![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Location: ENBR / BGO
Posts: 2,430
|
![]()
Kom over denne siden:
http://www.leftseat.com/FAAforms.htm Under fargesyn står det både for PPL/CPL/ATPL: Ability to perceive those colors necessary for safe performance of airmen duties. Betyr dette da at man kan være fargesvak på rød/grønn og oppfylle kravene til disse klassene? I Norge blir man som fargesvak nektet å fly VFR Natt med PPL-A, og om jeg har tolket reglene riktig kan man se langt etter CPL/ATPL. Altså er eneste sertifikat-mulighet som fargesvak PPL-A VFR Dag. Oppsummering av mine spørsmål: - Oppfyller man de medisinske kravene til CPL i USA selvom man er fargesvak? - Noen her som kjenner til om det er mulighet for disp. for minimum VFR Natt / ATPL i Norge? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Mar 2009
Location: I nærheten av Stavanger
Posts: 1,755
|
![]()
Får jeg ikke VFR natt?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Location: ENBR / BGO
Posts: 2,430
|
![]()
Hvis du er fargesvak får du ikke det, nei.
Har du vært til flymedisiner og sjekket synet ditt? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Posts: 26,727
|
![]()
Speedbird - du som er i Forsvaret burde vel kunne få svar på det ved deres egen avdeling Flymedisinsk senter på Universitetet i Oslo. Du kan jo skrive en artikkel i samme slengen så du får kjøregodtgjørelse for turen
![]()
__________________
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Mar 2009
Location: I nærheten av Stavanger
Posts: 1,755
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Jan 2008
Location: Årjäng, S.
Posts: 2,135
|
![]()
Du blir ihvertfall ikke flygeleder uten normalt fargesyn. Har hørt om flere som har falt ut allerede i innledende opptaksprøver på grunn av dette.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Krav til flygeplan til enhver flygning. | Speedbird | General Aviation og sjøfly | 30 | 24-03-2013 16:52 |
Konvertere FAA CPL+737rating til JAA | _erki_ | General Aviation og sjøfly | 1 | 23-01-2013 10:35 |
Krav til medlemskap i Star Alliance? | Skipskatta | Flyforum | 0 | 14-12-2011 20:55 |
Konvertering CPL FAA -> JAR | scoota666 | General Aviation og sjøfly | 4 | 18-10-2010 10:19 |