![]() |
|
![]() |
#1 |
Infrequent traveller ;-)
|
![]()
2 måneder på Bardufoss - så må man vel ha fått tatt noen bilder...
Her er noen av de 400 fotos jeg har tatt de siste to månedene (ja jeg har hatt mye å gjøre og 400 er unormalt lite). Bardufoss tårn ![]() Noen firmafly fra årets flykulls første flydag ![]() ![]() ![]() ![]() Andre "militærer" ![]() ![]() ![]() NACs smekre Seneca. Den andre har vært lenge på maintenance i nabo-hangaren. ![]() Så litt SASBraathens-metall ![]() ![]() ![]() ![]() Og stadig kommer det 747-400 maskiner over her; ![]() Og så var det ikke flere bilderr. Sånn kan det gå. ![]()
![]() |
#2 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Nydelige og skarpe bilder!
Prøv airliners.net! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Mange nydelige bilder
![]() Men jeg kunne ikke dy meg med bildet som du hadde tatt av LN-TFD - og her er resultatet av min fikling: ![]() Heldigvis er alltids mulig å hente ut mer informasjon av undereksponerte bilder, som ikke er mulig med overeksponerte bilder. Verktøyene som er benyttet er: - Justering med Tone Curve (lysere mørke tone, beholde mollomtoner og mørkere lyse toner) - En uhyre lett omgang med Smart Blur for å bli kvitt mosaikken i de mørke tonene - 50% Unsharp Mask med radius 1 Håper dette illustrerer at etterbehandling av bildene kan gjøre susen
![]() |
#4 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Artig å se bilder av Safari'ene. (Vekker gamle minner da, sjø...
![]()
![]() |
#5 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Er det en KLM 744 vi ser der?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Infrequent traveller ;-)
|
![]()
Det er litt varierende intensitet på gulfargene og de orange fargene...
Ang bildet av senecaen - jeg var ute etter siluetten.. silhouett... eller hvordan det skrives ;-) Men jeg har benyttet photoshop for å få fram det undereksponerte i Seakingen og Chinhook'en uten å overdrive så jeg ikke får fram det kornete i bildet. Edit-bildet av Senecaen ble jo veldig grått... Det er en KLM 744 og tok noen minutter før et bilde av en BAW 744. Nå er det brunch i Rusta leir!
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Foto: Bardufoss 23JUN | seilfly | Flyforum | 11 | 17-06-2013 18:19 |
Flybilder fra Tromsø | Kaysa | Bilder & foto | 8 | 26-08-2008 23:01 |
Flybilder fra Tyskland | SK931 | Flyforum | 14 | 24-03-2007 17:20 |
Foto: Bardufoss 23 & 24 JUN | seilfly | Flyforum | 11 | 28-06-2006 18:56 |
Flybilder fra Værnes | seilfly | Flyforum | 9 | 14-03-2006 16:20 |