![]() |
|
![]() |
#1 |
at your service!
|
![]()
Saksa frå NRK
Kor mange kan det eigentleg vere ombord i ein 737-800? på WF sin DAsh-8 100 kan det ikkje ver meir enn 49 sjeler ombord, inkludert crew..
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
737-800 DOM
179 PAX + 4 CC + 2 "der fremme" ... Da hadde du fått mye å gjøre da Tobben ..... |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
at your service!
|
![]()
Greit nok med 179 pax, men kor mange infants i tillegg? Og kor mange "hovud" totalt?
Dersom eg får 179 pax på ein wfavgang gjeng eg berre heimatt ![]() ![]()
![]() |
#4 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
,,, the maximum number of infants on board.... is limited by the number of oxygenmasks, infant life vests , infant/extention belts and life raft capacity ...
Så er det jo restriksjoner på seating av infants ..... |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
men det maxtal jeg kan finder er på antallet af veste Voksne og børn: 179 Infants : 8 Crew: : 8 Totalt 195 Hilsen Ole |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Antall infant redningsvest og belte er standard 8 stk. På stasjoner med teknisk avd får en tilnærmet ubegrenset antall vester og belter (antall oksygenmasker (4 stk pr 3seter)og noen seterestreksjoner begrenser)
På en utestasjon slik som Ålesund må det bestilles vester og belter som da kommer med fra Oslo for returflighten. Så når maskinen som skulle lande fikk diverting, så hadde ikke andre maskinen med seg mer enn standard utstyr ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Jaja...så er en begynt med loddtrekning av passasjerer som skal fly med SAS Braathens på Vigra. Hva blir det neste?
Femten familier med små barn hadde fastbillett til flyet, men halvparten måtte stå igjen. Årsaken var at SAS Braathens ikke hadde nok sikkerhetsbelter og redningsbelter til barn under to år. "Loddtrekning Det ble loddtrekning om hvem som som skulle få bli med, resten måtte vente i nesten fire timer på neste fly. Familien Jakobsen som er bosatt i Sandefjord, var en av flere som måtte vente i nesten fire timer på neste fly. Og Håkon Jakobsen er provosert over det som skjedde 1. påskedag. Amatørmessig - En blir sint og frustrert når en må vente så lenge på en flyplass med tre små barn. Vi hadde i tillegg en lang kjøretur fra Gardermoen og til Sandefjord som ventet, sier Jakobsen." :smokin |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Nov 2004
|
![]()
Jeg synes det høres rart ut. Nå vet jeg ikke hva som er standard i SK-fly, men jeg VET at det i ex-BU SAS Braathens fly SKAL være 20 ekstra infant-vester samt 20 infant belter til enhver tid. Antallet oxygenmasker er heller ikke noe problem, det er jo en ekstra pr. treseter. Antallet vester/belter ble øket for en stund siden, jeg trodde det var for å standardisere med SK, uten at jeg vet det sikkert.
I tillegg er der en begrensning angitt i ops-manualen, antallet for hver flytype kan jeg ikke huske i farten. Men belter/vester skal ikke være begrensningen uansett. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
På en 737-800 med maks antall seter, altså 189, kan man (med seating restrictions på rad 15 og 16) ha to infants på hver rad. Dvs en på hver side. Så med 32 rader minus en halv rad foran og to hele rader ved nødutgang, kommer jeg til... 59 infants. Stemmer det? Og så var det det med beltene, ja.
Men om man VIL ha 59 infants ombord på en full maskin, det er en helt annen diskusjon ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
![]() Det kan kun sitte en infant pr. seterad. Dette fordi det forutsettes at crew kan bevege seg i midtgangen ved hjelp av maskene i kabinen. Infants kan ikke sitte på overwing exit. På f.eks ex-BU sine 500-maskiner, blir max tillatt antall infants 19 (21 rader minus to rader exit). På samtlige ex-BU fly er antallet vester/belter til infants 20, så det må ha blitt sendt opp en ex-SK maskin i dette tilfellet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Mye infants-prat her (det betyr BARN, ikke sant?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#14 | ||
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Yoghurt til besvær | 1944vintage | Småprat | 1 | 23-07-2016 22:46 |
Fugler til besvær... | Theaviator | Småprat | 0 | 26-06-2012 11:26 |
SAS EB poeng til besvær. Hvor skal jeg dra? | Fredrik Propell | Reiseforum | 15 | 02-09-2011 16:30 |
Silkonpupper til besvær | Hpkris | Småprat | 4 | 27-08-2011 10:35 |
"Et tilsyn til besvær" | DY | Flyforum | 2 | 16-11-2004 16:58 |