![]() |
|
![]() |
#1 | ||
ScanFlyer Rusty
Join Date: Nov 2004
Location: @ Romerikes Toscana
Posts: 5,220
|
![]() Quote:
Quote:
__________________
I´ve been Teslified ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,477
|
![]()
Er Norwegian klar over at konkuranse situsjonen OSL-FRA egentlig ikke vil endre seg ved en LH oppkjøp av SAS da de allerede idag har revenue share og code share på ruten?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Jan 2005
Posts: 4,745
|
![]()
Jeg synes det er rart Norwegian ikke flyr hit allerede!
__________________
Lufta er for alle! |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
critical mind
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,794
|
![]()
Vel DY kan jo hape.
EU har iallefall begynnt a se naermere pa hva de 3 giganter i europeisk luftfart gjörer. LH sitt overtagelse av SN er ikke enna i bok, og ogsa Austrian kjöped skaper na problemer da EU ser na dybt inn hva egentlig star i avtaleverk om kjöps-prisen. Selv om SAS og LH sammenarbeider idag, sa forandrer seg konkurranse-situasjonen litt mere dersom LH overtager SAS. Da far de nemelig mulighet a disponere SAS sine slots i FRA. Og hvem vet, kanskje det ender opp med 3 daglige OSL-FRA og resten av slots blir brukt til ekspansjon av langrute-nettverk. FRA er definitiv attraktiv for DY, siden dette er Tysklands finanshjerta. Fra turistens sikt er FRA ikke verd en reise.
__________________
Business Analyst |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,420
|
![]()
...og med Norwegian på Oslo-Frankfurt kan Ryanair endelig legge ned Sandefjord-Ha-Ha-Hahn
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Browncoat
Join Date: Oct 2007
Posts: 6,251
|
![]()
Egentlig ikke, Frankfurt er vel et sted for foretningspax, som gjerne har FF-kort, og som da velger enten SK eller LH. Frankfurt er vel heller ikke så populær som feriested, men heller som transfersted for turister, og da er det bedre å satse på gjennomgående billetter.
Men når det er sagt så vil nok DY få noen få som flyr til FRA, både biz- og turistpax, hvis de starter opp. Men om det er nok for å ha en fast rute er vel heller usikkert.
__________________
"The human body can be drained of blood in 8.6 seconds given adequate vacuuming systems." - River Tam |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Oct 2008
Posts: 498
|
![]()
Norwegian burde få code-share med noen av de store, slik man kunne komme seg IC gjennom dem. Sitter med et inntrykk at folk foretrekker gjennomgående billetter.
Men, Frankfurt er vel totalt dominert av LH vel, og da er SK et naturlig valg for mange? Last edited by HS-TGA; 17-02-2009 at 15:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Mar 2006
Posts: 2,369
|
![]()
Jeg ser at Kjos er ute over to sider i dagens Finansavisen med samme budskap, men egentlig er det ikke så mye nytt som står der. Han påpeker at han føler seg utestengt fra Europas hovedflyplass fordi DY ikke får tak i gode slots. Personlig skjønner jeg ikke hva han skal med rute til FRA, turisttrafikken er da minimal (?) og business... jaja mulig. Men som det påpekes - veldig mye er jo folk som skal videre fra FRA.
Men jeg trodde heller ikke på FR til Hahn og DY til MUC (som vel er suksess). |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
critical mind
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,794
|
![]()
Vel her ma Kjos passe seg.
Ingenting mot Claus Ullrich, var slot Koordinator her i Tyskland. Mannen er kjent for sitt uavhengighet. FRA er rett og slett full og det vil bedre seg da den nye rullbana komme. Mens de gutta i DY vet at selv om de er new-comers, har de ingen prioritet for slots da de söker OSL-FRA. Da ma du kommer med en helt ny destinasjon. Likevel kan DY pröve a kjöpe opp en lille konkurrent og dra nytte av deres slots...
__________________
Business Analyst |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,589
|
![]() Quote:
![]() Mistenker at DY's interesse er mer for å generere publisitet enn genuin interesse for destinasjonen .. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Eurobonus Diamond
Join Date: Jun 2007
Location: Stavanger
Posts: 1,111
|
![]() Quote:
Personlig synes jeg at DY skal holde seg til det de er best på, punkt-til-punkt og la andre selskaper ta seg av nettverksreiser/gjennomgående reiser. Last edited by LN-RRA; 17-02-2009 at 21:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Stjørdal - TRD/ENVA
Posts: 2,462
|
![]() Quote:
Trondheim? Ja... ![]() ![]() Lufthansa flyr fra Frankfurt til Oslo, Bergen og Stavanger. Kanskje DY tar ruten fra Trondheim?
__________________
Mvh Lars Tore Haugan |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,420
|
![]()
Men hvor mange skal kun til FRA? Skal ikke de fleste videre med LH?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,589
|
![]()
148 seter TRD-FRA uten feed/codeshare med LH? LTH - nå har du røyka sokkene dine!!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,566
|
![]()
Ikke så lenge siden Kjos la skylden på dårlige slot på OSL som grunn til at DY ikke flyr til Molde. Alt er på en måte alle andre sin skyld og DY inntar offerrollen for å få kundene sin medfølelse. Synes det blir litt for enkelt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Stjørdal - TRD/ENVA
Posts: 2,462
|
![]() Quote:
Hvis ruten skal gå daglig er DY uaktuell ja... ![]()
__________________
Mvh Lars Tore Haugan |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,477
|
![]()
2x ukentlig = turist destinasjoner......Frankfurt er av naturlige grunner ikke spesielt populære blant turister, ei heller kan Trondheim sies å være den byen i Norge som tiltrekker fleste turister
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jul 2007
Posts: 1,660
|
![]()
Kan jo dra videre med lh eller andre selskaper hvis man bestiller bilett serparat.. det har eg gjort da eg reiste til russland.. .. ingen problem det..
__________________
01.7.12 OSL-SVG DY544 B737 29.8.12 SVG-FRA LH875 B737-500 29.8.12 FRA-VIE LH1242 A320 01.9.12 VIE-FRA LH1243 B737-300 01.9.12 FRA-SVG LH878 CRJ700 07.9.12 SVG-OSL DY B738 09.9.12 OSL-SVG DY B733(?) |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: NO
Posts: 10,014
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,487
|
![]()
Her snakker Skjeldam i beste fall mot bedre vitende. Om LH kjøper SK eller ikke vil det neppe øke sjansen hans for å få slots på FRA. SAS og LH har hatt joint-venture med EUs godkjenning i ti år (eller noe sånt) på Skandinavia-Tyskland, og en eventuell overtagelse (SAS er fremdeles et selvstending selskap) vil uansett ikke endre på konkurransesituasjonen. Det er vel heller ingen automatikk at eventuelt DY skulle bli tildelt slots som måtte bli frigjort heller.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Norwegian ønsker seg en amerikanske lavpris samarbeidspartner | Someone | Flyforum | 15 | 09-02-2019 01:38 |
Frankfurt trenger/ønsker en ny terminal i 2021 | Someone | Flyforum | 1 | 06-10-2015 06:14 |
EK ønsker seg +20 A380 | LN-AFG | Flyforum | 15 | 19-11-2009 10:08 |
Flybe ønsker seg til Norge | Blubird | Flyforum | 15 | 13-09-2008 18:50 |
Ønsker å knytte seg til ny luftfartsavtale. | C172 | Flyforum | 2 | 26-03-2008 21:26 |