Flyprat

Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 14-04-2009, 10:58   #1
Isbamse
ScanFlyer Molded

SAS Ski med SAS = byråkrati?

Hadde med skiene sørover på påskeferie, ned med DY og opp med SAS. Siden SAS tydeligvis har gjort sitt for å gjemme bort bestillingen for ski på nett tenkte jeg å betale på OSL. Kunne ikke betale ved spesialbagasjeskranken, måttte gå til billettskranken til SAS og ble møtt av ei sur dame som først insisterte på å se boardingkortet, til tross for at jeg reiste billettløst; deretter måtte fylle ut et eget skjema på papir for å registrere det, og måtte taste inn kortnummeret fra mastercardet manuelt - de var ikke kommet så langt der at man kunne bruke det på betalingsterminalen.

Da jeg gikk klarte jeg ikke å dy meg for å påpeke at det burde vært mulig å gjøre det litt enklere i 2009...

Men er det noen som kan forklare hvorfor det ikke er mulig å ganske enkelt fikse det hele med et par tastetrykk og å dra kortet?

Og når kommer muligheten for bare å hake av for ski når man bestiller på nett uten videre dikkedarer (DY er enklere her, selv om det også kunne vært bedre).
Isbamse is offline   Reply With Quote
Old 14-04-2009, 11:06   #2
LN-RRA
Eurobonus Diamond

LN-RRA's Avatar

Default Re: Ski med SAS = byråkrati?

Det var en merkelig måte de løste dette på.
Samtlige SGS stasjoner skal være utstyrt med betalingsterminaler for overvekt/spesialbagasje slik at passasjerene kan betale i innsjekksskranken og ikke bli sendt på jakt etter billettkontoret.
Dette for å slippe å stå i kø så veldig mange ganger.

Dette er sakset fra flysas.no:
Quote:
Reiser du innenfor Europa med SAS kan du forhåndsbetale følgende spesialbagasje på sas.no:

-Dykkerutstyr
-Fiskeutstyr
-Golfutstyr
-Våpen
-Ski/Vannski

Dette kan gjøres både når du bestiller billetten og i etterkant. Bestiller og betaler du spesialbagasje på sas.no får du også 10% rabatt i forhold til hva du må betale på flyplassen.

For å legge til spesialbagasje i en bestilling du allerede har gjort, gå inn på din bestilling ved å klikke på Mine bestillinger i menyen. Hvis din bestillingsreferanse består av seks bokstaver/tall, kan du dessverre kun bestille spesialbagasje via SAS Reisesenter.

http://www.sas.no/no/Alt-om-reisen/B...pesialbagasje/

Slik som det er nå kan du betale for spesialbagasje ved å gå inn på bestillingen etter at den er foretatt. Dette er dessverre ikke den mest brukervennlige måten å gjøre det på, men får håpe at SAS kommer med en enklere løsning snart.

Last edited by LN-RRA; 14-04-2009 at 11:38. Reason: skrivefeil
LN-RRA is offline   Reply With Quote
Old 14-04-2009, 11:35   #3
B777ER
ScanFlyer Blue

Uheldig opplevelse der.

Men: Boardingkort er ikke det samme som billett!
B777ER is offline   Reply With Quote
Old 14-04-2009, 14:17   #4
Isbamse
ScanFlyer Molded

Quote:
Originally Posted by B777ER View Post
Uheldig opplevelse der.

Men: Boardingkort er ikke det samme som billett!
Er vel sant det. Men jeg fikk ikke noe boardingkort ut av innsjekkingsautomaten heller.
Old 14-04-2009, 14:44   #5
Isbamse
ScanFlyer Molded

Quote:
Originally Posted by LN-RRA View Post
Det var en merkelig måte de løste dette på.
Samtlige SGS stasjoner skal være utstyrt med betalingsterminaler for overvekt/spesialbagasje slik at passasjerene kan betale i innsjekksskranken og ikke bli sendt på jakt etter billettkontoret.
Dette for å slippe å stå i kø så veldig mange ganger..
Sjekket inn på automat og leverte i spesialbagasjeskranken. men de burde klart å få det til der også.
Old 14-04-2009, 14:52   #6
Savipix
ScanFlyer Rusty

Savipix's Avatar

Quote:
Originally Posted by Isbamse View Post
Sjekket inn på automat og leverte i spesialbagasjeskranken. men de burde klart å få det til der også.
Är det SGS eller Avinor personal i den disken?
Savipix is offline   Reply With Quote
Old 14-04-2009, 14:56   #7
JoeW
ScanFlyer Rusty

Har ikke SGSOSL blitt "contracted" av de andre handlingsselskapene til å stå for spesialbaggasje?
JoeW is offline   Reply With Quote
Old 14-04-2009, 15:26   #8
Isbamse
ScanFlyer Molded

Quote:
Originally Posted by Savipix View Post
Är det SGS eller Avinor personal i den disken?
Jeg vet ikke, og som kunde bryr det meg heller ikke. Så lenge jeg må levere store ting på spesialbagasje bør de enten sørge for at alt kan gjøres et sted, eller så bør hver handlingagent ha egen innlevering.
Old 14-04-2009, 16:06   #9
JoeW
ScanFlyer Rusty

Jeg vil tro det aller enkleste ville være å starte hos vanlig bagdrop og betale der - har ikke alle de skrankene GSM-bankterminaler der det er enkelt å dra et kort for og deretter be om underskrift?
JoeW is offline   Reply With Quote
Old 14-04-2009, 17:01   #10
Isbamse
ScanFlyer Molded

Quote:
Originally Posted by JoeW View Post
Jeg vil tro det aller enkleste ville være å starte hos vanlig bagdrop og betale der - har ikke alle de skrankene GSM-bankterminaler der det er enkelt å dra et kort for og deretter be om underskrift?
Men da må jeg ut og gå til flere skranker uansett, siden jeg alltid må til speisalbagasjen til slutt. Da kan jeg like gjerne gå i billettskranken.

Og jeg lurer på hvorfor i all verden ikke SAS (og DY for den saks skyld) bare kan ha en boks hvor man krysser av for bestilling av ski, på samme måte som DY gjør for innsjekket bagasje og setebestilling.
Reply

Posting Rules