Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 04-03-2005, 10:18   #1
poles
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Dec 2004
Posts: 75
Default Hva har skjedd.....

Hva har skjedd med russikse stoltheter som TU, IL og AN??? Har de firmaene gått konk eller???? Synes jeg hører lite om nye fly fra disse firmaene!!

__________________
m@tti dah king
poles is offline   Reply With Quote
Old 04-03-2005, 10:34   #2
Concorde
BA Concorde Sep 1998
 
Concorde's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Hvalstad, Asker
Posts: 3,332
Default Re: Hva har skjedd.....


Denne er jo herlig!

http://www.russians.bird.ch/Tu204/TU204P01.html

Concorde is offline   Reply With Quote
Old 04-03-2005, 11:19   #3
Superhai
ScanFlyer Rusty
 
Superhai's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 5,483
Default Re: Hva har skjedd.....

http://www.tupolev.ru/English/

http://www.antonov.com/

http://www.kamov.ru/market/index1.htm

http://www.beriev.com/

http://www.corbina.net/~kluka/

http://www.migavia.ru/eng/

http://www.sukhoi.org/

__________________
“I always wonder why birds stay in the same place when they can fly anywhere on earth. Then I ask myself the same question.”
Superhai is offline   Reply With Quote
Old 04-03-2005, 11:41   #4
Superhai
ScanFlyer Rusty
 
Superhai's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 5,483
Default Re: Hva har skjedd.....

http://www.yak.ru/

http://mi-helicopter.ru/company/

http://www.buran.ru/htm/molniya.htm

http://www.hydroplane.ru/eng/about.shtml

__________________
“I always wonder why birds stay in the same place when they can fly anywhere on earth. Then I ask myself the same question.”
Superhai is offline   Reply With Quote
Old 04-03-2005, 11:44   #5
Superhai
ScanFlyer Rusty
 
Superhai's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 5,483
Default Re: Hva har skjedd.....

Russland skal også etter planen sette opp en stor statlig flyprodusent som skal være etablert før 2007.

__________________
“I always wonder why birds stay in the same place when they can fly anywhere on earth. Then I ask myself the same question.”
Superhai is offline   Reply With Quote
Old 04-03-2005, 11:47   #6
Concorde
BA Concorde Sep 1998
 
Concorde's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Hvalstad, Asker
Posts: 3,332
Default Re: Hva har skjedd.....




http://www.rybinskmotors.ru/
Concorde is offline   Reply With Quote
Old 04-03-2005, 11:48   #7
Blubird
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Sep 2004
Location: På bakken
Posts: 8,268
Default Re: Hva har skjedd.....

Quote:
Originally posted by poles
Synes jeg hører lite om nye fly fra disse firmaene!!


Da bør du kanskje begynne å følge nøyere med.
Blubird is offline   Reply With Quote
Old 04-03-2005, 12:22   #8
Concorde
BA Concorde Sep 1998
 
Concorde's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Hvalstad, Asker
Posts: 3,332
Default Re: Hva har skjedd.....




http://www.rybinskmotors.ru/
Concorde is offline   Reply With Quote
Old 04-03-2005, 12:24   #9
Trety
ScanFlyer Rusty
 
Trety's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Drammen
Posts: 5,329
Default Re: Hva har skjedd.....

Quote:
Originally posted by Blubird
Quote:
Originally posted by poles
Synes jeg hører lite om nye fly fra disse firmaene!!

Da bør du kanskje begynne å følge nøyere med.
Nåja, det er ikke mye i mediene om de nye russerne (unntatt når AN-140'n krasjet i Iran), så poles har i grunnen helt rett. Det fremkommer lite i de daglige medier, men A380 og 787 har de fått med seg. Antar det ikke er annen grunn enn at Tupolev og Antonov & co er lite aktuelle i vesten.
__________________
"You cannot call yourself a petrolhead until you've owned an Alfa Romeo" - Jeremy Clarkson
Trety is offline   Reply With Quote
Old 04-03-2005, 13:41   #10
Blubird
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Sep 2004
Location: På bakken
Posts: 8,268
Default Re: Hva har skjedd.....

Nå er vel heller ikke dagspresse det man skal henvende seg mot for å følge med på utviklingen innenfor flyging og luftfart. I magasiner og nettsteder beregnet på oss som er interessert i luftfart så har det ikke akkurat vært mangelvare på dekning av Øst-Europeiske flygende konstruksjoner den siste tiden.
Blubird is offline   Reply With Quote
Old 04-03-2005, 16:35   #11
poles
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Dec 2004
Posts: 75
Default Re: Hva har skjedd.....

Det jeg mente var at...

Før så hadde nesten alle land i øst europa "russiske" fly i flåten sin(eks LOt, Tupolev og IL) Men etter kommunsimens fall, har mange av flyselskapene kvittet seg med dem, og heller satset på Boeing og Airbus. Kan dette begrunnes med at russiske fly er i dårligere standar en boeing og airbus fly????
__________________
m@tti dah king
poles is offline   Reply With Quote
Old 04-03-2005, 17:11   #12
Blubird
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Sep 2004
Location: På bakken
Posts: 8,268
Default Re: Hva har skjedd.....

Høyere drivstoff-forbruk, for mye lyd i forhold til EU-regler, begynner å bli kostbare i vedlikehold, enklere utrustet rent navigasjonsmessig, etc etc....nok av grunner. :
Skal heller ikke stikke under en stol at stadig flere selskaper i østlige strøk velger "vestlige" modeller når de skal fly til områder i Europa der vi er mest vant med Airbus og Boeing.
Blubird is offline   Reply With Quote
Old 05-03-2005, 12:01   #13
poles
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Dec 2004
Posts: 75
Default Re: Hva har skjedd.....

Etter det jeg har hørt, så er selve flyskroget i dårligere stand enn på airbus og boeing fly. Jeg har nemlig hørt at når flyene var i lufta, så ristet de noe sikkelig, og at man kunne høre bolter og etc. riste, og de føltes for passajserene at flyet skulle gå i stykker(?!?!?!?!)
__________________
m@tti dah king
poles is offline   Reply With Quote
Old 05-03-2005, 17:28   #14
TOS
ScanFlyer Mile High Club
 
TOS's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
Default Re: Hva har skjedd.....

Quote:
Originally posted by poles
Etter det jeg har hørt, så er selve flyskroget i dårligere stand enn på airbus og boeing fly. Jeg har nemlig hørt at når flyene var i lufta, så ristet de noe sikkelig, og at man kunne høre bolter og etc. riste, og de føltes for passajserene at flyet skulle gå i stykker(?!?!?!?!)
Vel - basert på et noe spinkelt observasjonsgrunnlag med 5 flygninger i Russland tidligere denne uken så sitter jeg med følgende inntrykk: Flyene er utvilsomt mer slitne enn det man stort sett flyr med i vest-Europa, og støynivået er i enkelte av flyene noe høyere enn tilsvarende vestlige maskiner (selv om jeg synes lyden i TU-154 var veldig grom....). Interiøret bærer preg av generelt forfall, men det meste fungerte. Jeg hørte ingen lyder som skulle tilsi at flyet holdt på å falle fra hverandre, men nå er jeg heller ingen flykonstruktør/-ingeniør.

j
TOS is offline   Reply With Quote
Old 05-03-2005, 18:05   #15
LCH
ScanFlyer Crusty
 
LCH's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Stavanger
Posts: 3,778
Default Re: Hva har skjedd.....

Quote:
Originally posted by poles
Etter det jeg har hørt, så er selve flyskroget i dårligere stand enn på airbus og boeing fly. Jeg har nemlig hørt at når flyene var i lufta, så ristet de noe sikkelig, og at man kunne høre bolter og etc. riste, og de føltes for passajserene at flyet skulle gå i stykker(?!?!?!?!)

Jeg mener vel egentlig å ha hørt det motsatte; at russiske skrog er veldig kraftige.
Sovjetiske fly (f.eks.) ble opprinnelig designet for bare 20000 flytimer tror jeg, men etterhvert som flyene begynte å få noen timer bak seg og man så an slitasjen ble levetiden forlenget til først 40000 og senere 60000 timer osv.

Ble litt kønete forsklart, men konstruksjon, produksjon og sertifisering av fly i det gamle Sovjetunionen foregikk på en helt annen måte enn den gjør i vesten.
__________________
Upcoming: TRD-OSL
LCH is offline   Reply With Quote
Old 05-03-2005, 21:21   #16
LN-SSL
ScanFlyer Molded
 
LN-SSL's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,220
Default Re: Hva har skjedd.....

Quote:
for mye lyd i forhold til EU-regler
Bare for å stikke mellom med et lite spørsmål, sånn mens dere andre diskuterer russiske fly; regner med at det benyttes noen få B737-200 med gode gamle PW JT-8-motorer inn og ut til/fra EU-flyplasser. Hvordan er EU-direktivet om flystøy i forhold til disse?
__________________
\"Når du sitter der og rister i en flyvemaskin, og lengter ned mot jorden og kjæresten din - da er livet til stede....\"
LN-SSL is offline   Reply With Quote
Old 05-03-2005, 23:36   #17
Blubird
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Sep 2004
Location: På bakken
Posts: 8,268
Default Re: Hva har skjedd.....

Støy-direktivet gjelder vel for alle fly, med unntakt av militære. De 732'erne som brukes idag bråker vel ikke i tilstrekkelig grad for at de blir rammet regner jeg med.

Apropos; er det ikke slik at IL76'erne har fått dispensasjon fra EU-reglene?
Blubird is offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Hva har skjedd med vingen? Elyas93 Flyteknisk forum 6 07-07-2012 22:52
Hva har skjedd på NAC (Bardufoss) flapjack Flyforum 3 02-05-2007 11:00
Hva har skjedd med økonomien i WF? STOL Flyforum 13 14-08-2006 16:10


All times are GMT +2. The time now is 10:58.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.