![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
I morgen skal jeg ut på tur igjen, denne gangen uten innsjekket bagasje. Har derfor begynt å uroe meg for overvekt på håndbagasjen, da jeg planlegger å ta med både Speilrefleks + laptop + klær. Og bare pcen i seg selv veier 3,6 Kg.
Har aldri blitt kontrollert for overvekt på håndbagasje før, hvordan er reglene her? Er de strenge på overvekt? Blir folk med mistenkelig mye bagasje plukket ut? Vist svaret er ja, hvor mye koster overvekten for håndbagasje? - Novair ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Har du for tung håndbagasje så må du sjekke inn noe. Du kan ikke betale deg ut av det. tror det er viktigere at du pakker kompakt og ikke sprer det på fire kolli. Dessuten er det litt forskjellige regler avhengig av selskap, og om du skal til (rettere sagt fra) UK. Kamera kan du vel ta utenom over skulderen?
(Flyttet til reiseforum)
![]() |
#3 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Hvis man ser noen med for mye håndbagasje så blir de stoppet. Betaling er det ikke snakk om, men du blir nødt å sende det som vanlig bagasje istedet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Det spørs hvem du skal reise med ... Jeg reiser med pc-ryggsekk full av elektronikk, ladere osv (som allerede er beryktet og hatet på MJF), og den eneste som har lagd krøll for meg var Blue1 i HEL ... Det er sjelden den veier under 12 kilo .. Så lenge ingen forlanger veiing går det fint med et kjekt smil og strak rygg. For all del - gi inntrykk av at den er kjempelett!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Jeg skal reise med Norwegian innenlands + utenlands samt Widerøe utenlands (10 kilo håndbagasje).
Skal etter planen ha med meg en PC/Kamera sekk + en liten trillekoffert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
|
![]()
Hvorfor ikke sjekke inn trillekofferten?
Forøvrig, hvis du har vært med i Idol, og senere blir medlem av Norges mest kjente coverband og har med deg gitaren hos DY, får du lov til å ta den med i kabinen ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Skal reise med CO 039 til søndag, hvordan stiller de seg til en kamerabag og en Laptop veske med inn i cabinen. Noen som vet?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Jeg satser på at det hele går fint. Blir det noen problemer så får man bare sjekke inn bagasjen
![]() Takker for alle tips og erfaringer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Nov 2006
|
![]() Quote:
Følger du disse reglene blir det plass for alle.
AeroGal 727, Galapagos 01.08.08, WGL-GYE: Ut på tur: TRF-STN-TRF, TRF-AMS-SOU-AMS-TRF, TRF-AMS-BCN // DXB-AMS-TRF, OSL-AMS-PAC-SJO // FRS-GUA-ATL-AMS-OSL Last edited by Gulboble; 11-08-2009 at 16:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Flyklapper
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
ScanFlyer Dusty
|
![]() Quote:
Quote:
Flott, det var godt å høre. Da tar jeg med begge inn i cabinen. Takk for svar. ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Flyklapper
|
![]()
Verdt å merke seg imidlertid er at det kun er tillatt med EN 'personal item'. Så hvis du f.eks har en bag i tillegg til kamerabag/laptop er det for mye. Damer kan få et problem ved at de må velge mellom laptop og håndveske ..
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Håndbagasje AirBerlin | Robin882 | Reiseforum | 8 | 17-03-2013 15:28 |
Hvordan kan Rygge gå så mye i minus når Torp går veldig mye i pluss? | NorwayDY | Flyforum | 23 | 16-08-2011 11:11 |
Osl 10. mai Korean, PIA og mye mye mer :D | Terje | Bilder & foto | 4 | 12-05-2008 12:24 |
SAS IC og håndbagasje | Martin | Flyforum | 4 | 04-12-2007 16:51 |
Vektgrense på håndbagasje | imm | Flyforum | 2 | 22-06-2007 13:48 |