![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Hei
Har ikke vært der siden 2004 og fløy da Virgin Blue.. Siden det har JetStar kommet på LCC siden.. Er det andre som jeg burde være klar over ?? Har vel ikke fulgt så godt med der nede.. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Den nyeste jeg vet om er Singapore-etablerte Tiger Airways som også flyr innenriks i Oz med base fra MEL.
Last edited by A346; 21-04-2009 at 15:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Takk for Tiger-tipset. Tittet på det. Har det åpent.
![]() Men har i dag booket Virgin Blue Sydney-Cairns ut på nyttårsdagen 2010, på ettermiddagen. Må få med fyrverkeriet på kvelden forut.. De tilbyr faktisk å betale i AUD eller NOK i Reuters Wholesale Exchange Rate plus 3.75 % international conversion rate. ![]() Quick kalkulator. så det ble det omtrent det samme........ |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Virgin Blue synes jeg leverer varene bra til å være et LCC. Hyppige avganger, presise, ny flåte og crewene pleier å være herlig australsk laid back - "no worries"!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Samme inntrykket fra 2004, dette går på skinner, og "no worries"
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Apr 2005
|
![]()
Jetstar var en positiv opplevelse når jeg fløy med dem i 2005. Men husk, i melbourne så bruker de to flyplasser og den ene ligger langt unna byen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Ettersom Jetstar er eiet av Qantas har de et mer leisure konspet og flyr stort sett på andre destinasjoner enn hva QF gjør. Virgin Blue derimot tar opp kampen med begge, og flyr derfor på både leisure destinasjoner og mellom storbyene. I tillegg flyr Virgin Blue oftere enn hva Jetstar gjør. Men Jetstar har freshe fly (nye A320 med koksgrått skinninteriør), og er absolutt et bra selskap dersom avgangstidene passer.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Silver
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Både Jetstar og Virgin Blue er veldig bra. Jetstar flyr til noen flyplasser langt avgårde fra sentrum som Avalon, men etter hva jeg husker flyr de til MEL også. Avalon var helt ok, men det tok en stund å komme dit fra Melbourne. Qantas er også bra på innenriks, men om man sparer på å fly de andre, vil jeg ikke nøle med å bestille med noen av LCC'ene.
![]() |
#10 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Apr 2005
|
![]()
Vi klarte faktisk å miste flybussen når vi skulle til Avalon så det ble taxi. Uten at det ble for ille. Men synes det er litt rart at de ikke flyr fra Tullmarine til Sydney. Men det kan jo være for å skjerme Qantas.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Vær glad det ikke skjedde når du skulle fra Oslo til Torp!
![]() |
#12 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Hadde 7 flighter med Virgin Blue da vi var der nede for halvannet år siden. De er jo right up your alley
![]() Vi valgte Virgin Blue utelukkende fordi de var halve prisen sammenlignet med Qantas. Helt kurrant med live TV, dog de tar seg meget godt betalt for australsk TV. Veldig trangt ombord så de flightene vi tok var på det lengste rundt timen. Det funker, men for lengre flighter, hadde jeg nok gjort noe annet. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Outsourcing i Australia | Jumper G5 | Flyforum | 12 | 27-07-2011 21:32 |
V Australia i gang | CK | Flyforum | 0 | 27-02-2009 12:20 |
Australia. | Giama3 | TripReports | 6 | 11-03-2007 23:54 |
Europa-Australia | CK | Flyforum | 26 | 05-12-2006 17:15 |