Flyprat

Go Back   Flyprat > Reiseforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 17-04-2013, 23:23   #1
Peppep
ScanFlyer Gold

Default Priser og prismønster for innenriks i USA

Leste et innlegg i denne tråden som fikk meg til å stusse litt:

Quote:
Originally Posted by Tommy777 View Post
Innenriksbilletter i USA koster utrolig lite dersom du kjoeper billettene 21 dager foer avreise.
Som en del av en lengre tur ser jeg etter innenriksbillett fra LAX til NYC i oktober, og prisene er veldig stabile (900+ kr), enten jeg søker én uke, tre uker eller et halvt år frem i tid, ser ikke noe dropp i prisen på noe tidspunkt. Er ca 950,- den beste prisen jeg kan forvente, eller bør jeg vente til det nærmer seg?

Og, litt på siden, må jeg forevente bagasjegebyr hos alle selskapene på amerikansk innenriks, eller er det noen som ikke har det?
Old 18-04-2013, 01:18   #2
Superhai
ScanFlyer Rusty

Superhai's Avatar

Default Re: Priser og prismønster for innenriks i USA

Quote:
Originally Posted by Peppep View Post
Er ca 950,- den beste prisen jeg kan forvente, eller bør jeg vente til det nærmer seg? Og, litt på siden, må jeg forevente bagasjegebyr hos alle selskapene på amerikansk innenriks, eller er det noen som ikke har det?
Det er vel de så kalte APEX prisene som er veldig billig, de blir vel brukt fortsatt i statene og en del andre markeder men de begynner vel å falle litt bort ettersom revenue management har blitt mer avansert og prisingene er blitt mer dynamisk.

Er det ikke bare JetBlue og Southwest som har "first bag free"?
Old 18-04-2013, 05:44   #3
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club

Tommy777's Avatar

Quote:
Originally Posted by Peppep View Post
Leste et innlegg i denne tråden som fikk meg til å stusse litt:

Som en del av en lengre tur ser jeg etter innenriksbillett fra LAX til NYC i oktober, og prisene er veldig stabile (900+ kr), enten jeg søker én uke, tre uker eller et halvt år frem i tid, ser ikke noe dropp i prisen på noe tidspunkt. Er ca 950,- den beste prisen jeg kan forvente, eller bør jeg vente til det nærmer seg?

Og, litt på siden, må jeg forevente bagasjegebyr hos alle selskapene på amerikansk innenriks, eller er det noen som ikke har det?
149 er kampanjeprisen til Virgin America (som de andre matcher) det er den laveste prisen du kan forvente.

Så du er der du burde være.

Har du ikke status, må du ut med 25 dollar for å sjekke inn en koffert hos legacy selskapene
Tommy777 is offline   Reply With Quote
Old 18-04-2013, 18:12   #4
JoeW
ScanFlyer Rusty

LAX-NYC er tross alt mer enn 12 ganger så langt som OSL-BGO.
JoeW is offline   Reply With Quote
Old 19-04-2013, 01:10   #5
Peppep
ScanFlyer Gold

Har inntrykk av at det er lite forskjell mellom de amerikanske selvskapene innenriks, men gjelder det også for en såpass lang flight (LAX/LAS-NYC)? Har ingen/alle/noen IFE? Hva bør jeg går for, når prioriteringen er *A > OneWorld > alt annet? Allianse er ikke avgjørende.

Quote:
Originally Posted by Tommy777 View Post
149 er kampanjeprisen til Virgin America (som de andre matcher) det er den laveste prisen du kan forvente.

Så du er der du burde være.

Har du ikke status, må du ut med 25 dollar for å sjekke inn en koffert hos legacy selskapene
Aha, takk. Jeg vil sannsynligvis ha sølv hos *A, som jeg tror skal være nok til gratis bagasje.

Quote:
Originally Posted by JoeW View Post
LAX-NYC er tross alt mer enn 12 ganger så langt som OSL-BGO.
Jeg mente ikke at prisen er urimelig. Men har inntrykk av at Tommy777 har god kunnskap om det amerikanske markedet, og var overrasket over at det jeg fant her ikke samsvarte med innlegget hans. Anyway, om man skal prise longhaul etter pris/mile med utgangspunkt i shorthaul kan det fort bli dyrt... BGO-SVG er 99 miles, og koster ofte 3-600 kr. LAX-NYC er 2464 miles, og skal altså koste +/- 10 000?

Last edited by Peppep; 19-04-2013 at 01:13.
Peppep is offline   Reply With Quote
Old 19-04-2013, 14:16   #6
JoeW
ScanFlyer Rusty

Men samtidig; skal 99 miles koste det samme 2464? En hvis prisforskjell er justified ;-)
JoeW is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules