![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Hadde med skiene sørover på påskeferie, ned med DY og opp med SAS. Siden SAS tydeligvis har gjort sitt for å gjemme bort bestillingen for ski på nett tenkte jeg å betale på OSL. Kunne ikke betale ved spesialbagasjeskranken, måttte gå til billettskranken til SAS og ble møtt av ei sur dame som først insisterte på å se boardingkortet, til tross for at jeg reiste billettløst; deretter måtte fylle ut et eget skjema på papir for å registrere det, og måtte taste inn kortnummeret fra mastercardet manuelt - de var ikke kommet så langt der at man kunne bruke det på betalingsterminalen.
Da jeg gikk klarte jeg ikke å dy meg for å påpeke at det burde vært mulig å gjøre det litt enklere i 2009... Men er det noen som kan forklare hvorfor det ikke er mulig å ganske enkelt fikse det hele med et par tastetrykk og å dra kortet? Og når kommer muligheten for bare å hake av for ski når man bestiller på nett uten videre dikkedarer (DY er enklere her, selv om det også kunne vært bedre). |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Eurobonus Diamond
|
![]()
Det var en merkelig måte de løste dette på.
Samtlige SGS stasjoner skal være utstyrt med betalingsterminaler for overvekt/spesialbagasje slik at passasjerene kan betale i innsjekksskranken og ikke bli sendt på jakt etter billettkontoret. Dette for å slippe å stå i kø så veldig mange ganger. Dette er sakset fra flysas.no: Quote:
Slik som det er nå kan du betale for spesialbagasje ved å gå inn på bestillingen etter at den er foretatt. Dette er dessverre ikke den mest brukervennlige måten å gjøre det på, men får håpe at SAS kommer med en enklere løsning snart. Last edited by LN-RRA; 14-04-2009 at 11:38. Reason: skrivefeil |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Uheldig opplevelse der.
Men: Boardingkort er ikke det samme som billett! |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Molded
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Rusty
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Har ikke SGS på OSL blitt "contracted" av de andre handlingsselskapene til å stå for spesialbaggasje?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Molded
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Jeg vil tro det aller enkleste ville være å starte hos vanlig bagdrop og betale der - har ikke alle de skrankene GSM-bankterminaler der det er enkelt å dra et kort for og deretter be om underskrift?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
Og jeg lurer på hvorfor i all verden ikke SAS (og DY for den saks skyld) bare kan ha en boks hvor man krysser av for bestilling av ski, på samme måte som DY gjør for innsjekket bagasje og setebestilling. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Ski og mat i Megève | Someone | TripReports | 19 | 09-03-2013 14:16 |
På ski over Grø..eh OSL.. | viking1965 | Bilder & foto | 19 | 15-03-2011 21:58 |
Ski med Austrian og CSA | Someone | Reiseforum | 6 | 05-10-2009 15:32 |
Ski med Norwegian | Isbamse | Flyforum | 4 | 21-12-2008 00:26 |