |
|
![]() |
#1 |
Newcomer
|
![]()
For de som liker å se på, og lese om båter, bør se på følgende spennende side:
http://www.faktaomfartyg.com/ En enkel design, og langt fra like avansert som enkelte tilsvarende sider om fly og foto. Men relativt fyldig og en masse bilder. Da med hovedvekt på passasjerbåter og ferjer. Her kan du f.eks. finne ut hvor det ble av den sagnomsuste "Holger Danske".
![]() |
#2 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
Soepleside ... ingen av Bainbridge-fergene er med ..... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Men absolutt morsomt å lese hva som skjedde med Holger Danske - som jo var en del bybildet i mange mange år...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banned
|
![]()
Ble også kalt "Holder Kanskje" !
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Ja og "Kommer Kanskje" som det også står på denne nettsiden... Da-No linjen satset jo tilslutt sterkt på ny båt - men som alle vet så gikk det ikke særlig bra med Scandinavian Star...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
at your service!
|
![]()
Finnest det verkeleg folk som er så sjuke at dei tek bilete av BÅTAR?!?!!?
![]()
![]() |
#7 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Husker godt vi hadde Holger Stjern (også kalt Holger Fjern) liggende i opplag på Slippen i Drammen. Den gikk en periode Horten - Moss - Drammen. Siste stoppested var inn til reparasjon, det gikk bestandig noe galt med den.
Etter hva jeg husker var det noen gærninger fra New Zealand som kjøpte den... jeg hadde ikke satt mine ben ombord der på åpent hav! ![]()
![]() |
#8 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Synes nå denne er mer "nær".
http://www.skipsfarts-forum.net/
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Bilder fra ZRH 02JUN13 (Mange Bilder) | LN-KRF | Bilder & foto | 10 | 10-06-2013 23:31 |
Mine bilder fra Bodø air show. Mange bilder! | petru26 | Bilder & foto | 11 | 22-06-2012 19:13 |
Bilder fra Paris CDG (40 bilder!) | SK917 | Bilder & foto | 17 | 27-06-2011 21:22 |
Store bilder til små bilder. | Twin Otter | Bilder & foto | 3 | 29-06-2010 08:50 |
Bilder Fra OSL. 30 Juni MANGE BILDER OG WINGLETS | Airbus 330 | Bilder & foto | 16 | 03-07-2008 13:18 |