![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Se her : http://www.dr.dk/nyheder/penge/article.jhtml?articleID=242078 Hilsen Ole |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Kjempebra av SAS som her tilpasser perosnelt etter hvem som mest sannsynlig er ombord. Hvorfor skal ikke SAS kunne innføre dette uten av deres fagforeninger er mistenksom?
Dette er jo virkelig service til kundene. Kina er et stort marked somvil vokse mye i framtiden tror jeg. Har man kinesisktalende personale ombord tror jeg at kineserne langt lettere vil velge SAS. Finnair praktiserer jo dette på rutene til Thailand. Der er det alltid 2 thai i kabinen. Dette bør vel SAS kunne klare uten store protester fra fagforeningen. Hadde det vært snakk om 8 kinesere og 2 dansker ombord hadde jeg skjønt reaksjonen ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
..., som det benyttes Japanske vertinner på cph-nrt ......
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
"Bolaget" har väl tidigare haft Japanska cremedlemmar på CPH-NRT och CPH-KIX?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Har det vært dårlig erfaring med japanere i kabinen? ....aha, men japanere har nok ikke like lav lønn som kineserne vil få - det er her det ligger kanskje.
Men hvorfor skal ikke disse ha vanlig SAS-lønn? |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Det har sikkert noget med løn niveauet at gøre som DY siger. Men ellers er der jo ikke noget ekstraordinært i dette. Som sagt har SAS allerede japanske crew medlemmer på København-Tokyo. Mange andre selskaber rundt i verden bruger jo også et mindre antal "lokale" crew medlemmer på ruter til/fra lande hvor sproget i stor stil kan være et problem samt de kulturelle forskelle er meget store. Fx havde SAS jo også indisk talende personale på Kastrup udelukkende til at servicerer Delhi afgangene da de fløj for nogle år siden. Spanair har jo fx også mange spansk bosatte skandinavere ansat og forsøger så frem det er mulig at have mindst en skandinavisk talende på både rute og charter afgangene til/fra Skandinavien. Dette kan kun ses som en god service.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Tænkte det nok, CAU støtte til SAS forleden var en enlig svale.
Nu er de nede (langt nede!) i Skyttegravene igen. Det er nok den form for frugtbart samarbejde der skal skaffe mere CAU beskæftigelse på evt. nye langruter!!!! NOT |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Finnair har både kinesere, thailendere og japanere i kabinen allerede. Da jeg fløy til Shanghai var det 3 kinesere med og det samme med 3 japanere til Tokyo.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Stemmer det. Det var noe rumling da dette begynte, men jeg tror de fleste forsto at det var positivt for AY å kunne skilte med dette for det lokale marked, så særlig mye trøbbel fra fagforeningene ble det ikke.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Kabinforeningen i SAS er noe helt for seg selv - har jeg forstått etterhvert. At det går an å være så smalsporet og navlebeskuende.
Sier bare - mer - mer - mer - meg - meg - meg!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Et flott tilbud til kundene - det kommer jo stadig flere kinesere på besøk til Skandinavia, og mange kinesere (som japanere) som reiser til utlandet kan ikke engelsk. Men, selvsagt ser ikke fagforeningene det slik... Det er sikkert billigere med PEK-basert crew, men som det sies så er det jo helt vanlig i bransjen at man har utestasjonert crew som bor i utlandet. Qantas ønsker f.eks. å ta den helt ut, og ansette 7000 cabin crew med baser utenfor Australia
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Bra og fornuftig av SAS...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Bra av SAS - elendig av kabinforeningen som tydeligvis kun tenker på eget beste.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Ville tro at det å få utenlandske kollegaer ville være spennende...men så feil kan man ta!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Utenlandsk - æsj.... "Vi er jo BEST i alt så hvorfor det? Alle utlendinger kommer for å ta jobbene våre og ta pengene våre!!"
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Ja...
Hva om man innen Star Alliance begynte med utveksling... Da kunne en SAS ansatt jobbe sammen med en Air Canada ansatt ombord hos f.eks Lufthansa... Kunne vel vært spennende for kabinfolk...eller? |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Langt fram til det, men jeg tror at utviklingene i alliansene vil frembringe bedre avtaler med både fly, vedlikehold, og kanskej crew etterhvert.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Ikke vet jeg om dette er noe passasjerene ville ønsket heller... Men en slags form for utveksling for å lære av andre seslkaper innen samme allianse høres fornuftig ut i mine ører...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Selvsagt kan en lære noe av hverandre. Selskapene hadde kanskej klart å få til et enda bedre produkt. Eneste "aberet" er vel at selskapene da hadde blitt mer og mer like.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Tror vel alikevel man ville beholdt noe nasjonalt særpreg...
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Airbus mix up...måske | sk931 | Småprat | 2 | 15-01-2017 20:26 |
Lufthansa skaber ballade med kampagne | jefi99 | Småprat | 0 | 22-06-2012 17:03 |
Fra Sverige, måske !!! | sk931 | Bilder & foto | 4 | 02-10-2009 09:21 |
Mer SAS-ballade kan være på gang | TG923 | Flyforum | 2 | 26-10-2006 00:32 |
Ballade i Island om Sterling | Guest | Flyforum | 5 | 19-10-2005 14:28 |