![]() |
|
![]() |
#1 |
Infrequent traveller ;-)
|
![]()
Ja etter å ha vært på Bardufoss i 6 måneder i fjor var jeg på en måte programforpliktet til å møte opp da årets Midnight Sun Air Show skulle arrangeres. Jeg har hørt så mange navn på dette stevnet at jeg har satt ned foten og kaller det Midnight Sun Air Show heretter.
Jeg har 89 bilder jeg har plukket ut av 1008 som jeg tok. Brukte drøyt ett 2GB CF-kort, 2 standardbatterier til 20D & 300D og bortimot 12 AA-batterier i batterigrepet. Jeg har valgt å dele det hele opp i to poster: Denne posten viser bilder fra før den offisielle åpningen av selve showet. ![]() Spent som jeg var satt jeg meg på flyet og lurte fælt hvordan jeg skulle sove, siden vi ikke hadde fikset med overnatting ennå. Alt var fullt. (Vi = 5 flyelever fra fjorårets vårkull ved LFS). ![]() Etter å ha tatt turen innom messa ved der helikopteret står i kjøreporten ved Bardufoss Flystasjon, kikket på LFS-bygningen igjen, brakkene vi bodde på og safariene i hangaren stakk jeg rett til hovedseverdigheten (for meg og sikkert noen andre også). Hyggelig å treffe igjen gamle kjente. ![]() Bernt myser opp mot himmelen. Det er ikke DETTE jeg var laget for ![]() Ja - en propell. Dere må nok slite med noen detaljebilder. Jeg elsker detaljebilder! Særlig om de er detaljer av fly ![]() ![]() Vakker legg. ![]() Før og etter. ![]() Jeg tror den blunket til meg ![]() Soler seg ![]() Så mange barn og unge i kø at jeg ikke orket en gang. ![]() Tornado GR3, om jeg ikke husker feil. ![]() Så litt detaljefoto igjen da... Her er tornadoens slats ![]() Felt-garderobe. Gikk ikke nærmere den tanken der. ![]() Ready for launch, men bare på lissom denne gang... ![]() Denne ble brukt til wingwalking! Bilder av det kommer i del 2. ![]() Svensk MFI-15. ![]() Og den svenske safarien måtte jo de norske safariene ta en titt på! ![]() Italiensk C-130J ![]() Norsk C-130H stod og så på sin italienske storebror. ![]() I den norske herken... ![]() Ingen tvil om bladets geometri ![]() Så litt maursluker... De kom og viste nesa si her også... ![]() Pene øyebryn! ![]() Litt Ju-52 aktig under. ![]() RAF kom med ennå mer materiell Flynytt har bedt om detaljebilder av lynx siden denne synger på siste vers idet NH-90 synges av høy hals i refrenget. Her kommer noen shots: ![]() ![]() ![]() Halerotor-blad ![]() Ber om hjelp. Ikke la NH-90 skivse meg ut! ![]() Karakteristisk tupp på rotorbladene. Jeg tok bildet med blitz og resultatet ser dere. Tipper det er reflekterende for å se lettere om bladene er i bevegelse eller ikke når det er mørkt??? Hans P. Stue??? ![]() Så forsøkte jeg å kikke inni henne et øyeblikk, men da ![]() Satte hun ned foten!!! ![]() En tysk tornado var der også. Rakk dessverre ikke å ta flere detaljefoto av tornadoene... ![]() Speaker-duoen Hans Olav Løkken (t.v) og Tore Skaar. Løkken er meget godt kjent i Luftforsvaret fordi han har undervist de aller aller fleste i lufttjeneste og luftoperasjonstjeneste (mission support og luftovervåkning og stridsledelse) i ATS og Engelsk. Tore Skaar var den første skvadronssjefen for 337 skvadron. ![]() Kjempefarlig! Det operative inntrykket minskes litt når bereten stikker ut av sidelommen. ![]() Så kom tre bell i en treningsformasjon ![]() Et litt artig bilde der jeg fikk med både tårnet og denne røde marihøna ![]() Det er mulig denne maskina spiser olje? ![]() Denne fløy rundflyging med folk. Dessverre var det noen som ikke fikk vært med fordi flyshowet startet rett før ventelisten var tømt for folk... ![]() Hører vi "skarpt bilde"? ![]() ![]() Og sjekk DE leggene! ![]() Pen stjerne! ![]() BIRDSTRIKE!!! ![]() Anders skuffet ikke denne gangen heller, i familiens eide LN-BII. Flott show! ![]() LTR kom med disse to helikoptrene. I bakgrunnen ser vi deres nye stolthet. Flere bilder av den kommer i neste post. ![]() Organisering blant speaker'ne. Disse hadde kontakt via radio med "show-ops" som var militær liaison i tårnet. En felles kjent med Vidar kanskje? ![]() Og da SAS Braathens hadde satt sitt preg på det hele kunne åpningstalen begynne. Den ble holdt av Brigader Stein Eriksen. Håper bildene falt i smak! Så får vi se hvor fort dette tapper min photobucket-konto for båndbredde ![]()
![]() |
#2 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Nyyyyydelige detaljbilder!
![]()
![]() |
#3 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Okay. Vi har visst noe så strekke oss etter. Dæven hainn steijke.
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ÜberScanFlyer
|
![]()
Kjempebilder, Andreas. En fin trøst for oss som ikke klarte å komme oss dit. Jeg har veldig sans for detaljbildene dine. Du skulle bare tatt et av de slitte propellforkantene til Orion.
![]() Mvh Ivar Imponert |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Utrolig mye fine bilder! Her har nok kamera og fotograf jobba knallbra i tospann. Det eneste jeg har en tendens til å henge meg opp i, er signaturen i bildene. Jeg synes det blir litt forstyrrende, særlig i detaljbildene. Men det er bare en liten bagatell i forhold til fotoserien som helhet. Glimrende!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Newcomer
|
![]()
Utrolig bra bilder!
Hvordan kamera og optikk er det brukt her? |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Jeg er målløs!!! Dette er noe av det beste jeg har sett..., og tusen takk for detaljbildene!
![]() ![]()
![]() |
#8 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Dette var kanon (eller var det Canon?
![]() ![]()
![]() |
#9 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Fantastisk flott. Du er flink til å få med hele historien og ikke bare flyene. Det er bra for oss som ikke kunne være der
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
Infrequent traveller ;-)
|
![]()
Takker alle sammen for varmene kommentarer. Det gjør noe med motivasjonen for gjentakelse
![]() ![]() Quote:
![]() ![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Kjempebra bilde-dokumentar, Tusen takk!
![]() |
#12 |
ScanFlyer Pensjonist
|
![]()
".....Ber om hjelp. Ikke la NH-90 skivse meg ut! ..." som det sto på et bilde så jo nesten ut til å bli virkelig, med tanke på at bildet er fra 2006
![]() Men i år får du tatt bilder av de begge ![]() Ellers må jeg bare si at det var noen flotte bilder "Seilfly". Gøy å mimre noen dager før neste show, .......og då kjeme Orioen :P |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Bardufoss | baselutvann | Reiseforum | 15 | 09-01-2011 21:14 |
VC-10 Take Off @ Bardufoss | gilera | Bilder & foto | 1 | 16-03-2009 18:28 |
KC-10 på Bardufoss | gilera | Bilder & foto | 19 | 03-11-2008 23:17 |
Foto: Bardufoss 23 & 24 JUN | seilfly | Flyforum | 11 | 28-06-2006 18:56 |