![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer ettellerannet..
|
![]() Ser ut som en ny modell, men den fysiske størrelsen er bekalgeligvis den samme som før, med andre ord, knøttliten Den beholder mer eller mindre utseende fra 350D, men sjermen er blitt 2.5 tommer. Den har fått en 10.2mpix CMOS brikke, samt 9 pungt søkeren fra Canon 30D. Bufferminnet er også betraktelig større. 3FPS og 27 JPG eller 10 RAW bilder rommer den nå. Les mer på www.akam.no Ett par nye objektiver er det også blitt lansert idag. Seher
![]() |
#2 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Flotte saker! Kunne tenkt meg begge de objektivene gitt. Hadde en gang Canon EF 85 1.2L og det var ihvertfall helt ekstremt bra. Og det objektivet savner jeg skikkelig! Kanskje dette nye 50mm objektivet kunne vært noe istede, det var jo en hel del billigere også.
IMM
![]() |
#3 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Hmm, ser ut som det blir et par-tre tusen dyrere enn 350D, men den prisen synker kanskje raskt til samme nivå? Et kit med 350D pluss 18-55 linse ligger på ca. 6000,- i dag.
![]() |
#4 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Leste om dette på Nettavisen, men ble litt i stuss når jeg leste i den ene setningen at det var en oppfølger til 350D, men samtidig en direkte konkurrent til Nikon D80 - skal 350D går ut eller ikke? Jeg har vært av en oppfatning at 350D konkurrerte primært med D50. :huh:
![]() |
#5 |
ScanFlyer ettellerannet..
|
![]()
Trety, ja det er forsåvitt sant det. Men der Canon har ett kamera i "lavpris segmentet" har Nikon 2. Canon sin etter min mening ligger mellom D50 og D70s. D50 sitt pris nivå mer eller mindre. Men på høyde med D70s funksjonsmessig. D70s/D70 var jo en direkte konkurrent til Canon 300D. Mens Canon valgte å lage 350D som var en videreføring av 300D, valgte Nikon å lage D70s, som i basis er en D70 med ansiktsløftning. Samtidig som de presenterte D50 som en slags "nofrills" utgave.
Canon velger nå å videreføre konseptet med høyteknologi til lav pris. 400D kommer til å være ganske lik D80 funksjonsmessig. Mens den sansynligvis vil ha en pris som ligger over D50 men under D80. Så på mange måter en slags kompromissløsning.
![]() |
#6 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Ok, da oppklarer det endel - bortsett fra: Skal 350D fremdeles produseres for å eksempelvis kunne konkurrere på pris mot D50?
400D banker D80 ganske grundig på pris (sistnevnte koster 10 høvdinger bare for huset alene), men blir liggende ganske mye over D50 - noe 350D tildels også gjør. På D50 har jeg inntrykk av at Nikon har fjernet mye fancy eksponeringsprogrammer o.l., men lar brukeren få beholde bl.a. (selvsagt) halvautomat og speillås (ja, den har faktisk det) - og ikke minst: Solide grunnegenskaper. Jeg har endel av de nevnte programmene på Dynax 5'en min, og jeg bruker stort sett kun "Auto" og halvautomatisk. Ergo mistenker jeg veldig at D50 er et riktig valg for mitt vedkomne ihvertfall.
![]() |
#7 | |
www.lch78.net
|
![]() Quote:
![]() 400D er arvtakeren til 350D. Vi må også huske på at lanseringsprisene til både 350D og D50 var høyere enn hva prisen i markedet er i dag så dette vil jo endre seg. D50 vil nok ennå ligge lavere enn 400D prismessig da dette kameraet har vært i markedet en stund. Men trur nok ikke at jeg kommer til å bytte ut min 30D med 400D med det første da ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#8 |
ÜberScanFlyer
|
![]()
350D har vært solgt rimelig ut fra Canon en stund, nettopp i påvente av 400D. Slik jeg leser specene blir kameraet nokså likt D80, og de prisene jeg har sett til nå tyder at de kommer nokså likt ut prismessig. Begge kameraene arver teknologi fra mer avanserte kamera, i Nikons tilfelle D200. Med en prisforskjell på 6-7.000 blir valget nokså enkelt, med mine behov.
Personlig klarer jeg bokstavelig talt ikke å få helt tak på 350D, så det blir nok D80 på meg. Jeg har ikke noe særlig optikk jeg ønsker å ta med videre. En stor fordel med Canon er forresten at de shipper ut kameraer når de lanserer, mens Nikon lanserer månedsvis før du kan gå i butikken og hente godsakene. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Nikon D50 har jo vært i salg en stund, men det er vanskelig nok for forhandlerne å skaffe nok av den også. De med sølvfarget kamerahus ser ut til å ha forsvunnet fra de fleste nettbutikker, nå er det kun sort som gjelder - og ikke i like mange typer bundlinger som tidligere.
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Blue
|
![]()
400D konkurrerer like mye mot 30D som D80 og Alpha 100.
Quote:
Det som er bra med Nikon er at de ikke oppgraderer DSLRene like ofte som Canon. -C |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Developer
![]() Join Date: May 2006
|
![]()
Og; Heisann! Då er Zico tilbake frå ferie, og har just mottatt Canon EOS 350D med EF 18-55 og 55-200 (kanskje litt dumt, sidan 400D er på vei...). Så kommer det magiske spørsmål; Finnes det nokon som enkelt kan gi svar på dette med lukketid/blenderåpning? Kva bør eg tenke på med tanke på fotografering inne/ute, i fart/stille, serie av bilder? Er det enkelt å greit å sette på "auto" og la kamera ordne, eller kan det lønne seg å stille inn manuelt? Fins der gode tråder på forum?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
www.lch78.net
|
![]() Quote:
![]() Mitt tips er egentlig å bare prøve deg frem, har selv begynt å teste litt ting og tang når jeg har bilde av WFsine Dash 8-100 her i Vadsø, men kommer det et "uvanlig" fly hit opp så går kameraet tilbake til P ![]()
![]() |
![]() |
#13 | ||
Developer
![]() Join Date: May 2006
|
![]() Quote:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Hei Zico.
Jeg har ikke Canon, men Nikon. Når jeg tar bilder av fly bruker jeg "S" (lukkerprioritert automatikk), eller "M". Når det gjelder valg av lukkertid/blenderåpning, spiller lyset og ISO hastigheten en stor rolle. I tillegg til det LCH78 nevner, kan en også bruke litt tid på lese litt i bøker om fotografering. Quote:
-C |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Ytelsesforbedring av Canon's kit-objektiver | viking1965 | Bilder & foto | 9 | 05-12-2012 17:40 |
Canon 400D/450D | putzmeister | Samlerhjørnet | 0 | 11-09-2010 15:17 |
Canon 400D/450D | putzmeister | Bilder & foto | 0 | 11-09-2010 15:16 |
Canon-objektiver IS vs L | sirpjalle | Bilder & foto | 19 | 02-03-2008 23:38 |
Canon Rebel XT/350D | sega | Samlerhjørnet | 0 | 22-11-2007 21:10 |