![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Two-Six Decals har just kommit ut med tre nya ark anpassade till Minicrafts utmärkta DC-8-63 (som kan kortas till en -62). Väldigt nya, de lades in på sajten just när jag var där och kollade efter annat...
SCANAIR (!!!!!!) DC-8-63PF LN-MOF, OY-KTG skala 1/144 ![]() SAS DC-8-62 LN-MOW, SE-DBG, SE-DDU skala 1/100 ![]() SAS DC-8-63PF LN-MOF, OY-KTG skala 1/144 ![]() Typsnittet i Scanair resp Scandinavian-titlarna är inte helt 100% men det går att leva med. Pris 8-9 GBP/st. För mig innebär det att en 22 år gammal dröm äntligen kan uppfyllas - en modell av Scanairs DC-8-63! Vilken trevlig överraskning! Hela sajten på http://www.twosixdecals.co.uk |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Samtidig jobbes det med dekaler med dragemønsteret til det nye DC-8-settet. Det er Lima November som står for jobben, i nært samarbeid med Jennings Heilig (ex-Liveries Unlimited), disse blir "silk screen" trykk og ikke laser, som hos Two-Six.
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
F-DCAL har också ett SAS/Scanair-dekalark med drakmönstret, men Lima November är ju en klass för sig... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
svært dårlig og ble vel i sin tid laget for Revell kitene. Derimot er en ny F-SILK serie med SAS dekaler på gang. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Stein bare formulerte seg litt feil. Lima November Decals kommer med SAS dragehode fargene som SKAL brukes på Minicraft sin eminente DC-8, altså ikke en Minicraft utgivelse med SAS dekaler. Happy modelling, Ruben |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
ScanFlyer Dusty
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
DC-8 i Skandinavien - SAS och Scanair | HansJ | Flyhistorisk forum | 32 | 28-03-2024 20:30 |
Nya flygplan till SAS | AnteKratz | Flyforum | 24 | 30-04-2009 14:24 |
Med SAS Sverige till LIN och hem igen | Savipix | TripReports | 2 | 07-01-2009 11:45 |
SAS-dekaler till 737-800 | Johan J | Samlerhjørnet | 12 | 25-08-2008 18:54 |