![]() |
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
Location: Bergen, Norway
Posts: 8,735
|
![]()
Da var synserne i gang igjen:
Quote:
http://e24.no/naeringsliv/article3339269.ece
__________________
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,577
|
![]()
De kan jo gjøre som dusse gutta!
![]() http://www.youtube.com/watch?v=ugZq9hiuCJo
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Jan 2006
Posts: 3,891
|
![]()
LN MOW: Den var det vi sier på godt norsk: Dritbra!
__________________
Life is Brutale |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Aug 2007
Posts: 288
|
![]() Quote:
![]()
__________________
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 7,480
|
![]()
HAHAH! MOW, du lyste upp en "gloomy Monday"!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Livsnyter
![]() Join Date: Aug 2008
Posts: 3,064
|
![]()
Hihi, Herlig !
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Mar 2008
Location: RDU
Posts: 5,746
|
![]()
Det er vel strengt tatt ikke noe nytt - og er vel blitt hevdet helt siden i sommer - at emisjonen "holder" frem til jul - og da er det tomt igjen, med mindre Core SAS fikser saken... Vi får nå sjå.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Jan 2005
Posts: 4,745
|
![]()
Får håpe at de tar feil, men etter det jeg har forstått er Danske Markets som har antydet behoved for en snarlig krise emisjon i SAS.
Det hele kan leses på side 6 og 7 i dagens Finansavis.
__________________
Lufta er for alle! |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,577
|
![]()
Vel - 'alt' som trengs er at man stopper blødningen av cash .... på ett eller annet tidspunkt må dette snu. Hvorfor ikke nå? Vi får se når kvartalsresultatet legges frem, det skulle gi noen svar.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Jan 2005
Posts: 4,745
|
![]() Quote:
![]()
__________________
Lufta er for alle! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,577
|
![]()
Hehe .. iPhonen virker i Tolouse også ...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,924
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Jul 2005
Posts: 6,612
|
![]() Quote:
Ingen er tjent med at det går galt for SAS , heller ikke DY. Alternativet dersom SAS i sin nåværende form skulle desimeres kan jo være verre for DY i form av konkuranse. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Jan 2005
Posts: 4,745
|
![]() Quote:
![]()
__________________
Lufta er for alle! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,577
|
![]()
Ettersom CORE SAS ble lansert 3. februar, er dette bare tredje forsøk ...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Dec 2006
Posts: 441
|
![]()
..Hegnar hevder at SAS har dobbelt så høye kostnader som NAS i dagens artikkel om behov for kriseemisjon. Er det CASK de sikter til? Fremgår denne (kostnad per setekilometer) noe sted i SAS rapportene? Hva ligger den på?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Nov 2008
Posts: 6,112
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Dec 2006
Posts: 441
|
![]()
Stemmer - mener å huske 3*67..uten å være istand til å huske hva den tredje stod for.
Om SAS hadde det som strategi - hvorfor rapporterer de da ikke hva CASK ligger på? |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
|
![]()
De rapporterer helt sikkert CASK, men den er vel bare for innsideøyne.
__________________
Kurt Vi flyr LOT |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
critical mind
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,794
|
![]()
Det kan vel hende at selskap trenger mer likviditet.
Likevel kan man hape pa at 3. kvartal blir litt lysere og pengeströmmen ut av selskap stopper. Dette er ikke sa mye profit/loss, dette er negativ cash flow som smerter. Her blir det spennende a se om SAS kunne takle dette problemet. Dersom yielden virkelig har fallet gjennom kvartalet som antydet, blir det vanskelig a komme seg til positiv cash-flow...
__________________
Business Analyst |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
SAS med lange ruter fra Oslo og andre steder i 2015 (var: -1 mrd SEK fro SAS i Q2) | Utflyttet | Flyforum | 501 | 26-09-2016 16:20 |
-1 mrd SEK fro SAS i Q2 | Someone | Flyforum | 34 | 21-06-2014 14:00 |
SAS sparer MRD på nye fly | Concorde | Flyforum | 22 | 06-01-2008 21:55 |
Flysikkerhet til halv mrd. | sirpjalle | Flyforum | 1 | 26-11-2007 15:35 |
Casher' SAS i 5.mrd (SEK) ? | sail4fun | Flyforum | 7 | 09-11-2005 09:36 |