![]() |
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Jan 2005
Posts: 4,745
|
![]()
Air Greenland flyr i medvind og nye invisteringer er på vei. Overskuddet kommer også de reisende tilgode i form av billige billetter i sommer.
Quote:
__________________
Lufta er for alle! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: På bakken
Posts: 8,252
|
![]()
Antar at det er DHC7 som står først i rekken for utskiftning.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Ebeltoft, Denmark
Posts: 5,510
|
![]()
Kunne godt forestille mig at GL ville bestille en A319 samt Q400 ´
hilsen ole |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Location: Langt ut på landet
Posts: 1,434
|
![]()
Det blir vel enda bedre når SAS innstiller flygningene til Kangerlusuak (Søndre Strømfjord) som de sa de skulle. Da blir vel GL enerådene på Grønland ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Jan 2005
Location: Bergen
Posts: 711
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Mar 2008
Location: RDU
Posts: 5,746
|
![]()
Air Greenland får også Monopol fra DK når SAS legger ned sin rute... Man skal aldri forakte et monopol!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Drammen
Posts: 5,329
|
![]()
Vil DHC8-100 kunne fungere som erstatter for Dash 7?
__________________
"You cannot call yourself a petrolhead until you've owned an Alfa Romeo" - Jeremy Clarkson |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: På bakken
Posts: 8,252
|
![]()
Q400 er vel antageligvis alt for store som erstattere for Dash 7.
Flugfélag Íslands erstattet to(?) Metro'er med et par DHC8-100 for en tid tilbake til bruk på STOL-baner på Island, men begge disse maskinene har allerede noen år på baken ('92-mod). |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,374
|
![]()
Q400 kan ikke operere på de stripene hvor GL flyr med DH7. Skal bli interessant å se hva de velger.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Dec 2004
Location: Vienna
Posts: 3,625
|
![]()
Hvor korte er banene der de benytter DHC7?
Burde kanskje være mulig å få Bombardier til å produsere noen Q200? |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Apr 2007
Posts: 350
|
![]() Quote:
![]() Aasiaat Airport (799 m), Kangerlussuaq Airport (2815 m), Kulusuk Airport (1199 m), Maniitsoq Airport (799 m), Nuuk Airport (950 m), Paamiut Airport (2621 m), Qaanaaq Airport (900 m), Qaarsut Airport (2953 m), Sisimiut Airport (2621 m), Upernavik Airport (2621 m). Lengden på rullebanene er jo perfekt for DHC8-100/200 ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Ebeltoft, Denmark
Posts: 5,510
|
![]() Quote:
http://www.aircraft-charter-world.co...enland.htm#top er det lidt andre mål.....her er de angivet i fod Hilsen Ole |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Apr 2007
Posts: 350
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Aug 2008
Location: København
Posts: 697
|
![]()
Hmm, ser jeg efter på Wikipedia får jeg følgende længder:
Aasiaat: 799 m Ilulissat: 845 m Kangerlussuaq: 2815 m Kulusuk: 1199 m Narsarsuaq: 1829 m Nerlerit Inaat: 1000 m Nuuk: 950 m Maniitsoq: 799 m Paamiut: 799 m Sisimiut: 799 m Upernavik: 799 m Qaarsut: 900 m Qaanaaq: 900 m Men nu der er lidt debat om grønlandske landingsbaner, hvad er status på forlængelserne i Nuuk og Ilulissat? |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Går det å bestille bonustur Stavanger - Florø? | henrikas | Reiseforum | 2 | 26-03-2017 22:46 |
Nye EU-regler skaper problemer for Air Greenland | Trdfly | Flyforum | 11 | 28-06-2013 17:19 |
Nordiske flyselskap vil bestille 536 nye fly | LN-VLE | Småprat | 2 | 22-02-2013 20:48 |
Vil kjøpe nye fly for å overvåke «Det nye Norge» | Twin Otter | Flyforum | 1 | 22-07-2011 08:32 |
Leppa fra Irland skal bestille 300 nye fly | MartinL | Flyforum | 39 | 01-07-2009 20:07 |