Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyteknisk forum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 20-07-2009, 14:06   #1
Northrider
FlyKirurg
 
Northrider's Avatar
 
Join Date: Dec 2007
Location: Rygge
Posts: 1,300
Default B747-400D

For de fleste har 747-400 winglets. Men i D-versjonen som endel japanske pendlermaskiner har, så er det ikke winglets på. Hvorfor ikke?
__________________
Med forbehold om trykkfeil
Northrider is offline   Reply With Quote
Old 21-07-2009, 11:24   #2
brendas
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Jan 2006
Location: Trondheim
Posts: 933
Default Re: B747-400D

Quote:
Originally Posted by Northrider View Post
For de fleste har 747-400 winglets. Men i D-versjonen som endel japanske pendlermaskiner har, så er det ikke winglets på. Hvorfor ikke?
747-400D var ment for korte ruter der maskinen tilbringer fint lite tid i cruise, og på disse rutene blir fordelen av å fjerne wingletsene større da en sparer en hel del vekt. Men det er nok ikke snakk om spesielt store forskjeller.
brendas is offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Canon 400D/450D putzmeister Samlerhjørnet 0 11-09-2010 15:17
Canon 400D/450D putzmeister Bilder & foto 0 11-09-2010 15:16
Endelig har jeg kjøpt speilrefleks! Valget ble Canon EOS 400D LTH Bilder & foto 7 15-12-2008 11:18
Valg av objektiv til EOS 400D cjobakk Bilder & foto 6 06-07-2008 22:32
Canon 350D blir oppdatert til Canon 400D.. + 2 nye objektiver, Litt O/T TigerBlack Flyforum 14 26-08-2006 11:08


All times are GMT +2. The time now is 08:05.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.