![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Da jeg var på ALC i vinterferien klarte jeg det mesterstykket å miste telelinsen i hard jord.
Da jeg tok den opp viste det seg at festet i linsa var noe brukket, jeg får satt på linsen til kameraet, men det er noe løst. Problemet med å ha linsen slik den er nå er at den plutselig kan falle av på et verst tenkelig tidspunkt, noe som kan føre til større skade på både linse og kamera. Er det mulig å få reparert dette? Eventuelt pris? Bilde: http://i302.photobucket.com/albums/n...1/IMG_8898.jpg - Novair |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Har du forsikring på utstyret da?
Hvis ikke er det nesten billigere å kjøpe nytt, men gå til noen som kan gi takst på skaden. for da er det lettere å vurdere. Selvom du får brukt det slik det er nå, så kan det kanskje være så åpent at det legegr seg støv og annet i oblektivet og da hjelper det heller ikke med støvferningsfunksjonen i kameraet. Reima på skulderveska mi røk i 2007 og da knakk innfatningen i kameraet og på objektivet. Skadene på det ene kameraet var så store at jeg fikk igjen penger av forsikringselskapet så fikk jeg kjøpt nytt. Det andre kameraet ble reparert med en egenandel på 1000 kr og funker like fint i dag. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Har dessverre ikke forsikring, noe som kunne ha vært en stor fordel nå.
Regner med jeg tar turen ned til Japan Photo, Schrøder ++ i løpet av uken. Blir spennende å høre hva de har å si. Heldigvis er linsen av det billigere slag, til rundt 1700 kr hos Foto Schrøder. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Browncoat
|
![]()
Reiseforsikring dekker det vel siden det skjedde i ALC
![]() |
#5 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Men nå spørs det om egenandelen på reiseforsikringen kan forsvares, i forhold til verdien på objektivet da!
![]()
![]() |
#6 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Skader vel ikke å ta en telefon til Europeiske. Takker for hjelp så langt!
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Linse til 60D? | winrace12 | Bilder & foto | 9 | 24-09-2014 23:48 |
Ny linse til Nikon D40 | Vede | Bilder & foto | 28 | 08-03-2011 00:17 |
Hvilken linse? | Norwegian15 | Bilder & foto | 9 | 14-10-2010 14:57 |