![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
![]() |
#2 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Trist å slutte som pilot ja
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Flott laget -men fikk han ingen vannkanonsavslutning på Arlanda?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Scanflyer Green and white
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Tenk om noen kunne laget en slik en for en gammel sliter som snart skal slutte på Cargo, eller SGS eller STS eller Trust eller Spririt eller....eller
Jeg er lut lei all denne "hyllingen" av flykapteiener. han hadde ikke kommet en centimeter på veg uten alle de forannevnte...... |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
FinalCall.travel/no
|
![]()
Var det han som måtte overta for Stein i går siden han ble dett i desen??
BF ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Jul 2005
|
![]()
En flott billed serie. En liten hverdags historie det er mange av for tiden.
Men det er et høydepunkt i livet for den det angår og det er viktig. Aller viktigs er det at personen føler man har fått utrettet noe i løpet av sin yrkeskarriere uansett hva den går ut på. Ser ikke dette som noen hylning av kapteiner , men det var nå han det ble laget en fin bildereportasje for nå. Det er fritt frem for alle å hedre kolleger som går av for aldersgrensen uansett yrke og rang. Selv har jeg vært med på å markere dette for mange gode kolleger opp gjennom årene med forskjellig yrkesmessig bakgrunn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Var sikkert ikke kapteinen her som ba om det på egne vegne akkurat ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Utrolig flott laget.
![]() |
#9 | |
|
![]() Quote:
Jeg kan godt leve et liv i "skyggen" og være fornøyd med det, men jeg er, som sagt. lei av den evinnelige fokuseringen på Crewet ombord i et fly og (så og si ) ingen fokusering på de som jobber og sliter for å få med alle passasjerene, all bagasjen,all frakten, all cateringen osv.osv . Det er sikkert mye mere spennende for en journalist å interjuve en flykaptein enn en stuer, eller en (spenstig) flyvertinne enn den jenta som står i gaten osv osv. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Skjerp deg, Tertit54. Det er ikke en menneskerett å bli likt av sine kolleger, men det har tydeligvis Cpt Hansen blitt. Hvor mange slike filmer har du laget til dine kolleger, eller setter du ikke pris på dem? Jeg er sikker på at den kunne blitt minst like bra som det den den svenske kapteinen har fått.
Tips for en bedre hverdag: Istedet for å ergre deg over andres suksess, så la deg inspirere til din egen (-: |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Og inspirert av en gammel plakat på skvadronen:
"The mission of the Air Force is to fly and fight. The mission of those who don't is to support those who do." |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Artig innslag!
Jeg traff Leffe i EWR i mars, og da fortalte han at han kun hadde en tur igjen: EWR. Han hadde med seg kona og en kompis som skulle ta bilder fra turen, og det er helt sikkert dette vi ser her. Vemodig når en gammel kollega går i pensjon. Har fløyet endel med Leffe ved div. anledninger, bl.a. COD.
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Jeg synes det var en superflott montasje, så får man heller overse visse små grønne menn her inne.
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
N/A
|
![]() Quote:
![]() Synes det var en flott video jeg, og synes det blir for dumt å bli misunnelig i den sammenheng. Hver og en står da fritt til å gjøre slikt for venner og kollegaer, og gjør man ikke det så bør man heller holde kjeft når andre gjør det. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Flyklapper
|
![]()
Sikker på at Brannvakta stiller med et par biler når kollegaen kjører ut av parkeringsplassen for siste gang hvis man spør på den rette måten ..
![]() Noen får kake, andre får en klokke, noen får en vannsalutt ... sistnevnte er kanskje kanskje litt mer spektakulær, men hensikten er den samme - gi kollegaen en verdig farvel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
|
![]()
Det var da "voldsomt" med reaksjoner her da.
![]() Min hensikt var da bare å prøve å fokusere på at det er mange som aldri får annleding til å lage en så flott presentasjon av sin jobb som denne LEFFE. Jeg har også vært med på å hedre mange gode kolleger gjennom årenes løp, men ingen av de har hatt resusser til å kunne lage en slik dokumentasjon på sitt arbeide. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
N/A
|
![]()
Ressurser? I dette tilfellet var det vel en kompis som var med og tok bilder på hans siste to arbeidsdager... Hvor mye ressurser trenger du får å få til det?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Det dreide seg vel nesten utelukkende om bakkemannskapene, og svært lite om crewet ombord på easyjet-flyene. Går jo også en dokumentarserie i disse dager om imigrasjonstjenesten på flyplassen i Sydney, så dukker jo opp diverse om andre yrkesgrupper også ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Crusty
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Fin bildemontasje og for en gangs skyld passende musikk tilsatt.
Mens vi er inne på emnet og av ren nysgjerrighet; finnes det noen tall på hvor mange flygere som går av med pensjon fra SAS i snitt per år? |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Estnisk CC på DY flight ARN-AYT-ARN | L-1011 | Flyforum | 6 | 10-10-2011 23:42 |
Til Florida med SAS og Continental, OSL-ARN-EWR-FLL-ORD-ARN-OSL | WF-380 | TripReports | 16 | 02-05-2011 14:18 |
MH slutar flyga ARN-EWR-ARN | Jörgen | Flyforum | 10 | 02-06-2009 09:57 |
Kontrasterna med SK över dammen ARN-EWR-ARN i C och M | Savipix | TripReports | 12 | 25-10-2008 16:18 |
BIZ med SK ARN-EWR-ARN | LN-STEMPELMOTOR | Flyforum | 2 | 28-08-2008 09:04 |