![]() |
|
![]() |
#1 | |
Eurobonus Diamond
Join Date: Jun 2007
Location: Stavanger
Posts: 1,111
|
![]()
Er du sterk kan du ta med deg mye......
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Airborne
Join Date: Jul 2008
Posts: 571
|
![]()
Hehe.. kan ikke annet enn å le
![]() Hvordan dette skal løses praktisk gleder jeg meg til å se.. Last edited by Keypoint; 29-06-2009 at 20:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Eurobonus Diamond
Join Date: Jun 2007
Location: Stavanger
Posts: 1,111
|
![]()
ehhh.... kan vi vente oss fly ut av balanse fremover, eller alt for tunge fly.....
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
N/A
Join Date: Nov 2005
Posts: 2,099
|
![]()
En ny runde oksebæsj fra Ryanair...
![]() Hvis passasjerene selv skal bære bagasjen ut til flyet, så kommer aldri flyene til å gå på rute igjen... ![]() Ikke annet å vente da, oksebæsj fra tidenes møkkaselskap... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jan 2006
Posts: 1,188
|
![]()
Hvordan spare penger til handling av bagasje: la "kundene" stue kofferter sjæl. Støtter Kenneths beskrivelse av selskapet
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Jan 2008
Location: Årjäng, S.
Posts: 2,132
|
![]()
Det innebærer vel at passasjerene skal ta bagasjen gjennom security-sjekken også?
Det går vel ikke? |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Developer
![]() Join Date: May 2006
Location: Stavanger, Norway
Posts: 1,954
|
![]()
Mon tru om Ryanair bevisst har spekulert i at dette i praksis ikkje lar seg gjennomføra pga security. Strengt tatt, forventer eg at INGEN andre enn klarerte har lov å stue bagasje, ergo, er dette noko eg antar aldri kommer til å skje. I så tilfelle kan dette kallast misvisande, og eg vil påstå at det er falsk markedsføring. Er ikkje det lovstridig??
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Airborne
Join Date: Jul 2008
Posts: 571
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
FlyKirurg
Join Date: Dec 2007
Location: Rygge
Posts: 1,300
|
![]()
Og MoL får nok en gang det han vil. Masse gratis PR.
Lurer på når første kunde dukker opp på Stansted med 150 kg bagasje og lurer på hvor døra ut til flyet er..
__________________
Med forbehold om trykkfeil |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
avsluttet
Join Date: Jan 2008
Location: avsluttet
Posts: 800
|
![]()
Tja, skal vi la oss prøve på TRF? la oss ta med masse skvip og sånt som alltid er tillatt gjennom security. Trenger ikke det tyngste, men sånn at vi får med oss en 4-6 digre bagger selv- "det man klarer å bære selv"
![]() Så skal vi se hva reklamen sier. Kan jo alltids bare henvise til den. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Jan 2006
Posts: 3,891
|
![]()
Dette er nok et utspill som kun er et pr stunt, og som virker.
Avisene skriver, og diskusjonen er igang rundt omkring. Han vet inderlig godt at det ikke vil la seg gjøre sikkerhetsmessig. Det man i så fall ville spart på innsjekk, ville man ta igjen (og vel så det) i arbeide i sikkerhetskontrollen. Like usansynlig/umulig som å sette inn flere seter i et fly som kun er sertifisert for 189 passasjerer. Media biter på kroken, og folk lar diskusjonen gå igjen og igjen. IMM
__________________
Life is Brutale |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Dornier
Join Date: Feb 2007
Location: Lista
Posts: 451
|
![]()
Dette er rett og slett et PR-stunt, ikke noe mer.
Ikke akkurat skjeldent at det er en Ryanair-tråd på dette forumet ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Oct 2008
Posts: 1,565
|
![]()
Trenger jo ikke ta så fryktelig hardt i, men 40 kilo fordelt i 2 kofferter/bagger er vel noe de fleste klarer, og det er dobbelt så mye som det man får med seg hos SAS...
![]() I grunnen litt synd at det bare er nok et PR-stunt...
__________________
Mvh Gunnar |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Aug 2008
Location: Gardermoen
Posts: 342
|
![]()
Ryanair prøver ikke å være seriøs engang, kommer aldri til å tørre å fly med de.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Nov 2007
Posts: 3,838
|
![]()
Er så lei alle disse utsagnene til MoL at jeg ikke lengere vet om jeg skal le eller gråte...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Jan 2006
Posts: 3,891
|
![]() Quote:
Jeg vil gå så langt å si at mange faktisk har noe å lære av Ryanair akkurat der. IMm
__________________
Life is Brutale |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Oct 2004
Location: Copenhagen / Malmö
Posts: 3,975
|
![]()
Personligt håber jeg ikke at nogen vil lære noget som helst af Ryanair. Jeg bryder mig ikke om hverken deres produkt, deres utallige halvskjulte gebyrer, måde at behandle kunder på eller deres markedsføring.
Når det så er sagt, så må folk for min skyld gerne rejse med selskabet, men det er ikke noget for mig. Det kan dog undre mig at både presse og kunder efterhånden ikke er ved at brække sig over at høre den ene løgnhistorie efter den anden fra MoL - men det må de jo selvfølgelig selv om - jeg er ihvertfald.
__________________
Founder /Editor: FinalCall travel |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Developer
![]() Join Date: May 2006
Location: Stavanger, Norway
Posts: 1,954
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Jan 2006
Posts: 3,891
|
![]()
[QUOTE=FlyHi;392321]Personligt håber jeg ikke at nogen vil lære noget som helst af Ryanair. QUOTE]
Mulig jeg uttalte meg litt tvetydig. Det jeg har hørt fra folk som burde vite hva de snakker om, er at teknisk vedlikehold i Ryanair er i en klasse for seg selv. Det var sikkerhet/vedlikehold jeg mener andre kan ha noe å lære av Ryanair.
__________________
Life is Brutale |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Oct 2004
Location: Copenhagen / Malmö
Posts: 3,975
|
![]()
[QUOTE=imm;392421]
Quote:
Dog vil det potentielt aldrig gøre noget godt for sikkerheden, at medtage minimum fuel, have cabincrew med meget kort gennemsnitlig ansættelsestid (og dermed kun lidt erfaring), meget korte turnaround med mange opgaver til crew. Dårlige løn- og arbejdsforhold (som betyder at crew ofte er på udkig efter andre jobs og dermed ikke mentalt er på toppen). Det giver potentielt et stresset arbejdsmiljø og det ved alle ikke er nogen god cocktail og potentielt giver større risiko for at begå fejl. Når det så er sagt, så er Ryanair sikkerhedsstatistik jo meget god og det håber jeg den bliver ved med at være, men personligt tager jeg ikke chancen.
__________________
Founder /Editor: FinalCall travel |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Mye bagasje blir borte | Concorde | Flyforum | 34 | 25-04-2019 23:42 |
For mye motvind, så vi tar ikke med bagasje | Discus | Småprat | 2 | 05-01-2016 18:53 |
Siste reis for Tu-154M hos Aeroflot | DCHalvorsen | Flyforum | 28 | 25-06-2010 15:57 |
Ryanair vil forby innsjekket bagasje på enkelte avganger | Someone | Flyforum | 24 | 04-08-2008 13:37 |
Nytt tilbud for passasjerer med for mye bagasje | tosfreight | Flyforum | 12 | 02-12-2004 19:01 |