![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Ser på Hangar.no at Emirates trenger å utvide flåten med 100 nye fly!!!
Jeg klarer bare ikke å skjønne at Gulf air, Emirates, Saudi Arabian, Yemenia, Quatar airways med flere som alle (i alle fall Gulf, Emirates og Quatar) kan tjene penger og at de alle nå tar sats og snakker om ekstrem flåte utøkelse. De flyr jo til et geografisk lite område og om alle utøker flåten sin slik de sier må det vell snart være det setdet i verden med høyest kapasitet! Hvordan i all verden klarer de å tjene penger eller å se fremover at markedet vil øke så mye. Selv om det skattemessig er meget gunstig å opperere fra disse landene kan de da ikke alle fortsette slik. Tjener Gulf Air, Emirates og Quatar airways penger, eller er de gigantiske taps prosjekt som bare skal bringe prestisje. Disse landene kan vel ikke oprettholde denne trafikkøkningen hadde det ikke vært for transfer pax!
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Felles for mange, om ikke alle, er at de faktisk ikke har noen krav om å gå med fortjeneste, om man skal tro diverse artikler og utsagnt fra lederne i de respektive selskapene.
Og Qatar skrives uten U, akkurat som Qantas. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Men med 100 nye fly, kanskje vi en dag kan se en rute fra skandinavia!
Har noen av disse noen gang gjort det kjent at de snuser opp her i nord?
![]() |
#4 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
ehem - det heter QATAR Airways (som med Qantas, ingen U der...)
Emirates har faktisk krav på seg om å tjene penger, og de gjør det også. De har IKKE sugerrør inn i statskassen som f.eks. Gulf Air og Qatar Airways (hvis sjef faktisk sa i et intervju med Airline Business at han ikke hadde noe krav fra eierne om å tjene penger). Emirates fikk noe statsstøtte da de startet (i form av en 727 og en A300B4), men har ikke etter det fått penger av emiratene - at de lever i en veldig business-minded stat med lave skatter og lave kostnader er en annen sak. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Langt hen ad vejen gør EK det samme - masser og transfer pax og et ry som et selskab med god service. (For SQ's tilfælde holder ry'et ikke med det man reelt oplever men det er en anden sag!) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Vet ikke hvordan det er nå for tiden, men jeg vet om folk som bevisst valgte Emirates når de skulle fly fra Australia til Norge, fordi det var lov til å røyke ombord!
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Og jeg er helt enig med deg, kan ikke fatte at det er plass til alle disse.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Kanskje de har deltatt på samme helgeseminar som O'Leary i Ryanair som også "venter" på endel fly
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Statene rundt gulfen ligger bra til m.h.t transfer fra Europa og til Østen og Australia. Med enormt bra service så er det vel ikke så rart at man velger disse selskapene... Lurer på om det er de europeiske eller asiatiske selskapene som merker konkurransen mest?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Er som EB sier mange som har mellomlanding i disse statene på veg fra/til Østen.
Jeg har også stor tro på at vi vil se en økning på reiser til bla Dubai fremover. Venter vel bare på at det snart kommer en rute til Skandinavia. Finnair har jo klart å få til en rute fra Helsinki om jeg ikke husker feil. (Go Finnair). |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Flyr Finnair til Dubai? BRA!!! Hadde vært tøfft om neste langrute fra SAS kom til Dubai - et område i utrolig vekst!!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Dusty
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Da jeg bodde i Helsinki for noen år siden mener jeg å huske at Finnair hadde to ukentlige avganger om jeg ikke tar feil.
Men det er jo ganske rart at Finnair skal klare å få til mange langruter lønnsomt. Selvfølgelig har de mange transfer pax fra Sverige og baltikum, men at SAS overhode ikke tørr satse på markeder dobbelt så store, slik som ARN, tror jeg de snart får svi for. Det synes jo gjennom de nye langrutene som dukker opp eller er planlagt fra ARN Tipper Stockholm blir første Skandinaviske destinasjon om Emirates eller de andre dytter ruter lengre nord. Skulle jo tro at en ekspansjon med 100 fly også krever en del nytenkning når det gjelder ruter!
![]() |
#14 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Får håpe at SAS tenker nytt nå som de får flere fly...bare dem finner noen først. Hadde håpt på en langrute til USA, men ikke EWR. Kanskje en langrute til Østen,men tviler på at SAS satser såpass påOSL. En rute til Dubai tror jeg ikek e rlangt unna, om SAS eller et anna selskap blir først får vi vente å se på. Jeg tror at om SAS er først så har dem mulighet til å "diktere" destiansjonen i Skandinavia. Kommer Emirates først bestemmer dem seg ikke sikkert for CPH og da spørs det om ikke SAS får problemer med å fylle sin egen maskin. Å være først ute tror jeg er gunstig...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Jeg tror faktisk at Emirates nok kommer veldig snart til skandinavia. Og kommer det en OSL-DXB rute, så kan man reise med kun en mellomlanding til Sydney fra OSL. Det er en rute som jeg også tror kan ta mye fra PIA.
Emirates har tidligere vært på codeshare til ARN med SriLankan. Her ser du også hvorfor DXB er sånn perfekt sted for transfer.
![]() |
#16 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
det har jo blitt diskutert her på forumet om en eventuell potensiell rute fra Osl.
Mange mener at en slik rute er liv laga. Det viser jo seg med de Arabiske flyselskapenes ekspansjon de siste årene og ikke minst med deres fremtidlige planer, at de TØRR!!!!!!! Hadde da vært morro om de turde komme opp hit. Med INGEN direkte konkurranse fra Osl til Asia og med ett så vell rustet rutenett mot østen, tror jeg personlig at Emirates kunne klart å fylt opp noen ukentlige avganger fra Osl. Ikke bare som transfer, men Dubai er jo også blitt ett populært reisemål.
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Dessuten tror jeg at EK kommer til å gå på en smell etter hvert, ekspansjonen kan ikke fortsette i samme rasende tempo for alltid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#20 | ||
ScanFlyer Dusty
|
![]() Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
ATR vil produsere 100 fly i året, 90 PAX modell utsatt... | LN-AFG | Flyforum | 0 | 25-01-2015 11:05 |
DAT-pax overlatt til seg selv på OSL | TCAS | Flyforum | 5 | 23-03-2010 15:04 |
Lufthansa bestiller 41 nye fly til seg selv og Swiss | Someone | Flyforum | 16 | 21-09-2007 17:55 |
Er billig-pax fullverdige pax eller | Trash2000 | Flyforum | 33 | 02-08-2007 09:56 |
Nye regler for oversendelse av pax-lister (fly til USA) | LN-MOW | Flyforum | 3 | 12-07-2006 14:19 |