![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
OK - dette er en tråd jeg lager kun for å skryte av meg selv!
I kveld skulle jeg på offisiell overlevering av fagbrev, i regi av Akershus Fylke i Oslo Kongressenter. Jeg har sett frem til denne kvelden en god stund, da dette er den offisielle markering av at jeg er utdannet Flymekaniker. Jeg hadde sett for meg å bli ropt opp - sammen med ti andre, få overlevert Fagbrevet, en gratulasjon og en felles applaus for alle oss. I stedet blir jeg tatt fullstendig på sengen..! ![]() Jeg sitter sammen med noen venner av meg, og vi får først sett ett flott show av dansende vgs-elever, litt rockemusikk og en velkomst tale. Litt mer rockemusikk, og så begynner de å introdusere at de skal presentere 'Årets Lærling'. For å bli årets lærling skal du ha gjennomført en eksemplarisk fagprøve, utmerket planleggingsdel, perfekt gjennomføring og en nydelig avsluttende teoretisk del. Det var ca. 1500 kandidater til denne utmerkelsen, og den henger svært høyt! Først kommer sjokk en; "og den utvalgte lærlingen har tatt fagbrev i faget Flysystem", deretter ... og vi ber nå Martin Alexander Skaatun komme opp til scenen for å motta utmerkelsen! ![]() Først får jeg gratulasjoner og håndsrekning fra Leder for Yrkesopplæringsnemda, deretter Fylkesordfører, før jeg får overrekt statuetten med teksten: Tildelt Martin Alexander Skaatun for særskilt dyktig utført fagprøve i flysystemmekanikerfaget. Samt blomster og mer gratulasjoner! ![]() Men det stopper ikke der, for ledelsen i STS har også kommet for å gratulere meg (oss!) med utmerkelsen, og leder for fagprøvenemnda holder tale for å forklare hvorfor jeg fikk utmerkelsen! Jeg kan nevne ord som "i alle de årene vi har sittet i nemnden har vi aldri hatt en bedre skikket kandidat", eller "kandidaten viser svært gode helhetlige kunnskaper i faget, som ligger langt over gjennomsnittet"! ![]() ![]() ![]() Deretter får jeg overrekt Martha Flemmings legat, som er ett stipend på 25000,- til fordel for ungdom som utdanner seg til håndverksyrke. Og i år var første gang dette stipendet ble delt ut! Deretter kommer Sjef for Heavy Maint og holder tale hvor han understreker hvor spesiellt dette er, og jeg fikk overrekt en bukett fra STS, samt en nydelig 1/100 modell av OY-KGZ montert og dekorert på en A/C vane fra en B737! ![]() Jeg er utrolig stolt over å få lov til å representere SAS på denne måten, for det er første gang i SAS sin historie at vi har fått tildelt denne prisen! Samtidig føler jeg at det er en ære at nettopp jeg fikk tildelt denne prisen, spesielt med tanke på hvor mange andre svært kompetente personer som også fikk Fagbrev under utdelingen! Spesielt var det å, totalt uforberedt, måtte holde takketale foran 2000fremmøtte! Men jeg fikk skryt etterpå, så tror det gikk bra! *puh* ![]() *er i lykkerus!!* ![]() Og så noen bilder for å skryte mer! ![]() ![]() - Inskripsjonen på statuetten jeg mottok! ![]() - Og fra den spesial-lagde SAS-modellen! (som får en spesiell utstillingsplass her!) ![]() PS: Da jeg kom ned fra scenen sto fire ulike medier klart for å ta bilder/intervjue meg! Så følg med i diverse media! ![]() Last edited by Speedbird; 19-03-2009 at 01:58. |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Bestille Eurobonus bonustur til andre enn meg selv | no-backpacker | Reiseforum | 19 | 03-11-2013 21:22 |
Tar meg litt frihet, og gratulerer med selv. | Roxman | Flyforum | 11 | 22-01-2009 22:35 |
Gratulerer til oss selv!!! | MountainDew | Flyforum | 2 | 25-05-2005 18:38 |