Flyprat

Go Back   Flyprat > Reiseforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Thread Tools Display Modes
Prev Previous Post   Next Post Next
Old 05-05-2009, 20:29   #1
Bizflyer
FinalCall.travel/no

Bizflyer's Avatar

OBB 78 First class innenriks i USA - kun for elite kunder?

Inspirert av tråden om statuskort og milageruns her, fant jeg ut at jeg ville lage en egen tråd på dette temaet for ikke å blande kortene.

LN-MOW skriver i en tråd på den før-omtalte tråden at

Quote:
Jeg reiser en del innenriks i USA, og med fordelskort blir man oppgradert til F hvis det er plass. Så lenge man holder seg unna strekninger hvor 'alle' gull- og plat-kundene reiser, går det forholdsvis lett å få oppgradering. Jeg fikk oppgradering senest lørdag på Delta mellom ORD og ATL.
Jeg har i alle år innbildt meg at F i USA stort sett er for å kunne oppgradere sine beste kunder. Da jeg i min tid som Gullkortinnehaver i Braathens sitt program (BRA-card) var i USA ble jeg oppgradert på hver eneste flight jeg hadde med Northwest, som da var i samme allianse.

Skulle like å vite hvor stor andel av F pax'en innenriks som betaler for F sete kontra de som blir oppgradert.

Hvor mye dyrere er en F billett kontra en fullpris Reidar-klasse billett?

Da lurer jeg litt på hvordan det hadde vært med lignende tilbud innenriks?
Jeg hadde jo satt pris på å sitte i en 2-2 konfig foran i SAS grisene med litt gratis servering. Men for eksempel koster en fullpris billett med SK Krs-Osl ca 1900 kr. Hvem ville da ha betalt f.eks. 2 400 kr for en F billett? SAS ville vel neppe ha gjort det hvis de ikke kunne tjene penger på det? Det er jo som kjent slutt på de tidene hvor SAS gjorde noe ekstra for sine beste kunder. Så da er det vel som i reklamen: "Ekstraservice - det er Shell det!"

Ble kanskje noe svada dette, men det er jo gøy å fantasere litt!

BF

There is only one way of flying! In Businessclass Åff kårs!
Bizflyer is offline   Reply With Quote

Posting Rules