![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
- Informasjonen har vært elendig, sier frustrert flypassasjer på Evenes.
Femti-seksti flypassasjerer har måttet vente hele dagen på at morgenflyet til Norwegian skulle klare å restarte instrumentene om bord. http://www.ht.no/incoming/article262184.ece Synes dette var litt interessant: - Er det ikke en selvsagt sak å samarbeide med SAS når uhellet er ute? - Såvidt jeg har forstått ønsker ikke SAS noe samarbeid om å utnytte ledig kapasitet når det oppstår spesielle situasjoner. Det har vært diskutert. Noen passasjerer har sikkert booket om på eget initiativ i dag, og de får naturligvis refundert billetten, det skulle bare mangle. Hvis noen trenger hotell i Oslo som følge av forsinkelsen, ordner vi det også, sier Skånevik. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
SAS og DY har intet interlinesamarbeid, så det eneste som kan gjøres er at DY gir SAS et kredittkort. Helt normal prosedyre når man jobber i et selskap uten interline. Been there, done that, cashed out!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Fair enough, men synes kommentaren - Såvidt jeg har forstått ønsker ikke SAS noe samarbeid var passelig interessant. Hadde DY villet kunne de interlinet up the wazoo
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Dette viser hvor proffe DY er på mediahåndtering. I en sak hvor DY er forsinket legger man elegant utfordringen over til SAS og sier at det er SAS som ikke ønsker å hjelpe...
Nå på NRK P1 klokken 06:30 gikk Norwegian langt i og si at de måtte se på et samarbeid med SAS i slike tilfeller i fremtiden...hvordan de følger opp dette blir spennende å se. Last edited by EB; 29-05-2009 at 06:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Air Traffic Controller
|
![]()
Nå var jeg tilfeldigvis i terminalen hele dagen. Informasjonen kom den, men det er klart når folk ikke får den informasjonen de ønsker og høre, blir det raskt "kaos og elendig informasjon". Det samme ser man på Gardermoen hver eneste vinter. "Elendig informasjon, kaos, skulle tro de kunne bedre enn dette!"
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Superflyer
|
![]()
Hvem har handling for Norwegian på Evenes....? Er det ikke SGS......
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Hvordan når situasjonen er - har SK sendt pax med DY i slike situasjoner?
![]() |
#8 |
ScanFlyer Rusty
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Vet ikke hvordan det er med dere, men går det mer enn 5 timer uten noe særlig utvikling så hadde jeg nok tatt saken i egne hender og booket en billett med SAS. Regningen sendes selvfølgelig til DY i etterkant og jeg ville nok følt at jeg hadde hatt en god sak. Kjedelig for de som ble rammet og dårlig/uheldig håndtert av DY.
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
![]() Når det gjelder informasjon så må jeg si meg enig med catocontrol. Du kan gi informasjon 100 ganger til alle og enhver personlig og fremdeles få høre at det er elendig informasjon, rett og slett fordi du ikke kan si "nå er det fikset". Et IRR-samarbeid med SAS er selvfølgelig fornuftig men det er jo ikke sikkert det alltid er like fornuftig der og da. Slike feil som i går lar seg gjerne løse forholdsvis raskt. Ingen grunn til å sende pax til konkurenten med andre ord. Men så begynner ting å balle på seg og da kommer etterpåklokskappen. Samtidig så kan det jo også tenkes at SAS ikke hadde ledig plass f.eks.? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Free Luigi
|
![]()
Akk, du media du media. Sist jeg hørte det (mulig det var distriktsnyhetene, tekst-tv eller lokale kilder) så var det en fartsmåler på flyet som var feil. Nå har det altså blitt instrumentfeil i det hele og store. Neste er vel hull i flyet, sløs under service eller noe mer juicy forsidestoff.
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
Som jcnorway skriver, etter 5 timer hadde jeg også tatt saken i egne hender, det får da være måte på tafatthet. En annen sak er jo hvor mange alternativer pax egentlig har fra Evenes, det vet jeg ikke noe om. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Free Luigi
|
![]() Quote:
![]() Fartsmålern er da minst 50 gang mer spesifikt enn "instrumenter" - og iallefall ikke det samme som at "instrumenter sviktet" i tjukk, uthevet skrift...... Media har i dette tilfelle ikke fått beskjed av DY, ut i fra teksten har de sitert en fyr som har sitti på Evenes og surka en hel dag. I stedet kunne jo avisa brukt litt mer tid på å finne den faktiske feilen, evt kontaktet DY? Man forventer seg litt mer substans i det man leser, og ikke noe halvveis løsaktig noe.
![]() |
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Jul 2006
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
Da jeg jobbet for Norwegian på Flesland overførte vi passasjerer til SAS når vi selv fikk problemer (i et visst omfang).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Quote:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Eventuellt kunne de hatt et kamerateam som fulgte mekanikeren, og vist det live inne på TV, da hadde jo alle sett at de faktisk jobbet med problemet, og jeg hadde antagelig sittet med notatblokk og skrevet detaljer;-) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
TCS A330-300 på bakken hele dagen på OSL | raider66 | Småprat | 3 | 04-03-2015 21:24 |
Vennligst vent bak linjen | BSSW | Småprat | 22 | 14-09-2014 17:54 |
Vennligst vent, tårnmannen drikker te! | Blubird | Flyforum | 10 | 06-04-2006 10:50 |
Tenker koffert hele dagen... | Hurum | Flyforum | 1 | 22-02-2006 19:36 |