![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Ryanair-topp på Norges-besøk. Som alltid er flyselskapet relativt friske i frasparkene...:
Ryanair: - Slik skal vi redde norsk luftfart (VG Nett) Ryanair hevder de vil satse på Norge, og mener selskapet er den eneste redningen for norsk luftfart. Men det er én liten hake... http://www.vg.no/reise/artikkel.php?artid=559054 |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Vell den haken var jo ikke dirkte liten heller da. Men jeg undrer meg på om det virkelig er marked for enda et stort selskap på innenriks norge. Vi er tross alt knapt 5000000 innbyggere her på berget.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Er norsk luftfart i så dårlig forfatning at den må "reddes"?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Tja, jeg tviler i grunnen på at Ryanair noen gang vil få den "80%-rabatten" på flyplass-avgiftene. I alle fall skjer det ikke uten at SAS og Norwegian får den samme rabatten.
![]()
![]() |
#5 |
Ung flyspotter
|
![]()
Som spotter kunne det vært innteresant, men personlig syntes jeg at Ryanair med sine ekstremene tilfeller av gebyrer ikke er velkommen i Norge
Er ikke GM i vekst? |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Jul 2006
|
![]()
For de som synes at ingressen ble kuttet på et underlig sted:
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Gold
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Norsk luftfart går da bra, med stort sett fornuftige priser, godt tilbud og til tider godkjent fortjeneste. Så her trengs ikke noe hjelp fra Fraudair
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Var en artikkel i DN i dag om at prisene ikke hadde gått ned til tross for trange tider i luftfarten. De konkluderte vel med at man hadde greid å redusere kapasiteten raskt nok til å holde prisene oppe. (Var snakk om DY og SK-priser tror jeg)
![]() |
#10 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
NORSK LUFTFART MÅ REDDES!!! Jobben min er i fare!!! nei å nei!!!
Øhh...hva sier du? En fra Ryanair? Ahum... javel.... ok... ZZzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Dornier
|
![]()
Ja, Ryanair klarer som vanlig å fange folks oppmerksomhet....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Velkommen skal de være selv om jeg aldri kommer til å sette mine ben i et Ryanairfly..... Lufta kan være for alle
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Molded
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Gold
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
Både SAS og Widerøe går så det gviner, og Norwegian vokser som aldri før. Ingen grunn til å få en aktør til på banen. ![]()
![]() |
![]() |
#16 |
Ute på tur
|
![]()
Men... nå er det jo vedtatt at man ikke bedriver sosial dumping her i norge og at alle trailer-sjåfører, rørleggere, blåbærplukkere og sånt skal ha OK lønn, så må vel det samme gjelde for Ryanair om de vil gjøre noe her og?
-A |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Hva er egentlig OK lønn??
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Går norsk luftfart bra?
SAS tjener ikke penger og vurderer nedleggelse av langruter og si opp ytterligere personal. Norwegian har til dags dato ikke tjent penger på drift. Widerøe er heleid av SAS og må klare seg alene viss SAS velter. Når tror jeg aldri at SAS forsvinner men de kommer ikke til å fortsette som idag. Hvis norsk luftfart skal fortsette i Ryanairånd tror jeg t.o.m. NSB kan begynne å smile. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Det er ikke vanskelig å drive flyselskap hvis du får staten (ved Avinor) til å subsidiere landingsavgiftene dine med 80% - og dermed sende regningen til de andre flyselskapene.
At FR har fått veldig gode betingelser på miniflyplasser der ingen andre flyr er så, at de vil ha særbehandling av statlige norske flyplasser, som nærmest yter en offentlig tjeneste, er noe annet. Om en privat flyplass, som Torp, ønsker å gi en god kunde kvantumsrabatt er derimot en annen sak, såfremt konkurransemyndighetene ikke finner at denne aktørenmisbruker sin posisjon til predatorisk adferd på konkurrentene. Det ideelle hadde vært å ha konkurrerende flyplasser i alle større byer, ikke bare rundt Oslofjorden, men så lenge det ikke er marked for det, er et offentlig monopol bedre enn et privat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
Hva SAS sine langruter har med norsk luftfart å gjøre ser jeg heller ikke bortsett fra flere av flyene er på norsk register. På tross av dårlige tider så går per dags dato norsk luftfart, tenker da på primært på innenriks som Fraudair snakker om her, ikke så aller værst |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
En fremtid for norsk luftfart | vbe86 | Flyforum | 29 | 16-03-2016 11:09 |
Stoltenberg-regjeringen vil "redde" norsk luftfart | Earlybird. | Flyforum | 27 | 17-11-2012 22:40 |
Norsk/Nordisk luftfart om 5 år | Chewie | Flyforum | 23 | 17-09-2009 12:59 |
Kjell Fredheim skal redde Coastair | LN-BRK | Flyforum | 2 | 05-01-2007 17:07 |